Spring naar bijdragen

woensdag 18 December 2024

Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Dagpact:

Claudius
Fonny
Oskar
Etty

Succes @Oskar, ik hoop dat de toverpillen je gaan helpen.  Bij mij is roken helemaal uit mijn systeem. Vroeger dacht ik nog wel eens: als ik een terminale ziekte heb begin ik weer, maar ik moet er nu niet meer aan denken.  Er was een tijd dat ik me daar niets bij voor kon stellen. 

Ik denk erover om een tijdje de cafeïne te laten staan, om te kijken of dit invloed heeft op hoe ik slaap.  Dat vind ik momenteel lastiger dan geen alcohol meer drinken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha, schitterend @Yana.... 

Goedemorgen frummers, 
Een bakje voor de vroege vogels... image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Ik ben ongelooflijk verkouden, de zakdoeken zijn niet aan te slepen en ik hoest me de longen uit het lijf. 
Maar ik ben niet ziek, paar paracetamolletjes en ik kan de hele wereld weer aan. 
In tegenstelling tot Kees, die ligt al een week voor lijk in bed. 
Niet verkouden, maar gewoon griep. Dan kom ik er nog genadig vanaf :) 
En het is ook wel lekker rustig zo.
Ik help je hopen dat die pillen gaan helpen @Oskar, maar heel eerlijk: het echte stoppen kan alleen vanuit jouzelf komen, dat gaat die pil echt niet bewerkstelligen. 
En jaaaa @Etty, ik dacht er vroeger net zo over. Of: als ik de 80 mag halen en in het bejaardenhuis zit ga ik weer lekker roken, toch nog een beetje lol dan... 
Maar ja, de bejaardenhuizen bestaan niet meer, blijven de verpleeghuizen over en daar mag je al helemaal niet roken... 
Maar gelukkig heb ik ook absoluut niet de behoefte meer om echt te gaan roken. Die tijd is wel voorbij.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog iets @Etty (en alle andere vrouwen), heb je aan de overgang gedacht qua slapeloosheid?

Ik ben tot het inzicht gekomen dat de overgang een zwaar onderschat fenomeen is en dat het ook niet iets tijdelijks is. In vroeger tijden gingen we al snel na onze vruchtbare leeftijd dood, nu leven we nog een half leven met te weinig oestrogeen, progesteron en testosteron en de effecten zij veel groter dan alleen opvliegers.

Slapeloosheid is een van de dingen die ik herken, ik ben m'n hele leven een goede slaper geweest en opeens lag ik nachten wakker, heel vreemd. Angststoornissen komen ook veel voor en heb ik zelf ook meegemaakt, vrouwen die opeens niet meer op de snelweg durven rijden, onverklaarbare spanningen (bijvoorbeeld direct na het wakker worden), depressies ...

Ik ben ervan overtuigd dat veel vrouwen een burn-out diagnose krijgen en dat er veel anti-depressiva en pammetjes worden geslikt terwijl wat aanvullend oestrogeen veel beter zou werken.

Er zijn een paar Facebookgroepen die gaan over de menopauze en bio-identieke hormonen, erg interessant.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spirit. Ja, december blijft een moeilijke maand voor jou. 
Maar wat ga je er goed mee om dit keer. 
Verstandig dat je de optredens en zo hebt afgezegd. 
Fijn dat je er kunt zijn voor jou zoon en zijn gezin. 
En fijn dat jij en jouw partner er voor elkaar kunnen zijn. 
Het is overleven nu even, maar wat mag je trots zijn op jezelf. 
Dikke pluim hoor. 
Liefde voor koffie is genetisch bepaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers.

Soms denk ik wel eens dat ik te goed slaap. Na het stoppen met drinken
heb ik er een jaar voor nodig gehad. En vaak gedacht, als ik begin is het om weer
(in) te kunnen slapen. Maar wat ben ik blij dat ik daar niet ben ingetrapt. Ik slaap weer
zoals ik sliep toen ik een kind was. Ook al drink ik laat koffie, wat niet vaak gebeurt.
Misschien 3 x per jaar slaap ik slecht/onrustig. Soms met aanleiding, maar ook zonder.
Die lig ik uit. Of op mijn fakirmatje. Meestal is het nabroeien van een saunadag en volleybal erna.
Terwijl ik echt dacht dat ik dronk om te kunnen slapen. En wist dat ik met drank juist slecht sliep.
Wat heb ik jaren en jaren piekernachten voor lief genomen, juist door drank. Vicieuze cirkels en het brein.................

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Ik help je hopen dat die pillen gaan helpen @Oskar, maar heel eerlijk: het echte stoppen kan alleen vanuit jouzelf komen, dat gaat die pil echt niet bewerkstelligen.

Dat besef ik heel goed. Je moet het zelf doen. Daarom heb ik altijd geroepen dat ik alle hulpmiddelen bij stoppen met roken eigenlijk flauwe kul vind. Maar als je al 458 keer tevergeefs hebt geprobeerd te stoppen, zal het de 459e keer op dezelfde manier ook niet lukken. Want als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Vandaar dat ik nu daarnaast hulplijnen heb ingezet. Daarnaast is de motivatie om te stoppen groter dan ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yvonne:

Hahahaha, schitterend @Yana.... 

Goedemorgen frummers, 
Een bakje voor de vroege vogels... image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Ik ben ongelooflijk verkouden, de zakdoeken zijn niet aan te slepen en ik hoest me de longen uit het lijf. 
Maar ik ben niet ziek, paar paracetamolletjes en ik kan de hele wereld weer aan. 
In tegenstelling tot Kees, die ligt al een week voor lijk in bed. 
Niet verkouden, maar gewoon griep. Dan kom ik er nog genadig vanaf :) 
En het is ook wel lekker rustig zo.
En jaaaa @Etty, ik dacht er vroeger net zo over. Of: als ik de 80 mag halen en in het bejaardenhuis zit ga ik weer lekker roken, toch nog een beetje lol dan... 
Maar ja, de bejaardenhuizen bestaan niet meer, blijven de verpleeghuizen over en daar mag je al helemaal niet roken... 
Maar gelukkig heb ik ook absoluut niet de behoefte meer om echt te gaan roken. Die tijd is wel voorbij.... 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het verpleeghuis waar ik kom rookt driekwart van het personeel en een paar bewoners. Die verdwijnen dan met hun winterjas aan naar het balkon., 

De laatste keer dat ik stopte met roken heb ik pillen gebruikt die je in het oostblok bij de drogist kan kopen, maar hier niet toegestaan zijn. Het is heerlijk om niet meer verslaafd te zijn en te stinken. Het is ontzettend verslavend, door al die chemische toevoegingen. Echt crimineel, zoals Rosee al zegt, wat ze doen om mensen verslaafd te maken en te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gelezen en nu is mijn bad niet meer zo warm (lees, wat frisjes als ik beweeg). Vanavond een kerstbal van school, waar groep 7 en 8 een klein kwartiertje hun ingestudeerde dans moves gaan laten zien. Dus ik ga beide kinderen zien, stel me er niet teveel van voor omdat de h-ex er ook is. 

Hopelijk verpest ze het niet, beter nog: ik laat haar het niet verpesten. De omstandigheden kan ik niet veranderen, maar wel, hoe ik er mee omga. 

Ik hoor mijn eigen psycholoog nu.. Ohnee, ik ben het zelf :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Yana:

Er zijn een paar Facebookgroepen die gaan over de menopauze en bio-identieke hormonen, erg interessant.

Zou je die willen delen @Yana?

Ik ben wat dat betreft nogal aan het sukkelen en altijd geïnteresseerd in nieuwe interessante informatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd gewoon onrustig van steeds opnieuw de oprit te checken of mijn pakket geleverd zou worden dat ik mijn kat Toto gevraagd heb om me een seintje te geven. 

Normaal merk ik wel aan de katten of er iemand is, maar nu met de kou is dat lastiger. Ik was er een beetje onzeker over of hij dit gehoord had of dit zou werken? Maar ja, je moet je kat ook de kans geven om je te helpen. 

En na een uurtje ongeveer kwam Totem op mijn stoelleuning zitten en sprong er ook behendig weer vanaf. 

En toen wist ik dat de bezorger daar was. 

Alle katten hebben natuurlijk een beloning gehad maar Toto/ Totem het eerste.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...