Spring naar bijdragen

zaterdag 30 november 2024

Oskar

Aanbevolen berichten

Ja, draai u nog maar eens om hoor mensen, het is nog vroeg. Nog één dag en de droevigste maand van het jaar is weer voorbij. Een bepaalde mate van herfstblues heb ik altijd wel gehad. Soms gewoon aangenaam melancholisch, maar soms grijpt het ook bij de strot.  

Vandaag is het hopelijk weer koud & zonnig, wat is fijne combinatie is dat toch. Huize Ezel gaat de herfst vieren met pasta, pompoen en gorgonzola. En een gezellige familiefilm, met zijn allen onder een kleedje. Er is overal wel wat van te maken bedoel ik. Houd moed!

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het altijd wel een leuke maand. Je kan je er op kleden en met een hond moet je er sowieso op uit 😁 Ik heb er meer moeite mee als het echt gigantisch koud is, dan heb ik de neiging in een soort winterslaap te vervallen. Dat geklooi met handschoenen en krabben 🤮

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dag 2.  Grrr. Afgelopen donderdag een dag waarin er teveel smoezen waren (dat is op zich ook een smoes), en mijn partner was weg, ik was alleen thuis en kon uitvreten wat ik wilde zonder commentaar. Hij is ook gestopt, maar ging waar hij was ook aan het bier. We lijken wel twee kleuters.    Lekker bezig hier.   Maar het gaat me lukken, nuchter zijn, linksom of rechtsom.   Open vizier.  Op een gegeven moment ben ik mezelf helemaal zat, voorspel ik, de herhaling, het Groundhog day-gevoel.  Ik wil het niet meer, ik wil nuchter zijn. Leven.  Volgende week kijken of de Buitenveldertgroep wat is. Heb de AA meeting nog wat verder laten bezinken, maar dat is een nee. 

Vanmiddag oppassen op onze kleindochter, en vrienden komen eten, en ik weet dat die het enig vinden om haar te ontmoeten, omdat ze mijn zoon hebben zien opgroeien.  Ze is 9 maanden, probeert te lopen, boekjes open te maken, dingen te doen die nog niet lukken, maar ze blijft stug volhouden.  Daar kan ik een voorbeeld aan nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Ach ja, dat gestruggel he @Etty
ik ken dat zo goed !
Tot de knop weer om is
Jij kan dat, heb je al eens eerder bewezen he 💪

Nou, strakjes weer eens een berg was weg strijken.
Gym en yoga ook, want gisteren niet gedaan
Vriend komt vanmiddag wat eerder want er moet gesjouwd worden voor een krat bier (voor hem, doet hij maanden mee)en voor pakken water
Daarna misschien een wandeling
Gisteren ook gedaan , langs het water, en dat was zo mooi in het zonnetje ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is prachtig wandelweer, het laatste restje van de herfst. Hier en daar nog rode bladeren aan de bomen. Vanmiddag ga ik ook aan de wandel met een vriendin, en dan ga ik een kop thee, koffie of chai drinken. En.geen.wijn.

Eerst even een pakje ophalen, dat ik in een locker bij de supermarkt heb laten bezorgen. Goed systeem, alleen was de bezorging wel vertraagd omdat iedereen zijn black Friday deals natuurlijk ook moest bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Lekker vrij weekend bijkomend na 4 heftige nachtdiensten.

Hier scheen de zon lekker in de ochtend en dan is de kou niet zo erg. Boodschappen gedaan vroeg en alles in huis klaar. Katjes tevreden knorrend/spinnend en lekker elkaar uitdagen om vervolgens liefdevol tegen elkaar aan te liggen en elkaar schoon te likken. Ontspannen is mijn probleem dan daarna. Altijd al zo geweest en zeker nu ik niet meer drink. Muziek wel maar kan ook triggeren. Zeker emotionele muziek en opzwepende jaren 80/90 muziek. Maar muziek is en was mijn redding in compleet gebruik en niet gebruik. Kan dat niet uitleggen maar ligt dicht bij elkaar.

Wel de storm hier vond ik eng paar dagen geleden. Lieve collega haalde mij op en bracht mij na de dienst naar huis toe. Lieve collega van net 23. Super lief. Vond het lastig om aan te nemen maar wel gedaan. Ben graag onafhankelijk maar dit voelde fijn aan.

@Etty gefeliciteerd met jouw nieuwe huis en openheid. Is zo herkenbaar en ook om te lezen over jouw kleinkind en het genieten daarvan. Oma Etty komt er zeker wel!! Je bent ermee bezig en dat gaat soms/vaak met vallen en opstaan.

Wens jullie een fijne droge toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Oskar

Je tikte iets in het muziekdraadje, met een mooi nummer dat jou raakt. Of iets oproept? 

Je zou het liefst op een zuipen willen zetten of juist ook weer niet? Herkenbaar en dubbel daarom vraag ik het ook.

Mag ik vragen waarom je het dan juist wel op een zuipen zou willen zetten vandaag na die gezellige familiefilm en het dekentje...........? Of gaan jullie die nog samen kijken?

Te burgerlijk of iets met de datum of idd echt het einde van de novembermaand?

Zijn teveel vragen waarschijnlijk maar probeer het toch.

Lekker onder dat dekentje met jouw parels en meer daar kan geen drank tegenop afgezien van mijn 6 katers en mijn 2 poesjes. Gelukkig ook die in huis voor mijzelf. En dat is beter dan een alcohol kater nadien.

Het is wel herkenbaar maar zuipen vanuit melancholie, gemis en verleden heeft mij nooit iets goeds gebracht. Wel stilte, niet hoeven nadenken en verdwijnen in........Dat was fijn maar de katers en binges voor mij zeker niet. En dan het zelfvertrouwen en het walgen van mijzelf al zeker niet.

Misschien had ik dit beter prive kunnen doen maar het lezen uiten en erop reageren de herkenbaarheid is de kracht voor mij op dit forum nog steeds.

Ga goed en doe wat je moet doen maar doe het wel juist voor jezelf en doe jezelf niet tekort. Want je bent een grote kanjer. Als ik het kan, kun jij het zeker!

bewerkt door Smaragdie
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi even delen hoor! Want zo had ik het nog niet bekeken. :D

Mijn smartphone is anderhalve maand geleden stuk gegaan en toen was ik eigenlijk wel klaar smartphones kopen. Ze gaan gewoon niet lang mee en zijn ook behoorlijk duur in aanschaf en als ze eenmaal stuk zijn dan merk je pas hoe afhankelijk je er eigenlijk van geworden bent. Dus ik had zoiets, ik ga eens kijken hoe het mij toch kan lukken om mee te draaien in de maatschappij zonder zo een ding in je broekzak? 

Dus ik heb een ouderwetse met knopjes aangeschaft, waarop ik alleen kan bellen en smsen en visa versa en dat bevalt me eigenlijk heel prima. Alleen mijn werk maakt dus gebruik van apps maar dat vond ik niet voldoende reden om weer een smartphone te kopen, die apps kan ik ook gewoon op mijn pc zetten. Maar eentje werkt dus niet en daardoor moet mijn werk elke maand per post weer al de info sturen. Per mail mag wat mij betreft ook, maar zij kozen dan per post. Ik heb ze ook nog gevraagd of er een optie was om een smartphone van het werk aan te bieden waar beperkingen op zitten. Dat was eigenlijk de bedoeling toen ze besloten om enkel via apps te gaan werken maar bleek helaas te duur. En aangezien iedereen tegenwoordig een smartphone heeft hadden ze ook niet zo verwacht dat er iemand zoals ik zei de gek tussen zou zitten.

En zo gaat het dus al een tijdje. Nu was ik gisteren op kantoor om een attentie op te halen en wat vragen te stellen, waar ik op de mail niet echt verduidelijking in kreeg maar nu is het helder. Maar het leuke van alles is, is dat 1 van mijn leidinggevenden met een groot huishouden nu een oude smartphone van hen aan mij wil geven. Dus ik toch een soort van werktelefoon krijg.

Ik vertelde dat aan een vriend van mij en die reageerde met wat ben jij goed bezig met je baas te helpen ont spullen!  Zo had ik het nog niet bekeken maar ik vind dat wel een hele leuke invalshoek. Want eigenlijk is dat wel zo. Ik ben hier thuis op aan het ruimen en denk echt tig keer na over een aankoop consumminderen noemt dat geloof ik en daar past dat hele smartphone gebeuren ook bij. 

Dus grappig en leuk, door mijn stierlijk gedrag, waarin ik me wel meewerkend opstelde in de vorm van mijn pc beschikbaar stellen voor die werkapps maar waar het werk en ik achter kwamen dat nog niet elke app gemaakt is om ook te kunnen werken op een pc. Er begint een reactie te komen op mijn anti digitalisering reactie. En dat komt omdat ik veel met oudere mensen werk en juist de kantoren en het papier werk hen nog een beetje zelfstandigheid biedt. Het gaat stukje bij beetje wel echt digitaal worden, maar voor die mensen vind ik het eigenlijk ook wel leuk dat ik effe nog mee kan doen op digibeet level. 

En verder vind ik het pure nonsens dat er vanuit gegaan wordt dat deze mensen wel hulp vinden bij hun kinderen of de buren.  Daardoor verliezen zij hun zelfredzaamheid. En als dat gebeurt verlies ik een klant die me nog hele mooie verhalen kan vertellen over vroeger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart::present::D ik had gisteren toch gezegd dat ik die hond nog weleens zou ontmoeten? Eerder dan ik verwachte dus, ik onderweg met een gasfles om in te wisselen en zij waren aan het wandelen. En in tegenstelling wat ik dacht, werd ik aangesproken door de baas met nogmaals dankjewel. W had niet zoveel met me op maar was ook prima nu heb ik een kop bij waar ik naar zocht, en dat ware mooie ogen. Wederom weer een cadeautje. 

En nog meer, want het baasje vroeg of ik altijd met een gasfles fietste? En ze heeft me nu geholpen door alle gasflessen om te ruilen voor nieuwe, heb ze wel zelf betaald, maar is wel 2x niet op en neer fietsen. En voelt warm en fijn aan.

Ze heeft enkel aan haar behoefte van dankbaarheid voldaan. En ik hoop dat ze het onthoud en dat ze anderen mensen ook helpt in de toekomst. Fijn die hulp, gewoon een spontaan ding in een mens. Dat is al heel lang weg, nog voor de corona tijd, maar gisteren was mijn moeder weer even bij me. En mijn vader ook, ook al vind ik mijn vader niet zo een fijne man. Maar gisteren deed ik wat voor hen dood normaal was, stoppen en vragen of je kan helpen? Ik vraag me wel af, of zoiets dan ook zoveel indruk op ze maakte als bij mij? Of dat het nu specialer is na de corona. 

Ik ben gewoon opgevoed door 2 ouders die oorlog met elkaar hadden, maar 1 ding ontzettend gemeen hadden en dat was altijd iemand je hulp aanbieden. Ik denk ook wel dat ik weet waarom mijn vader het allemaal zo moeilijk maakte voor mijn mum om bij hem weg te gaan met ons. Ik denk dat mijn vader zijn hele leven lang nog van mijn moeder gehouden heeft en zichzelf op zijn tijd nog wel eens gekwetst gevoeld heeft. Omdat mijn moeder wel nog partners gehad en mijn vader niet. 

Ik kan het ze ook niet meer vragen want zijn beiden dood. En mijn vader was nogal verbitterd toen hij ging. En dat mag want ik heb hem ook wel rotstreek geleverd. Alleen hoop ik nog steeds dat hij net zo rustig is gegaan als ons mam, want hij was niet altijd een leuke vader, maar hij is mijn vader, ik ben ook zijn dochter. Al mocht ik niet bij de uitvaart zijn en ook niet zeker weten dat hij dood was. Opnieuw bemoeide mensen zich met ons, dat vond ik wel vervelend, ik wist wel dat ik nooit bij zijn uitvaart wilde zijn, dus dat had hij kunnen weten. Dus dan is het niet leuk om van vreemden te horen dat ik uitgesloten ben van zijn uitvaart. En verder ook in onwetenheid zitten maar toen ik wist wanneer de uitvaart van mijn vader was. Ben ik gaan fietsen en kwam bij een vliegveld terecht met motor vliegtuigjes  en daar heb ik weer iemand geholpen met een verzopen vliegtuigje En die handigheid heb ik van mijn vader, dus die dag tijdens de uitvaart van mijn pa, liet ik een vliegtuigje vliegen en hadden de bestuurder en ik heel veel lol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei IJsvogel:

Hier is het ook groundhogday. Terwijl het zo goed ging en in me prima voelde.  Beter dan prima zelfs, en nu weer helemaal k**. Dus dag 1 hier. Helemaal klaar mee, heb het ook verteld en 2 afspraken waar risico was afgezegd. Eerst maar wat steviger in het zadel komen.

Sterkte ik weet hoe het toen aanvoelde destijds jammer dat er niemand eerder reageerde nu. Was ooit wel anders hier.

Morgen dag 2 dan of niet?

Waarom kwam je hier niet toen je wilde gaan/moest drinken?  Zo werkte het wel ooit hier en ja toen waren er vele pagina's die ze moesten lezen, soms wel meer dan 20. Blijf gewoon niet begrijpen waarom dat niet meer kan en mag hier want dat hielp mij wel destijds. Als dat niet meer mag de schaamte aangepraat etc wat heeft het dan nog voor zin? Komen voordat je gaat drinken of blijft doordrinken want dat kan ook. Wel jammer dat dat niet meer dus gemeld kan worden hier? Ik ga slapen. Kan dat slecht uitstaan maar goed ben al in de 50, dat zal meespelen en nuchter, dan komt het veel harder aan😅🫠

Welterusten. Ik wil bijtijds opstaan voor de livestream schaatsen, begint om 10 uur. Toedels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragdie: dank voor je vragen, dat stel ik op prijs. Het kwam gisteren ineens vrij sterk in mij op: ‘ik zou nu best graag alles achter mij laten om mij ergens ver weg rustig van de wereld te drinken’. Dat is op zich al opmerkelijk, want vroeger was ik meestal al aan het drinken voordat ik me goed en wel van de behoefte bewust was. Ik heb het niet gedaan hoor, want ik ben wel gek maar niet krankzinnig.
     Ik denk dat de behoefte te maken heeft met dat ik een volle week vrij was. Na hard werken vond ik dat ik wel toe was aan een rustig weekje. Maar als het te rustig is groeit er een knagend gevoel van zinledigheid, dat kan uitmonden in somberheid, algehele desinteresse in het leven of wanhoop. En dan wil ik mij terugtrekken (weg, weg, weg!) en met niemand meer iets te maken hebben. Het is al uitzonderlijk dat ik er hier melding van maakte, maar veelzeggend dat ik het wel verstopte op de muziekdraad. Maar jij als lieve betrokken jongen zijnde hebt natuurlijk alles door. Voor mij was het gisteren zaak om vooral dwars tegen mijn behoefte in te gaan. In actie en onder de mensen. Dat neutraliseert uiteindelijk de destructieve behoefte. En dat is maar goed ook want als ik wel had toegegeven zou ik dagen, weken vastgezogen in de modder zitten, vol somberheid, valse wanhoop en zelfbeklag. Nu word ik weer tamelijk monter wakker. Zo zie je maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Dag 2.  Grrr. Afgelopen donderdag een dag waarin er teveel smoezen waren (dat is op zich ook een smoes), en mijn partner was weg, ik was alleen thuis en kon uitvreten wat ik wilde zonder commentaar. Hij is ook gestopt, maar ging waar hij was ook aan het bier. We lijken wel twee kleuters.    Lekker bezig hier.   Maar het gaat me lukken, nuchter zijn, linksom of rechtsom.   Open vizier.  Op een gegeven moment ben ik mezelf helemaal zat, voorspel ik, de herhaling, het Groundhog day-gevoel.  Ik wil het niet meer, ik wil nuchter zijn. Leven.  Volgende week kijken of de Buitenveldertgroep wat is. Heb de AA meeting nog wat verder laten bezinken, maar dat is een nee. 

Vanmiddag oppassen op onze kleindochter, en vrienden komen eten, en ik weet dat die het enig vinden om haar te ontmoeten, omdat ze mijn zoon hebben zien opgroeien.  Ze is 9 maanden, probeert te lopen, boekjes open te maken, dingen te doen die nog niet lukken, maar ze blijft stug volhouden.  Daar kan ik een voorbeeld aan nemen. 

Hier is het smoezenboek ook weer wagenwijd opengegaan sinds donderdag 🙈 ik bespaar jullie de details maar Vlinder lag ineens op de eerste hulp en dat was een mooie reden. Ik zit nu weer in het stadium dat ik er telkens spijt van heb. 

Stug volhouden idd is het doel. En de wijsheid van de dag erna over de nacht heentillen naar de avond ervoor. Op 1 of andere manier 😬

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Oskar:

@Smaragdie: dank voor je vragen, dat stel ik op prijs. Het kwam gisteren ineens vrij sterk in mij op: ‘ik zou nu best graag alles achter mij laten om mij ergens ver weg rustig van de wereld te drinken’. Dat is op zich al opmerkelijk, want vroeger was ik meestal al aan het drinken voordat ik me goed en wel van de behoefte bewust was. Ik heb het niet gedaan hoor, want ik ben wel gek maar niet krankzinnig.
     Ik denk dat de behoefte te maken heeft met dat ik een volle week vrij was. Na hard werken vond ik dat ik wel toe was aan een rustig weekje. Maar als het te rustig is groeit er een knagend gevoel van zinledigheid, dat kan uitmonden in somberheid, algehele desinteresse in het leven of wanhoop. En dan wil ik mij terugtrekken (weg, weg, weg!) en met niemand meer iets te maken hebben. Het is al uitzonderlijk dat ik er hier melding van maakte, maar veelzeggend dat ik het wel verstopte op de muziekdraad. Maar jij als lieve betrokken jongen zijnde hebt natuurlijk alles door. Voor mij was het gisteren zaak om vooral dwars tegen mijn behoefte in te gaan. In actie en onder de mensen. Dat neutraliseert uiteindelijk de destructieve behoefte. En dat is maar goed ook want als ik wel had toegegeven zou ik dagen, weken vastgezogen in de modder zitten, vol somberheid, valse wanhoop en zelfbeklag. Nu word ik weer tamelijk monter wakker. Zo zie je maar.

Mooi man, je maakt stappen vooruit 👍🏻

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat "weg weg weg" herken ik maar al te goed. Even gauw opzouten door de nooduitgang, nergens meer over nadenken, stress weg. Bijna te mooi om waar te zijn. Het is ook alleen maar symptoombestrijding want de bron van de ellende wordt er niet mee aangepakt. Integendeel, voor je t in de gaten hebt maak je jezelf wijs dst je ongelukkig bent om weer te mogen drinken.

Tot zover de theorie. Nu de praktijk. Ik heb een halve fles wijn leeggeflikkerd. Vandaag droog. Ik ga ook weer zo'n appje installeren. Ik ben altijd bang dat als je dat doet, de hele wereld google en microsoft en apple en facebook en instagram en tiktok weten dat bumperjim er niet vanaf kan blijven, maar dat zij dan maar zo. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Rosee:

@EttyJa, op een gegeven moment ben je het zat om jezelf zat te zijn. Wat maakt dat je de knop nu niet kan vinden en de vorige keer wel? :rose::lips:

Dank voor je vraag. Ik heb hier even over na zitten denken. Ik kan wel iets verzinnen dat plausibel klinkt, maar er is niet echt iets waarvan ik zeker weet: daardoor komt het. Wat de vorige keer voor twee jaar hielp tot december vorig jaar was een bijna doodsmak en me doodschamen daarvoor. Dat soort dingen gebeuren niet meer.  Er zijn geen wake-up calls. Misschien wel als ik doorga, maar ik wil er niet op wachten.  Hoe ik overkom op andere motiveert me enorm, maar hoe ik mijn eigen leven uithol en mijn gezondheid op het spel zet motiveert me niet zo sterk, totdat het te laat is natuurlijk, één of andere ernstige ziekte. Dat is raar en moet stoppen. Work in progress. Vandaag voelt het alsof de knop wel om is.  Gisteren waren vrienden op bezoek waarbij ik normaal de druk voel om te drinken. Die voelde ik niet.  Gewoon lekker water, bij de gesprekken zijn, en met een fris hoofd opstaan.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...