Spring naar bijdragen

zaterdag 10-12-22


Fonny

Aanbevolen berichten

als ik die film thuis op had gehad, zou ik de TV uit hebben gezet.
In het filmhuis loop ik niet snel weg. Naast ons vieren, was er 1 bezoeker
en daar waren we wat verbaasd over. Nu snap ik het wel.
Ik kan niet zeggen dat de film slecht was, maar ik had weerzin tegen 2 schermen tegelijk.
Artistiek wel grappig, maar mijn beleving was erdoor in de war. Zat maar te schakelen.
En ik kon me niet verbinden met de personages. Toen de verslavingen duidelijk werden,
ging dat iets beter. Maar het geheel, nee, niet mijn film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei lady jane:

 verbaasd dat ik niets voelde
meestal kan ik meevoelen en een traantje wegpinken
bij zoveel ellende, maar op de een of andere manier
kon ik me niet verbinden met de film. Verbaasd over.
Vriendinnen hadden het er maar over dat er zo goed
geacteerd werd, maar vionden de film ook langdradig.
Iemand hier had er ook iets over geschreven meen ik, @Etty?

Als een film langdradig wordt dan sukkel ik tegenwoordig een beetje weg.  

Ik merk dat ik meer huil als alle clichés uit de kast worden getrokken.  De kerstreclame. Vortex ontroerde me niet. Ik moest wel erg lachen toen ze zijn aantekeningen kordaat verscheurde.  

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, mijn bakje is al weer op, zo even nieuwe halen...
Volgens mij was die voetballer die huilde toch diegene die 2 doelpunten had gezet voor NL?
Als ik er 2 had gezet en vervolgens heb je alles gegeven en dan toch nog op 1 doelpunt na verliezen bij de strafschoppen is toch ook wel erg teleurstellend!
Dan hield ik het ook niet droog... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, @Yana, een muisje... wat gezellig... die andere euvels zijn minder leuk inderdaad. 
En ja, alles heeft zijn keerzijde, dat klopt. 

En huilen... .ach jee, het wordt alleen maar erger met de jaren.... 
Inderdaad bij een tekenfilm als Scruffy image.jpeg.7670d32825ac7ff7595fe2c424976a25.jpeg of een mooie tekst, mooi lied dan begint het al te prikken en gaat de sluizen open.
Maar gek genoeg hou ik het bij 'ernstige' toestanden eigenlijk altijd wel droog....  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Genoeg:

Misschien moeten we op een gegeven moment wat minder sleutelen aan onszelf, en onszelf en ook elkaar wat meer accepteren zo als we zijn. En onze persoonlijkheid niet zien als iets waar altijd aan moet worden gesleuteld.

@Genoeg, mooie uitspraak.
Iets soortgelijks heb ik een paar dagen geleden op mijn eigen draadje geschreven.
Er is niets mis met mij, behalve overmatig alcoholgebruik.
Daar moet aan gewerkt worden met behoud van je eigen identiteit.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Wat was dat spannend gisteravond, ik kon het gewoon niet meer aan. Keek met m'n vriend die het ook niet meer aan kon. Hele boel bij elkaar geschreeuwd toen het 2-2 werd. En die penalty's wat een vreselijke ellende. Nou ja, er is al genoeg over gezegd. Dat huilen van Weghorst en anderen vond ik gewoon logisch! Wat moet je kunnen incasseren. Niet te doen. Pfffff. Vriend zat aan het bier, ik heb het bij water gehouden. Vind dat juist wel een interessante uitdaging, juist bij zoveel emoties. Mijn vriends hele huis is versierd met oranje hamsters, wuppies,  welpies en weet ik veel wat en dat moet nu allemaal weer opgeborgen tot over 4 jaar, om te huilen. Oké genoeg erover!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Mariann:

Ook ik een lijst van klussen vandaag, eerst maar eens wakker worde.

Tja, dat wakker worden is voor mij ook elke dag weer een hele klus. De grootste klus zelfs, want als die eenmaal geklaard is gaat de rest van de klussen me redelijk makkelijk af. Er zijn dagen dat ik dat wakker worden niet voor elkaar krijg. Dat zijn min of meer verloren dagen. Gelukkig zijn die dagen ver in de minderheid. Maar elke dag die 'wakkerwordklus' neemt wel veel kostbare tijd in beslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Yvonne:

Oh, @Yana, een muisje... wat gezellig... die andere euvels zijn minder leuk inderdaad. 

Nou @Yvonne, een muis in de camper wil je echt niet hebben. Wij hebben ooit stel muizen in het motorcompartiment van de camper gehad. Die hebben daar lekker zitten knagen aan allerlei isolatiemateriaal en kabels. Gelukkig kregen we het in de gaten voordat er kortsluiting was ontstaan, maar er was wel voor een paar honderd euro schade aan kabels. Daarbij kunnen muizen via dat motorcompartiment zo het woongedeelte in komen waar de kasten (met etenswaren) niet zo degelijk en (muis)dicht zijn als in huis. Dus hoe gezellig het ook lijkt, dat is het niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Etty:

Ik ga steeds meer zien hoe al mijn verbeterplannen en gesleutel aan mezelf me steeds weer op hetzelfde punt brengen: een ander verbeterplan.   Ik geloof dat ik wel kan ophouden met zoeken. 

@Etty, ja stop maar met al die verbeterplannen die tot nog meer verbeterplannen leiden.
Als je stopt met alcohol, dan komen die verbeteringen vanzelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Rosee:

Zeker weten @Remi1

En toch...toch werd ik vanmorgen wakker met als eerste in mijn gedachten van Sjit we hebben verloren. Een soort van katergevoel, een soort van The day after- gevoel, een soort van baalgevoel. En vraag me af hoe "onze" jongens zich nu, vandaag voelen en hoe hun dan daarmee omgaan.

Zó alles gegeven en dan het op het laatst net niet. Vergelijkbaar met een hele dag stinkende hard je best doen droog te blijven en dan vlak voordat je naar bed zal gaan want de dag is zo goed als om, toch de dag niet droog af te sluiten met 1 glas omdat het sterker is dan mij. Om vervolgens de volgende dag wakker te worden en vreselijk baalt van dat rottige ene glaasje.

Vraag me af wat beter is; Echt heel dik verliezen (van heel veel doelpunten/ drank) of net niet door maar 1 doelpunt/ rottig glaasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto, wat @Etty schrijft lees ik absoluut niet als iets dat in het verlengde staat van jouw eigen houding. Etty geeft te veel zichzelf de schuld van alles en wil daar eens in minderen, wat mij verstandig lijkt. Jij geeft vooral anderen de schuld van alles wat er mis gaat en leest nu in Etty's verhaal een reden om dat zo te blijven doen.

't Is maar mijn visie, hoor. Doe ermee wat je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Genoeg:

Misschien moeten we op een gegeven moment wat minder sleutelen aan onszelf, en onszelf en ook elkaar wat meer accepteren zo als we zijn. En onze persoonlijkheid niet zien als iets waar altijd aan moet worden gesleuteld.

Helemaal mee eens @Genoeg.

We zijn, zoals we zijn, met onze plus en minpuntjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag. Zo al veel gedaan vandaag. Rondje markt en supermarkt. De bedden verschoont en net frambozenjam gemaakt. Waren 12 bakjes voor 1 euro. Kon ik niet laten liggen en nu ruikt het huis lekker naar frambozen. De potjes zitten vol, nu afkoelen. Kan er ook een pot naar mijn moeder en schoonouders en zijn we zelf voorlopig voorzien van genoeg jam. Was ook nog een grote pot frambozenjam en een pruimenjam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

 Etty geeft te veel zichzelf de schuld van alles en wil daar eens in minderen, wat mij verstandig lijkt. 

Ja

1 uur geleden zei Bob:

 Jij geeft vooral anderen de schuld van alles wat er mis gaat en leest nu in Etty's verhaal een reden om dat zo te blijven doen.

Nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...