Spring naar bijdragen

Zondag 10 juli 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Etty:

Bedoel je dat je er minder last van hebt dan?  

Het is wat @lady jane ook zegt. De meeste mensen worden blijkbaar actief van zon en warmte en hebben bij "slecht" weer een excuus om niks te doen. Als je geen energie krijgt van warmte, lijkt het wel of je dat steeds uit moet leggen. 

Storm en heftigheid, daar voel ik me meer bij thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Inderdaad, slecht weer kan van invloed zijn op je drankgebruik, weet ik me nog te herinneren uit mijn tijd dat ik nog dronk. 

Maar dat komt doordat je als je drinkt (dus veel) eigenlijk constant onder invloed bent. En dan je gevoelsleven helemaal ontregeld is. Schijnt de zon dan krijgt je gevoelsleven een opkikker. Maar door je beneveld brein niet voldoende. Maar dit bemerk je pas als je helemaal bent gestopt met drinken. Zolang je blijft drinken kan je gevoelsleven niet volledig herstellen en blijf je in de negatieve sfeer zitten en blijf je in de neerwaartse spiraal leven. Er is maar een manier om uit deze situatie te komen en een fijn leven te kunnen leiden. En dat is stoppen met drinken. En ik kan het weten, want drink nu al ettelijke jaren niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, die @ferry. Ook jij kunt het forum niet helemaal 'weggooien', hè? :)

Ik drink korter dan jij niet meer, maar ik kan ondertussen ook wel van ettelijke jaren spreken. Toch heeft, wat men noemt 'mooi' en 'slecht' weer nog wel degelijk invloed op m'n uuhhh... laat ik zeggen humeur en mate van energie. Van een zonnetje op zich word ik meestal wel vrolijk en energiek, maar de temperatuur is daarbij van doorslaggevend belang. Boven de twintig graden neemt per graad Celsius m'n energie met 10% af. Met kou heb ik daar minder last van, al heb ik bij temperaturen onder de ca. 15 graden Celsius meer moeite met opstarten. Eenmaal op gang dan gaat het wel... Al met al ben ik op m'n best als het zonnetje schijnt en de temperatuur zich beweegt tussen de 15 en 20 graden Celsius. Dat zijn hier in Nederland nou niet echt veelvoorkomende omstandigheden, maar daar geniet ik dan ook eigenlijk extra van, zeg maar tot wel 150%. ^_^
Regen, Donnerwetter en storm vind ik niet erg, mits het niet te heet of te koud is. Weer die temperatuur dus.

Neemt allemaal niet weg dat het stoppen met drinken m'n leven wel een stuk aangenamer heeft gemaakt. Al is het maar omdat ik me niet meer in allerlei absurde bochten hoef te wringen om m'n gebruik te kunnen volhouden, verhullen en/of te rechtvaardigen.

Fijn je weer even te hebben gespot, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Quinn:

Het is wat @lady jane ook zegt. De meeste mensen worden blijkbaar actief van zon en warmte en hebben bij "slecht" weer een excuus om niks te doen. Als je geen energie krijgt van warmte, lijkt het wel of je dat steeds uit moet leggen. 

 

Dat is ook zo. Je mag klagen over het weer maar niet over 'mooi' weer.  Dat is genieten. Punt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...