Spring naar bijdragen

Zondag 27 maart 2022

Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal! Zomertijd is ingegaan 

Vandaag de dag met barstende koppijn begonnen. Ik dacht de achtbaanrit waarin ik keihard naar beneden denderde te hebben afgerond. Maar nee, het karretje ging gisteravond in volle vaart verder. In grote stappen mbt de zorg voor mijn moeder: 5 maart ambulance gebeld, opname, spierzwakte en grote verwardheid. Aanpak van medicijnvergiftiging en een slecht werkende schildklier brachten mijn moeder steeds weer meer op aarde. Opname in een verpleeghuis voor langdurig herstel werd met een week vertraagd doordat mijn moeder corona kreeg en een week in isolatie moest in het ziekenhuis. Afgelopen woensdag over naar verpleeghuis. Nog meer zorgen door steeds maar fouten in medicatie, een badkamer en toilet met onvoldoende steun voorzieningen en een aantal zorg medewerkers dat regelmatig liet weten dat zij vonden dat mijn moeder lastig was, te veel belde voor hulp (ze heeft notabene de hoogste indicatie gekregen voor somatische problemen) en te langzaam was bij aankleden, uitkleden en toilet bezoek. De diverse staaltjes van onvriendelijkheden en onvolledige zorg laat ik even weg. Dit alles maakte dat mijn moeder een grote hindernis ervoer om op de knop te drukken voor hulp. Maandag wilde ik hierover in gesprek gaan in het verpleeghuis. Nu, dat hoeft niet meer. Gisteravond is mijn moeder in de badkamer gevallen toen zij zonder hulp naar het toilet is gegaan. Angst om op de knop te drukken. Gebroken heup en vandaag risicovolle operatie ivm hartfalen en stollingsproblematiek. Mijn energieniveau was al laag na het eerste voorval, maar nu is het laatste restje ook weg. Ik ben bang, brand een kaars voor mijn moeder en hoop dat zij de operatie overleeft. Alle weken niet gedronken, maar verder een emotioneel wrak. Daardoor ook even stil op de draad. 
bewerkt door Maja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Allereerst @Majaeen hart onder de riem steken
Kan me zo goed voorstellen hoe dit voor je is nu.
Heel veel sterkte en wat goed dat je het droog houdt, :rose:

Hier aan de koffie, uitgeslapen een beetje, vanmiddag verjaardag van andere (volwassen)  kleindochter.
kunnen we lekker in de tuin zitten met dit weer

Gisteren wel even lastig gehad, toen iedereen aan de wijn en bier zat
dan denk ik weleens, waarom kan ik daar ook niet gewoon aan mee doen
(Maar dat weet ik natuurlijk best wel :blush:  )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hadden we een motorrit voor jongste gepland en daarna een bezoek aan een voorstelling van Ernst en Bobbie .  Nu heeft mijn man weer een reuma aanval en valt sowieso de motorrit af .  We moeten even kijken hoe we het gaan doen met het bezoek aan ernst en bobbie aangezien ik in een rolstoel zit .  Tis wel een domper zeg . Vooral voor jongste , die we "het slechte" nieuws dadelijk moeten gaan vertellen.  

We zijn behoorlijk aan het sukkelen hiero 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...