lady jane Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 ach Rosee wat duren die jaren lang he en wat kan zo'n kledingstuk goed zijn voor zijn zelfvertrouwen laat m maar lekker even zoeken♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Goedemorgen allemaal, Stralende dag vandaag ! Al een stuk gelopen en wat boodschapjes gedaan Straks naar de tuin vriend moet het dak op, want er zijn pannen los gewaaid Vind ik altijd een beetje eng, want hij is ook geen 20 meer nou ja, op hoop van zegen dan maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Goedemorgen op deze stralende dag. Dagpact Maja Roberto Yvonne Toos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Vanavond 2 kleinkinderen te logeren. Ouders gaan Carnaval vieren en kunnen dan morgen lekker uitslapen. Voor mij zal het wel een kort nachtje worden. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Mijn kronkel, alias ditjedatje van vandaag: Hier een paar huizen verderop hebben mensen een paar jaar geleden een hijsbalk met trijshuisje aan hun gevel laten maken en daar hangt nu elk jaar tegen kerst een tweedimensionale kerstboom met knipperlampjes aan. Ziet er op zich wel grappig uit in de donkere dagen rond kerst, maar nu hangt ie er nog steeds te knipperen. En nu krijg ik er, elke keer als ik dat zie, een beetje het gevoel bij dat die mensen het voorjaar tegenhouden. Descartes33, lady jane en Lika reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Goedemorgen Dagpact Maja Roberto Yvonne Toos Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Belangrijk: ik voel weer iets van energie ergens gloren. Zo blij mee! karin123 en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Goeiemorgen allemaal, Ik dans al rond sinds dat ik om half zeven wakker werd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Ik mis @niks, heb ik wat gemist?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 2 uur geleden zei Oskar: Voor mij is effectief: een besluit nemen voor het leven en daarmee van alle getob af te zijn. Haha, ja dat is effectief voor iedereen. Maar daar werk je wel naartoe. Het naar een datum toewerken is volgens mij een goede aanpak. Dan werk je ondertussen aan het versterken van je motivatie. Succes Nancy, klinkt als een goed besluit. In uitstellen ben ik ook een ster. Soms heb ik het wél te pakken en gaat het een tijd goed, en probeer ik de formule daarvan te doorgronden. Maar dat is juist wat ik niét moet doen. Al dan analyseren word je ook niet altijd beter van. In beweging komen, daar gaat het meestal om. En gezond leven; niet roken en geen (of weinig) alcohol drinken helpt. En dat gaat me gelukkig weer goed af. Helemaal geen zou wellicht beter zijn, om inderdaad van het getob af te zijn. Maar ja. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 15 minuten geleden zei ikkanhet: Goeiemorgen allemaal, Ik dans al rond sinds dat ik om half zeven wakker werd. Dan zul je nu wel moe zijn. Tijd voor een kop koffie misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 3 minuten geleden zei nancy: Ik mis @niks, heb ik wat gemist?? Niks. Ze is er gewoon even niet. Da's (denk ik) alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 31 minuten geleden zei Lonster: Dan zul je nu wel moe zijn. Tijd voor een kop koffie misschien? Zit al aan de 4e Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 2 uur geleden zei Oskar: Ja, ik weet dat het bij velen zo werkt. Bij mij werkte deze benadering juist averechts. Toen moest ik elke opnieuw een keuze maken, elke dag opnieuw die twijfel, die worsteling en meestal ook weer bezwijken. Voor mij is effectief: een besluit nemen voor het leven en daarmee van alle getob af te zijn. Je doet het nu voorkomen of je met een besluit voor het leven niet elke dag opnieuw dat besluit hoeft te nemen. Het klinkt wel zwaar, elke dag besluiten niet te drinken, maar wat is dat nou in werkelijkheid? Mijn voornemen (en daarmee destijds ook besluit) om de rest van m'n leven niet meer te drinken, is in het verleden wel eens gedwarsboomd door het begrip 'actieve verslaving'. Voor mij is 'dag voor dag' niets anders dan m'n zgn. 'besluit voor het leven' op momenten dat die beroerde verslaving weer met ideetjes opplopt, de baas te kunnen blijven door op dat moment mezelf weer even met de neus op de feiten te drukken. Daar hoef ik niet elke dag heel moeilijk voor te wikken en wegen. Al naar gelang de tijd alcoholloos voortschrijdt wordt dat wikken en wegen en 'besluiten' steeds meer een vaag besef dat ik als alcoholverslaafde geen alcohol moet nuttigen, m.a.w. het niet-drinken wordt steeds vanzelfsprekender. 'Dag voor dag' is, in elk geval voor mij, niet zwaarder dan 'een besluit voor het leven'. Feit is en blijft dat ik gevoelig ben én blijf voor het nemen van een drankje. Er gaan dagen, weken, maanden voorbij dat ik geen moment aan zélf drinken denk, maar alleen al door hier aan dit forum mee te doen blijf ik me terdege bewust van de ellende die alcohol teweeg kan brengen en dat ik zelf ook elke dag opnieuw tot de 'risicogroep' behoor. Uiteindelijk is het niet van belang hoe lang ik al droog sta, maar het belangrijkste voor mij is dat ik vandaag niet drink. Maverick, Roberto en Lonster reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 (bewerkt) 46 minuten geleden zei nancy: Ik mis @niks, heb ik wat gemist?? eergistermorgen wenste niks Cleo nog goedemorgen beetje op de achtergrond meelezen doet mij ook vaak goed 26 februari 2022 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 En hier schrijven, helpt mij ook enorm om mij op het spoor te houden. Ik beschrijf hier hoe ik mij voel. Dat lijkt wellicht niet alcohol gerelateerd, maar is het wel voor mij. Juist het voelen, op laten komen van gevoel, laten gaan (vooral ook!) is wat ik (mede door) mijn alcoholgebruik niet heb geleerd in mijn jong volwassenheid. Vroeg op mezelf en bang. Drinken om te ontspannen werd normaal. Leek normaal. En bouwde op naar een manier om vol te kunnen houden. Hoe je je werkelijk voelt , daar heb je dan geen idee meer van. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Is hoe je je voelt sowieso niet al enorm alcohol gerelateerd? Het omschrijven lukt wat slecht, maar ik zou vandaag graag willen drinken. Gisteren ook, misschien morgen ook wel. Ach, ik weet ook niet goed wat ik zeggen wil, laat maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Je hebt gelijk @Quinn. Ik geloof dat ik begrijp wat je wilt zeggen. Dus ja . Dat is het. Drinken is niet de oplossing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Ikzelf zou het liefst de woorden alcohol gerelateerd hier niet meer lezen, ik lees ze nl alsof men zich zou moeten verontschuldigen om hier over ditjes en datjes te schrijven, nota bene de titel van deze plek! We zijn allemaal verbonden door onze relatie m.b.t. alcohol, anders waren we hier niet. En alles wat er ooit onderliggend voor zorgde dat we drank nodig dachten te hebben, of nog lijken te hebben is dus meer dan genoeg om hier alles te mogen delen♥ Ook nu drank voor mezelf de vervanmijnbedshow lijkt, kom ik onmatigheid, uitstelgedrag, gevoelens liever even niet gedachtes tegen, die familie zijn van mijn eerder gedrag. delen is helen, met thnx to Rudy, forever here! Rosee en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 (bewerkt) Goedemorgen , sinds kort een nieuwe collega op ons team die van een andere afdeling komt . Wat een contact gestoord mens is dat zeg . Ik moet het naast mij neerleggen , want ze triggert mij enorm . Gelukkig drink ik niet meer , anders zat ik nu al aan de drank . Na 2 dagen werken , de mannen zijn weg een dagje heb ik hier het rijk alleen .. ga opruimen, morgen komt er iemand kijken voor een kater kitten. Ben benieuwd . 26 februari 2022 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 (bewerkt) @Maja is je moeder vaak in de nacht op ? Mbt vergeetachtigheid ? Evt zal je , je kunnen inlezen of een zwaarte deken wat zal kunnen zijn. De zwaartedeken van Slaapt is ongeveer 3 tot 6 keer zo zwaar als een normale deken. Het gewicht van onze zwaartedeken zorgt voor hetzelfde effect als het krijgen van een stevige knuffel. Dit effect zorgt voor een geborgen en veilig gevoel tijdens het in bed liggen en inslapen. 26 februari 2022 bewerkt door Lieke7777 Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 1 uur geleden zei lady jane: Ikzelf zou het liefst de woorden alcohol gerelateerd hier niet meer lezen, ik lees ze nl alsof men zich zou moeten verontschuldigen Niet verontschuldigen, de relatie leggen. Voor de ander, of voor jezelf. Zelf lees ik dat graag, want die relatie zie ik niet altijd in de schrijfsels van de ander. Voor mij is het niet vanzelfsprekend. Dus ik vind het wel fijn als iemand uitlegt waarom het met alcohol drinken te maken heeft. Dat lijkt me ook wel wat, zo'n zware deken. Ik slaap het liefst het hele jaar door onder dikke dekbedden. Het voelt geborgen inderdaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 Hoe gaat het vandaag @Remi1? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 26 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2022 5 uur geleden zei Oskar: Top dat jij de ommekeer hebt kunnen maken Roberto. Je kwam van ver. Kost het je veel moeite om droog te blijven? @Oskar, vandaag of morgen schrijf ik daar wel iets over op mijn eigen draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden