Spring naar bijdragen

Zondag 23 januari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Kohtje:

De gedeeltelijke verlamming van m'n middenrif lijkt aan de beterende hand maar als ik lig heb ik het nog steeds snel benauwd. Nog wat geduld dus. Al met al ben ik wel erg moe door slecht slapen.

Fijn je weer even te lezen @Kohtje, maar jee, wat krijg jij veel voor de kiezen.... sterkte :rose:

15 uur geleden zei Roberto:

Voor hier alvast de vraag: heeft iemand een tip voor een smeerseltje tegen een droge huid en jeuk?

@Roberto Ik heb in het verleden eens gezocht naar de werkzame stof tegen jeuk omdat ik een plekje op mijn rug heb dat keer op keer jeukt, geen idee meer welke stof ik toen vond, maar ik vond in het vrij verkrijgbare segment een zalf waar dat stofje in de hoogste concentratie voorkwam en dat is Theranal, aambeienzalf :huh:
En verdomd, het helpt, ik gebruik het al jaren.... 
 

18 uur geleden zei Quinn:

Nee, niet gedronken. Wel een paar gram m'n neus in geduwd en één en ander aan vernielingen aangericht.

Oei @Quinn, ik ga er van uit dat het hierbij is gebleven... wat moeilijk voor jou {{:heart:}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Lieke7777:

Tijd  vliegt wel voorbij,  as dinsdag  zijn de kittens al 4 weken. 

1 eet er zelfstandig  van een schoteltje  , de anderen staan er nieuwsgierig  naar te kijken.  :lol:

Met nog geen vier weken is dat echt te vroeg Lieke. Ik sla erop aan omdat ik precies dit heb meegemaakt met een nestje. Ik dacht ‘ als ze er zelf aan toe zijn beginnen ze aan vast voer’’. Bleek dat de moeder bijna geen melk meer had. Van ellende begon zij aan het voer van haar moeder. Maar het maagje kon er nog niet voldoende uit halen. Ik was die kleine bijna kwijt. Viel van het ene op het andere moment weg. Later bleek dat de overige kittens ook bijna niets meer binnen kregen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Reacher:

Met nog geen vier weken is dat echt te vroeg Lieke. Ik sla erop aan omdat ik precies dit heb meegemaakt met een nestje. Ik dacht ‘ als ze er zelf aan toe zijn beginnen ze aan vast voer’’. Bleek dat de moeder bijna geen melk meer had. Van ellende begon zij aan het voer van haar moeder. Maar het maagje kon er nog niet voldoende uit halen. Ik was die kleine bijna kwijt. Viel van het ene op het andere moment weg. Later bleek dat de overige kittens ook bijna niets meer binnen kregen.

 

Ha reacher geen zorgen , de voeding wordt aangelengd met een klein beetje babypate  voer voor kittens en ik gebruik daar melkpoeder bij deze is speciaal voor eerste papje aan te maken voor kittens ( vervangende moedermelk ) 

Ook eet ( likt ) mama poes  als extra bijvoeding naast speciale hoog kwaliteit kitten brokken die ze krijgt) 

Hoog kwaliteit betekend meer vlees basis en minder graansoorten  er in verwerkt. 

Kittens eten nog prima bij mama poes en komen nog elke dag aan ( we wegen ze dagelijks ook.

Ik weet wat ik doe en vraag daar ook advies bij  . 

Maar fijn dat je ook meedenkt .. txs .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt goed @Lieke7777.

Vooral dat wegen.
Ik deed vroeger aan kittenopvang en wist er nog niet veel van.

Ik zag de kittens bij hun moeder aanliggen en vond dat het kleine meisje er vroeg bij was met drie en een halve week al interesse in haar moeders eten (moeder kreeg ook kittenvoedsel en ik lengde het ook aan etc) Ging een paar dagen goed en toen viel de kleine plots om, ze lag wel bij haar moeder maar kreeg geen melk meer uit haar, ze is toen na haar infuusje bij de dierenarts naar een andere kittenflesgever gegaan. Dat natvoer alleen was nog niet voldoende voor haar. Maarja ik wist natuurlijk niet dat haar moeder aan het opdrogen was.

Bij ons was het motto: als ze interesse hebben in natvoer, dan zijn ze er klaar voor.
Haar broertjes hebben nog iets langer bij hun moeder gelegen maar eind van de volgende dag gingen die naar het opvangadres van hun zusje. 
 

Vandaar mijn zorgen. 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@IJsvogelBanaan prakken, ei erdoorheen , 30 gr havermout, beetje bakpoeder, en lekkere kruiden. ‘ oh my badass pie, of ‘ pumpkin spice’; ‘ love, peace and granola, van Green Gypsy doen het goed bij mij.

Dan 3 minuten op 700 watt in de magnetron. Lekkerrrrr

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Lika:

@IJsvogelBanaan prakken, ei erdoorheen , 30 gr havermout, beetje bakpoeder, en lekkere kruiden. ‘ oh my badass pie, of ‘ pumpkin spice’; ‘ love, peace and granola, van Green Gypsy doen het goed bij mij.

Dan 3 minuten op 700 watt in de magnetron. Lekkerrrrr

Ik zit ermee aan mn lunch, heerlijk!
Deed er wel wat amandelmelk bij en spekkoekkruiden ipv wat jij in huis hebt.
Heb volkoren havermout van ah en heel even laten weken
het is een aardige bak geworden, vult lekker dus ook.
thnx voor de tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...