Spring naar bijdragen

Maandag 29 november 2021


Maja

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Oskar:

....... Ach nee, wij zijn eigenlijk alleen overgestapt naar kerstkado’s omdat mijn jongste zoon kort voor Sinterklaas al jarig is. Zo wordt de feestvreugde wat meer gespreid.
 

Ai, ja, dat is een redelijke verklaring dan Oskar ;) 

3 uur geleden zei Oskar:

....... Na het derde couplet wilde je eigenlijk al niet meer verder leven. En dan kwamen er nog zeventien. Nou, zie dan je goedwillende glimlach maar eens in plooi te houden. Pfoe.

Hahaha, hebben wij gelukkig geen last van. 
Een beperkt gezelschap en altijd wel leuk.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons thuis werden de Sinterklaasgedichten op een geven moment een soort poëtische roast. Het schuurde als er zwakheden werden belicht waarvoor iedereen een jaar lang zijn ogen sloot. Mijn ouders konden dat niet echt waarderen en waren dolblij dat ik een nichtje kreeg waarbij sinterklaas gewoon weer over sinterklaas ging. De gedichten werden milder. Dat is wel jammer want met sinterklaas was iedereen best eerlijk tegen elkaar onder het kopje: het is maar een satirisch gedicht en kinderfeest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Bij ons thuis werden de Sinterklaasgedichten op een geven moment een soort poëtische roast. Het schuurde als er zwakheden werden belicht waarvoor iedereen een jaar lang zijn ogen sloot. Mijn ouders konden dat niet echt waarderen en waren dolblij dat ik een nichtje kreeg waarbij sinterklaas gewoon weer over sinterklaas ging. De gedichten werden milder. Dat is wel jammer want met sinterklaas was iedereen best eerlijk tegen elkaar onder het kopje: het is maar een satirisch gedicht en kinderfeest.

Was wat voor bij ons thuis, zie het echt al voor me.

Ik kan het moeilijk verwoorden

maar eigenlijk wil ik je vermoorden

daarom krijg je van de goede sint

deze strop omdat hij je zo bemint

 

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Zo erg was het nu ook weer niet Hub02, meer het niveau van:

Fruitvlieg kijkt nogal eens te diep in het glaasje
Dat staat in ieder geval in het grote boek van Sinterklaasje
Een biertje hier een biertje daar
Voor Fruitvlieg is het nooit klaar

 

En nu dan, moeten ze lang zoeken naar andere leuke onderwerpen? Wat mij betreft zou ik het niet erg gevonden hebben als ze zich zouden beperken tot alcohol. Toen ik niet meer dronk werden de gedichten ook niet echt leuker eigenlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cleo66:

....  tis ook "warm"  maar toch niet zoals vroeger . Veel subtieler waren de vorige lampjes.  Ik ben een perfectionist . Het moet kloppen !

Maar lieve @Cleo66, als je jezelf nou even de tijd geeft om er aan te wennen, dan klopt het vanzelf toch weer? Eén kerstmis maar. Dan weet je niet meer beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Cleo66:

Ik heb eens ooit een "saai saai pop " gemaakt voor mijn schoonzus . Een grote van tempex , was echt erg mooi .  Nou die was blijkbaar " not amused" , maar dat had ik totaal niet in de gaten.  Pas een jaar later met lootje trekken kwam het eruit . Dat was dus ook meteen de laatste keer surprise.   

Ik heb ook een zus. Heb je die pop nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Nou, ik kom hier even van me af klagen hoor, als jullie het niet erg vinden
Vannacht heel erg koud gehad, kon er niet goed van slapen
vanochtend de verwarming in de huiskamer meteen helemaal open gedraaid
En nu is het nog steeds maar 18 graden
Baal hier zo vreselijk van
ik woon heel mooi hoor, maar elke winter hetzelfde liedje
de centrale ketel is niet goed afgesteld (te laag0, zodat ik het in de winter niet warm krijg
dan altijd een aantal keren bellen met de VVE, voordat er eindelijk eens iets aan gedaan wordt
En voor de rest tocht het hier altijd als een tierelier
lig snachts met een ijskoude neus en gezicht in bed
en alle roosters zo goed als afgeplakt he, en alle deuren en ramen dicht
Tochtig rothuis uit 1970 :(

Zo, dat luchtte op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, net teruggebeld
volgens hen klaagt er niemand, dus ligt het niet aan de ketel :(
Het zou dan aan mijn thermostaat moeten liggen, en heb daar een telefoonnummer van gekregen
Maar geloof hier echt helemaal niets van
ga zo de buren langs om na te vragen
trouwens, er is vorig jaar een nieuwe thermostaatknop opgezet omdat de verwarming toen juist door bleef loeien en niet meer uit wilde
Dat geintje kostte me toen ook al 300 euro

enfin, ga naar vriendje (kan ik daar even lekker verder gaan met klagen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei rosa45:

Hoi @rapilos, voor 's nachts zou je een elektrische deken kunnen aanschaffen.  Ik heb er vorig jaar eentje van mijn dochter gekregen en ik vind het heerlijk.  Nooit meer een koude neus:) Niet dat ik met mijn neus in de elektrische deken lig maar op de een of andere manier werkt dat. 

Oh echt @rosa45

Misschien toch een idee dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah jongen, wat een rotbericht. Alsnog goed dat je bij hem kon zijn tot het laatst. Sterkte.

Ik ga voor de laatste dag hier. Afronden, schouderklopjes in ontvangst nemen, doen alsof ik beloftes over contact houden geloof en dan... klaar. Ha. Bijna.

Hebben jullie dit trouwens gezien?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...