Spring naar bijdragen

Maandag 8 november 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Geen zonnetje nog, maar wat niet is kan komen..... 
Bakje maar en dan snel aan de slag. 
Ik heb het hele afgelopen weekend bijna niks tot niks bijgelezen, 
hoop daar vanmiddag of vanavond even aan toe te komen. 
Voor nu dan maar even snel een bakje dus. 
image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

... Ergens wel jammer dat ik die betovering mis om bijvoorbeeld echte kunst te onderscheiden  van de kitsch . 

Je kan het ook betovering vinden dat je dat onderscheid niet kan of hoeft te maken. Dat je gewoon mooi vindt wat je mooi vindt (of lelijk), zonder je af te vragen of dat nou wel verantwoord is naar de zgn. 'kenners'. De, wat wel kinderlijke onbevangenheid genoemd wordt, onaangetast door allerlei "wetten en regels" van de esthetica. Zelf Rechter zijn over je eigen smaak, waarover zo goed als iedereen het eens is dat daarover niet valt te twisten. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hondje heeft kennelhoest. Daar krijgt hij elk jaar neusdruppels tegen, voor als hij misschien onverwacht zou moeten overnachten in een dierenpension, want daar accepteren ze alleen honden die daartegen  'beschermd' zijn. Maar nu lees ik dat ondanks druppels of vaccinatie, kennelhoest nooit helemaal is tegen te houden... beetje het covidprikverhaal.  Gelukkig is hij er niet echt ziek van, alleen een beetje hangerig en zielig, maar eten smaakt hem nog wel. En steeds een geluid voortbrengen als een zeehond.. Duurt ongeveer een week. Nou ja, niet uitlaten aan z'n halsband maar in een tuigje met de riem aan z'n rug om z'n keel/hals wat te ontzien en zometeen een flesje Bisolvon kinderhoestdrank halen om z'n keel wat te verzachten. Allemaal op advies van 'kenners' en dierenarts, hoor. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook met musea @Cleo66. Vind heel veel gewoon niet mooi en overgewaardeerd net zoals de salarissen in de sport. Moderne kunst vind ik helemaal niets. Oude meesters kan ik goed waarderen. De techniek en kleuren vind ik erg mooi. En natuur en historisch museum is ook leuk. Het is wat Kohtje zegt, zo zie ik het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cleo66:

btw , Ik heb helemaal niks met musea,  ook niet mee opgegroeid,  dat scheelt misschien.  Ergens wel jammer dat ik die betovering mis om bijvoorbeeld echte kunst te onderscheiden  van de kitsch . 

Goedemorgen.

Cleo, ik ben er ook niet mee opgegroeid. Ik sluit me helemaal bij @Kohtjeaan, het gaat erom wat jij mooi vindt. Ik vind ook heel veel niet mooi, kan er niets mee. 
Soms vind ik het wel leuk om iets extra’s te weten omdat ik daardoor net iets meer begrijp van hoe knap iets gemaakt is bijvoorbeeld. Net zoals ik muziek of zang anders waardeer omdat ik zelf muziek (heb) gemaak(t).

Maar om ergens van te kunnen genieten is dat niet nodig. Kijken, luisteren, voelen, daar gaat het voor mij om. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei jopie:

goedemorgen allen. 

Alsof er een vrachtwagen over me heengereden is, zo'n spierpijn... maar goed, ik bén wakker. En op. Koffie!

En @spirit ook.....

Ik heb gisteren geprobeerd alle hulpmiddelen in te schakelen,ambulance is gekomen maar konden niks voor me doen. 
 

wou graag opgenomen worden zodat ik eruit kon komen,maar ze konden niks,me alleen naar het ziekenhuis sturen maar die hadden me vannacht of vanmorgen ook weer op straat gezet. 
 

er is melding gemaakt bij de antes waar ik al jaren onder therapie ben,die heb ik vanochtend gebeld en ik zou terug gebeld worden wat ze tot nu toe dus nog niet gedaan hebben. 
 

ik ben op mezelf aangewezen wel heb ik steun van sommige forumleden op afstand. 
 

dat vind ik erg fijn en ook ontzettend aardig,maar die kunnen me alleen geestelijk bijstaan en een luisterend oor bieden. 
 

Graag zou ik gecontroleerd stoppen of in de gaten gehouden worden met ondersteunende medicatie 

 

ik heb heel erg last van alcohol onttrekking waardoor cold turky me niet lukt. 
 

ook het ambulance personeel raden dit mij sterk af. 
 

ik zit helemaal klem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit alleen op me boot me boot is mijn thuis. 
 

de antes heeft net terug gebeld en stelt voor om vanaf morgen te starten met een hoge dosis diazepam. 
 

omdat ik na een dag drinken al heftige afkick verschijnselen heb heeft een speciale naam en niet iedereen krijgt daar last van maar sommige mensen dus wel,waar ik er dus een van ben. 
 

zadra ik op het spreekuur kom woensdag krijg ik daar verdere uitleg over. 
 

ik ben dus niet uniek daarin een op de zoveel mensen ontwikkelen dat door jaren van misbruik 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...