Spring naar bijdragen

Donderdag 29 juli 2022


Claudius

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Claudius:

Het is altijd mijn bedoeling geweest om terug naar huis te gaan. Een bed leren opmaken staat niet echt op mijn lijst. Mijn verslaving en andere problemen in verband met depressie staan

 wel op mijn lijst. 

Misschien is het  niet alleen een bed opmaken maar leren orde en structuur  in je leven en huishouden  te brengen. 

Waardoor je een ritme  hebt die fijn en prettig voelt.

Als je dat hebt weten  te creëren  is de verslaving  ook beter te handelen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lieke7777:

Misschien is het  niet alleen een bed opmaken maar leren orde en structuur  in je leven en huishouden  te brengen. 

Waardoor je een ritme  hebt die fijn en prettig voelt.

Als je dat hebt weten  te creëren  is de verslaving  ook beter te handelen.  

Mee eens @Lieke7777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bumperjim:

En ook dat is gezond en logisch ;) 

I know en dank…. 

Tis me allemaal maar wat he? We gingen hier altijd met veel kinderen naartoe en nu zijn we met ons vieren. Ze hadden zelf geen behoefte aan meer. Dus het is ook echt anders dan normaal. Ik vind het zelf ook een beetje saai. Gek genoeg. Wil best graag naar huis. Nou ja! Is een goed teken, want ik voel me uitgerust. En met saai is niets mis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen week allerlei kleine klusjes aan de camper uitgevoerd. Een horretje voor het wc-raampje gefabriceerd, een klemmechaniekje om de schuifdeur half open te houden als we eens wat voor- of achterover staan, een klemmechaniekje om de 'hondenplank', die we voor de open schuifdeur kunnen zetten om het hondje, als het nodig is,  binnen te houden, vast te zetten, een stellage om achterin het campingtafeltje en de -stoeltjes op te leggen... Dat is nu allemaal klaar en dan nu schoonmaken en stofzuigen. Dat vind ik dan maar weer rotklusjes met al dat gekruip in onmogelijke bochten en hoekjes.. maar daarna zijn we er dan ook weer klaar voor.

Eén van de prettige bijkomstigheden van niet meer drinken vind ik toch wel dat ik me niet meer druk hoef te maken om de wat bezwaarlijke combinatie drank-Zweden.
(kosten, verkrijgbaarheid enz.)
En natuurlijk ook niet meer over alle andere nadelen (gezondheid, veiligheid etc..) die met drinken op het spel worden gezet.
Al met al, om maar forumgerelateerd te eindigen, ben ik gewoon blij dat ik niet meer drink. Al zijn er altijd wel andere dingen om me druk om te maken... (stofzuigen, bv..:blush:)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @jopiehet is zoals je schreef. En hoe mooi is het dit gewoon -niet vertroebeld- te kunnen zien. Zo gaat het. Dit is leven. Ik heb nu niet gefaald, ik hoef ze niet te redden, ‘het’ leuk te maken etc. Maar ik kan wel ‘ja’ zeggen , zelfs misschien als ik eigenlijk ‘nee’ zou willen zeggen. Zo ontstond gisteren een leuke spelletjesavond, zo zwommen we vandaag met zijn vieren voor het ontbijt, zo ontstaat iets nieuws. De jongste wil vannacht bij mij slapen. Compliment! 
 

En niet vast willen houden, meer, beter…. Het zit zo in me. Gewoon accepteren, waarderen en af en toe eens eerder ‘ja’ zeggen. 
 

- ik deel dit, omdat ik gewoon leven zo ingewikkeld vind. Voor mij verslavingsgerelateerd. -

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook weer helemaal waar @jopie
 

Ik bedacht me net hoe mijn kleine stapjes zoveel vrijheid hebben opgeleverd. Ik durf nu zelf met de auto ongeveer overal in Nederland heen -bijna- , durf nu pas echt zelf met een klein gek bootje hier te gaan varen en ik durf ook al -iets- meer los te laten. Heb bijv. (Voor het eerst!) geen werk mail en telefoon bij me. 

Het is dansen met mijn angsten en diepste binnenste, maar ik zie resultaat. En wat ben ik daar ongelofelijk blij mee. Ik hoef steeds minder stil te zitten wachten tot ‘het’ voorbij is of luid acterend de arena binnen te stappen. Mezelf overschreeuwend of de pias uit te hangen. Soms mag ik gewoon onopvallend en ergens zijn en weggaan als ik het daar tijd voor vind. Geen statement, geen oordeel, gewoon ongewoon (voor mij)…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste @Zbb,

Hier op het forum kennen we allemaal de (slechte) invloed van drank en wat drinken met ons doet. 
En soms is er een uitglijder. Of een terugval.

Het steeds opnieuw opkrabbelen en het blijven proberen maakt ons doorzetters. En dapper.


Ik hoop dat je blijft.
 

Als dat niet lukt dan hoop ik dat je in de toekomst nog eens laat weten hoe het met je gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Claudius:

Blijkbaar vind iedereen hier dat ik nog alleen maar goed ben voor een rusthuis?

Hi. Op zich hè, wat maakt het uit wat iedereen vindt? Wat vind je zelf? Wat wil jij en wat ga je doen om dat te bereiken?

 

Hi trouwens. Wakker. Koffie. Douche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Quinn:

Hi. Op zich hè, wat maakt het uit wat iedereen vindt? Wat vind je zelf? Wat wil jij en wat ga je doen om dat te bereiken?

 

Hi trouwens. Wakker. Koffie. Douche.

Wakker van je middagdutje? 
 

Ik had het idee dat Claudius het met ‘hier’ over de kliniek had. Waarom weet ik eigenlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...