Spring naar bijdragen

Woensdag 21 juli 2021 Nationale Feestdag België


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Werken vandaag weer. Laatste week voor de vakantie. Ben niet vooruit te branden. @niks waarom zou je weer eens een glas willen proberen? En waarom niet? Simpele vragen, maar misschien helpt het. Het kan ook zomaar zijn dat alcohol jou nu niets meer doet, omdat je het nu niet meer 'nodig' hebt om jezelf te verdoven zoals eerst. En dat je dus best met mate kan drinken, ook omdat je zolang niks hebt gedronken. Maar misschien ook niet. Het is de vraag of het het waard is om het uit te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe iets nemen is een voorrecht  na alcohol misbruik. 

Zolang je niet aan  je probleem gewerkt  hebt , de onderliggende  kern zal je mijn inziens voorlopig tot nooit meer gematigd  kunnen drinken. 

Het vereist  zelf inzicht  , discipline. 

Maar zo denk ik er over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lieke7777:

Goedemorgen  ben ook benieuwd  of je gisteren  hulp gevraagd  hebt bij je craving @Claudius.

 

Leuk @niks   fietsen met mini   ik heb nooit meer durven fietsen na de hernia in  2010  met kinderen  op de fiets  .

 

O ze weten hier heel goed dat ik soms craving heb. En dat ik helemaal niet klaar ben om s' nachts thuis te slapen. Ze doen hier ook bij twijfel testen als je terug binnen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

 

Ja, praktisch ieder huisje heeft zijn kruisje (van heel groot verstopt in de kelder tot kleintjes die pontificaal op het dak worden geëtaleerd).  
Tot zover kan ik jou volgen, maar verder begrijp ik eigenlijk helemaal niets van jouw antwoord Claudius :unsure:

Met die kruisen aan de muur bedoel ik dat iedereen wel zijn eigen problemen heeft. En dat ik twee grote problemen heb. En dat het totaal geen nut heeft om alleen mijn alchohol probleem proberen op te lossen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei niks:

De onderhandelingen in mijn hoofd zijn aan de gang. Je kunt straks toch wel een keer een wijntje drinken? Waarom zou je, het is nu toch ook goed? Kan ik het bij 1 of 2 houden? Kwestie van uitproberen, of het spek op de kat binden? 

Juist die onderhandelingen in je hoofd maken het dan voor mij zo vermoeiend. Die ruimte wil ik mij zelf niet meer geven. Temeer omdat ik weet dat bij mij de rem niet meer werkt. 1 glas loopt steevast uit op 1 of 2 flessen wijn en de gedachte of de supermarkt nog open is. Stel je voor dat je geen voorraad hebt. 
@niks: ik ben benieuwd waar je op uitkomt. Wikken en wegen …

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lieke7777:

Snap ik maar wordt je nu intensief behandeld?  

Ja en nee, ik heb hier het gevoel dat ze zeker niet veel minder doen als in de echte verslavingskliniek. Daar zijn er wel opdrachten. Maar die zijn steeds herhalend en vooral waar we zelf oplossingen zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik wat gemist, in de tijd dat ik niet dronk? Nee, maar had vrij vlot na ik gestopt was, een goede reden om gestopt te blijven. Ik denk dat ik zelf het antwoord wel weet. Wat als ik op woensdagavond 2 wijntjes drink. Daarna stop, maar de volgende dag, ach 1 voor het eten kan ook enz. Daar ben ik zo bang voor en ik wil never nooit mini eronder laten lijden. Dus dan moet ik wachten tot ze een jaar of 18 is.:) Wel gek dat het nu naar boven komt. Aan de andere kant, ik ben heel stellig geweest vanaf dat ik zwanger was. Er was geen keuze, nu straks misschien wel. Ik was natuurlijk nog maar kort gestopt, misschien komt nu het stukje acceptatie naar boven, of is dat raar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik baal zo enorm.....de schilders gaan door ondanks de bouwvakvakantie. Weer gaan de tussenschotten er tussen uit. Om morgen de railing schoon te laten spuiten.

Ik wil alleen maar met rust gelaten worden. Bah. :(

Ik zat gisteren nog zo lekker in het zonnetje op mijn balkonnetje.

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Tatum:

Ik baal zo enorm.....de schilders gaan door ondanks de bouwvakvakantie. Weer gaan de tussenschotten er tussen uit. Om morgen de railing schoon te laten spuiten.

Ik wil alleen maar met rust gelaten worden. Bah. :(

Ja maar Tatum er zal toch wel één mooie tussen zitten?? :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...