Spring naar bijdragen

Maandag 12 juli 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

dochter testte gisteravond positief op zelftest
en was nog hier geweest deze week. Zij wel verschijnselen
ik gelukkig niet. Maar was wel op fam.bezoek geweest.
Dus zelf ook maar zo'n test gekocht en gedaan net.
(Lidl 1 + 1 gratis, jaja ook daarmee reclame al)
Mijne is negatief, dus morgen met een gerust hart naar de sauna.
Wat een zenuwengedoe/stress,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met klachten altijd een GGD test doen natuurlijk.
Maar ik heb die niet. GGD wilde geen afspraak maken
schatte het niet in als risico, maar ikzelf had anders geen rust.
nu wel.

Bor ik heb bij jou ook steeds aan Corona moeten denken, dus een GGD test
was wel slim geweest. Misschien kun je je laten testen op anti stoffen als je
nog geen vaccinatie hebt gehad? Zo wel, dan kan je extra ziek worden door
héél veel antistoffen ook. Volleymaatje 14 dagen ziek geweest na Corona en 2 vacc.prikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt je bloed nog steeds na laten kijken op antistoffen
al weet ik niet of ze dat zo maar doen,
maar mocht je alsnog laten vaccineren en je had Corona
dan is het wel handig om te weten, nog 1 of 2 vaccinaties
en voor het herstel van de nasleep kan het misschien ook zinvol zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Claudius:

@Roberto  Ik vrees dat ik van alle anti depressiva nare bijwerkingen heb. 

 

Claudius, bedankt voor jou rectie.
Medicijnen allerlei bijwerkingen kunnen hebben, dat begrijp ik.
Ik lees niet alles van jou hier, maar volgens mij slikte jij een AD vanwege depressie.
Dat bedoel ik niet.
Voor mij is een AD alcohol gerelateerd, vandaar dat ik mijn vraag hier stel en niet op het benzoforum of een AD-forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Claudius, bedankt voor jou rectie.
Medicijnen allerlei bijwerkingen kunnen hebben, dat begrijp ik.
Ik lees niet alles van jou hier, maar volgens mij slikte jij een AD vanwege depressie.
Dat bedoel ik niet.
Voor mij is een AD alcohol gerelateerd, vandaar dat ik mijn vraag hier stel en niet op het benzoforum of een AD-forum.

Ik slik duloxetine voor DVN. En helpt mij goed en heb ook geen bijwerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingestort? Dat klinkt niet goed... door te hard werken, overbelast?

Over jaloers zijn. Ik was dat zo'n 10 jaar geleden, op een trainer van een cursus die ik volgde. Zij had de krullen en het lijf dat ik graag zou hebben, zelfverzekerd, slim, liefdevol, had een leuk eigen bedrijf samen met haar al even mooie man. Zij was Mijn Voorbeeld.

Tot ik haar een paar jaar later tegen kwam. Haar man had haar bedrogen met een ander, uit het bedrijf gezet en was in het buitenland verder gegaan met hun bedrijf. Ze zat in de bijstand en wist niet waar ze het moest zoeken.

Ik was perplex en ontnuchterd. Conclusie: het gras is niet altijd groener...

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee we nemen het maar zoals het komt.
Dochter ook positief getest bij de GGD
Die hoef ik even niet te zien dus:(
Ze heeft huisgenotes en laat eten bezorgen,
wat een zegen dat dat kan tegenwoordig.

Lekker simpel; blok feta in ovenschaal,
geknipte puntpaprikareepjes en schijfjes courgette, tomaatjes er omheen
gedroogde oregano, paar knofl.teentjes  en olijfoliescheut erover. 15 min in de oven
in pannetje verse paste garen en er doorheen roeren.
nog wat verse thijm en basilicum erover strooien, klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Lonster:

Ingestort? Dat klinkt niet goed... door te hard werken, overbelast?

Over jaloers zijn. Ik was dat zo'n 10 jaar geleden, op een trainer van een cursus die ik volgde. Zij had de krullen en het lijf dat ik graag zou hebben, zelfverzekerd, slim, liefdevol, had een leuk eigen bedrijf samen met haar al even mooie man. Zij was Mijn Voorbeeld.

Tot ik haar een paar jaar later tegen kwam. Haar man had haar bedrogen met een ander, uit het bedrijf gezet en was in het buitenland verder gegaan met hun bedrijf. Ze zat in de bijstand en wist niet waar ze het moest zoeken.

Ik was perplex en ontnuchterd. Conclusie: het gras is niet altijd groener...

Haha herkenbaar.

Ja er komen soms van dat soort mensen langs waar je ineens kwijlend tegenop kijkt. Die je dan wilt zijn. Maar je kan alleen jezelf zijn en je eigen leven leiden :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

We zouden gaan varen, maar man is helemaal ingestort. Dus we zijn thuis. Ik vind het helemaal prima. Maar zielig voor hem. 
pijn in benen, nek zit vast en rug is pijnlijk. Algehele malaise.
 

Ach crap :( 

Rust. Veul rust. En naar buiten de frisse lucht in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stier en Vlinder komen straks weer terug na ruim een week in Parijs. Ik vond het samenwonen met de holenbeer erg gezellig, ook al is het allesbehalve een kwebbel, het is heel fijn samenwonen als je haar veel ruimte laat de extreme introvert. Leuk samen finale gekeken. Haha zo'n moment pakt niemand me meer af :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonsterik weet niet waardoor. Hij werkt altijd onder grote stress. En hij was na de verhuizing behoorlijk hyper. Zou zomaar een reactie kunnen zijn.

het is nooit gediagnosticeerd maar hij is behoorlijk van het ene en andere uiterste. En werk is hem altijd heel moeilijk gevallen. Zo lang ik hem ken is dat een gevecht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Lika:

@Lonsterik weet niet waardoor. Hij werkt altijd onder grote stress. En hij was na de verhuizing behoorlijk hyper. Zou zomaar een reactie kunnen zijn.

het is nooit gediagnosticeerd maar hij is behoorlijk van het ene en andere uiterste. En werk is hem altijd heel moeilijk gevallen. Zo lang ik hem ken is dat een gevecht.

 

Verhuizing te veel geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei spirit:

Vanavond komt de buurjomgen naar de kat kijken hoe het gaat. Het voelt voor mij wat bezwaard. Ook omdat hij in gebruik is, de angst dat hij aangeschoten is. Ook rookt hij bij mij in huis. Tja, een keer gezegd, dat ik daar geen probleem mee had :face-icon-small-shocked:. Wat mij betreft is dit de laatste keer. Het gaat goed met de kat, zelfs beter dan ooit. 

Daar komt mijn ban! Vanwege niet ondersteunend bericht. Spirit ik lees je met grote verbazing. Is zijn moeder niet onlangs overleden, moest hij niet uit het huis en ook nog een plek hebben voor de kat? Wat ben jij dan harteloos, dat het wat jou betreft de laatste keer is. Misschien is die kat nog het enigste wat hij heeft. Wat fijn dat hij zich nog bekommert om de kat! Dat je niet wil dat hij rookt in huis is simpel, sorry ik heb vorige keer gezegd van wel, maar ik wil het liever niet. Ik log meteen weer uit, kan hier zo slecht tegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Verhuizing te veel geweest?

Ik weet het niet. Het zal een combinatie zijn. Het is niet de eerste keer na een periode van hyperheid. De vorm wel. Tis altijd een beetje anders. Rustig aan…  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de spelregels eens nagelezen: één van die regels is inderdaad wees positief en ondersteunend naar anderen.

Maar wat voor de één positief is, is voor de ander halfzacht gemekker wat op de zenuwen werkt, (is mij gezegd over mijn Posts en dat begrijp ik best wel :) ) 

Dus negatief en niet ondersteunend. 
en daarmee nogal een breed begrip. 
 

Ik denk dat het al ondersteunend is dat je @spiritherinnert aan haar zachte kant toen ze in 1e  instantie besloot om de jongen en de kat te helpen @niks:heart:

En @spiritik hoop dat je een beetje bij je zachte kant kunt blijven en gewoon tegen de jongen kunt zeggen dat als hij niet rookt in jouw huis en niet gebruikt hij 1 keer in de zoveel tijd mag langskomen. Dat jij teveel hooi op je vork neemt is niet zijn schuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp niks wel geloof ik,
@spirit ik denk dat je in een vlaag van mededogen tegen die jongen
hebt gezegd dat hij (altijd?) welkom is om naar de kat te komen.
Zo ben jij. Maar je bent ook snel overstag naar de andere kant.
Daar kan die jongen weer niets aan doen.
Wees duidelijk en stel je voorwaarden bij; niet roken en niet in gebruik,
dat is voor jou en het dier niet goed (en voor hem ook niet)
Maar blijf dat dan ook trouw. De eerste dagen was je ook wiebelig/wispelturig
of je hem wel/niet wilde houden weet je nog?  Naar gelang je stemming verandert veranderen
je schrijfsels hier ook.  Gewoon nu even nadenken wat je van hem wilt/nodig hebt en dan op papier zetten
voor jezelf, dan kun je daar altijd naar terug. Die kat is zijn verbinding met zijn moeder, het huis, de plek.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...