Spring naar bijdragen

Donderdag 18 februari


ikkanhet

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Zbb:

Goedemorgen Fabienne 

ik slik antabus zodat ik niet kan drinken en baclofen zodat ik geen/weinig craving heb. 
 

de antabus werkt als een goede stok achter de deur,het neemt de twijfel weg van wel of niet drinken. 
doe je had wel word je doodziek(letterlijk en figuurlijk)

het heeft voor mij wel vervelende bijwerkingen ik ben er altijd moe/brak/licht misselijk van,maar dat weeg niet op tegen de ernstige katers en dagen lang 24/7 drinken. 
 

LET ER WEL OP dat drinken bij de antabus/refusal geen grap is. 
 

Menig mensen moesten naar het ziekenhuis na het drinken terwijl ze antabus slikte. 
 

groet zbb

Hier ook antabus echt een stok achter de deur zoveel meer rust omdat je toch niet kan drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Musashi:

Heb je gisteren niet meer kunnen bedanken voor je reactie @Lieke7777dus bij deze :-) het rustig worden was niet echt gelukt, met sauna en bad...m’n gedachten bleven tollen en ik kon m’n hoofd tegen de muur bonken zo erg was. Nam zelfs fysiek pijn waar hoofd en rugpijn. Ik wilde dit net sturen en toen, kwam het lot mij een handje helpen. Om 21u15 kwam kindje wenend uit bed, bang van monsters. Ze vroeg om met haar te gaan slapen. Was ik meteen uit m’n gedachten, in de moment, ben met haar Dan mee gaan slapen, even gezellig maar duurde niet lang voor ik sliep...2 vliegen in 1 klap dus! Nu wel vroeg wakker natuurlijk..;-)

ik hoop echt vandaag de moed bijeen te rapen om het gesprek ten gronde aan te gaan, het is nodig!

Dank nog s voor de support, heb ik veel aan!

Zo zie je  dat er op een moment  toch  iets kan komen  wat je  nodig  hebt  om afleiding  te hebben .

Lekker  zweverig  hè  :lol: nee zo bedoel  en zie ik het niet  maar leer wel momenten  te gebruiken  dat er toch dingen  op je pad mee kijken die helpende  kunnen  zijn voor  je  .

Nogmaals  succes  laat je weten hoe  het  is  gegaan  vandaag ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je hebt recht op een pauze Cleo.
Het lijkt me vreselijk iemand die achter je aan komt steeds,
jet lijdt af. Zelf had ik het liefst lege huizen, dan kun je 3 dingen tegelijk doen
en toch binnen de tijd alles af hebben. Maar ik kan slecht tegen afleiding.
Ik nam nooit pauze dan, maar was altijd kapot als ik dan thuis kwam.
Dus snap hoe het bij jou gaat. Maar een pauze verlost je ook niet van die mvr. ben ik bang.
Wie weet hoevel hulpen ze al "versleten" heeft zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig @Cleo66, bij sommige mensen is het heel moeilijk om je niet helemaal leeg te laten zuigen. Mij helpt het om mezelf eraan te herinneren dat ze het niet doet om mij te pesten, maar dat ze gewoon in de knoop zit met zichzelf. Dan neem ik het minder persoonlijk. Maar blijft lastig natuurlijk. Misschien kun je het zien als een oefening om 'gezeur' langs je af te laten glijden, dan heb je er nog wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Yvonne:

@Adrian, als je jezelf op het dagpact zet geef je daarmee aan dat je die betreffende dag niet zult drinken. 
Jij had een dagpact gemaakt en daar allerlei mensen op gezet die zichzelf helemaal niet op het dagpact hádden gezet. 
Het is de bedoeling dat jij jouw eigen naam onder de laatste van het al bestaande pact zet, of, als er nog geen dagpact is die dag, zelf een dagpact start met alleen jouw eigen naam daarop.... 

DAGPACT
ikkanhet
Maverick
Yvonne 

Heel duidelijk Yvonne, bedankt.. Toch ben ik er ook wel eens door iemand anders op gezet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cleo66:

Dank @Lieke7777 en lady jane . Nee ze Heeft MS , zit in een rolstoel en komt me overal achterna om te beppen . Ik kende haar allang van het postkantoor,  ook altijd kletsen . Smiddags had ik 2 dementerende ouderen , ook geen koffie maar dat begrijp ik . Ik weet echt wel t verschil daar tussen.  

De mevrouw met MS en haar man weten me wel bezig te houden , waardoor , zoals ze zegt er geen tijd is voor koffie.  Ze wil nog meer uren hulp of zo denk ik , weet ik veel. Het was ook dat ze de hele tijd achter me aan bepte wat extra energie kostte. Voelde me gewoon een sloof 

Beetje late reactie, ben aan het bijlezen :).

Heb dit werk long time ago ook gedaan als bijbaan. Had toen op een gegeven moment een oude dame die ook constant achter me aanliep, stond ik een emmertje te vullen in de badkamer, stond ze in de deuropening, dat idee... Weet nu de ramen nog, oud huis, allemaal ramen met van die k** tussenlatjes, stond ze achter me met een extra zeem zodat er geen druppeltje naar beneden liep. Eerste verbetering kwam toen ze me even vergeten was en me 'betrapte' toen ik op m'n knieën de plinten aan het afstoffen was :). Bleek dat ze voor mij nogal slechte ervaringen had, was zelf heel proper en kon het niet uitstaan dat ze het zelf niet allemaal meer kon ook. De voorlaatste had ze weggestuurd want die trok de badkamerdeur dicht en ging daar roken, vond ze de peuken in de plee. En de laatste had haar spaarpot leeggetrokken, dus die was ook exit. Daarvoor had ze jaren een goede vaste hulp dus ze was nogal in shock zeg maar. Werd uiteindelijk mijn leukste adresje, heerlijk mens was dat, weet nu, bijna 30 jaar later, nog veel van haar verhalen over vroeger die ze vertelde tijdens de 2 koffiepauzes die ze verplicht inlaste ;). Succes met het vinden van een 'ingang'!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

 "Wij " mensen met autisme hebben problemen met de communicatie,  maar waarom word er dat altijd zo onduidelijk gecommuniceerd.   Hoezo zijn "wij" dan het probleem 

onduidelijk communiceren is een gave die veel mensen bezitten,

zowel autistische als niet-autistische.

dit forum oa  is daar met regelmaat een duidelijk voorbeeld van.

en je maakt mij niet wijs dat hier alleen autisten zitten.

ik vind je lief, cleo.

en dat heeft niets met je autisme te maken maar met cleo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Musashi:

Tx @bumperjim zal ik zeker proberen, alleen is het zo moeilijk om in slaap te komen als ik nerveus en angstig ben...ik hoop dat ik me voldoende kan kalmeren...heb sauna toch aangezet (is voor mij momenteel m’n oefening om te mediteren ‘gewoon’ lukt me dat niet al te best. In dat kotje kan ik niet anders dan stil blijven zitten ;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 In mijn ervaring kan je echt van alles zeggen en vragen en ook meerdere keren achter elkaar, als je t maar met een grote glimlach doet :) 

Van mn vorige baas geleerd. Die zei ooit tegen onze secretaresse "Nou praat je net als een oude muts die geen zin meer heeft om te werken" en hij zei het met zo'n enorme hemelse glimlach dat het nog goed ging ook :D echt een tovermiddel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

@Cleo66 In mijn ervaring kan je echt van alles zeggen en vragen en ook meerdere keren achter elkaar, als je t maar met een grote glimlach doet :) 

Van mn vorige baas geleerd. Die zei ooit tegen onze secretaresse "Nou praat je net als een oude muts die geen zin meer heeft om te werken" en hij zei het met zo'n enorme hemelse glimlach dat het nog goed ging ook :D echt een tovermiddel. 

Ooit tijdens een Afrika reis kregen wij hetzelfde advies van de reisleider. Ik had regelmatig gesprekken met echte macho mannen die zich ver verheven voelen boven de vrouwen. Met mijn allervriendelijkste glimlach en stem vroeg ik hen dan bijvoorbeeld waarom hun vrouwen zich drie slagen in de rondte werken en zij ‘s middags al uren lang met elkaar bier zaten te drinken. Of bv een gesprek over God die de man toch echt superieur had gemaakt, de vrouw was daarom ondergeschikt aan de man. Er weer allervriendelijkst legde ik dan uit dat wij daar in Nederland toch echt heel anders over dachten. 
Het was echt ongelofelijk hoe wij van beide kanten dingen tegen elkaar konden zeggen in toch redelijke harmonie, terwijl wij het totaal oneens waren. De lokale vrouwen deden er wel het zwijgen toe als de mannen spraken. 
Ze zullen ons ongetwijfeld ook hebben gezien als rare, vreemde Europese vrouwen met heel vreemde gewoontes en opvattingen. Ik vind het reuze spannend, maar de glimlach en de vriendelijke benadering werkte fantastisch.

Uiteindelijk waren we her roerend eens dat we het totaal met elkaar oneens waren, maar in ieder geval gebeurde dat ik een vreemd soort harmonie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is helemaal niet racistisch bedoeld, integendeel, ik vind dat wij hier in het rijke Europa heel wat kunnen leren van mensen in Afrika: blijven lachen, ondanks alle miserie. Ik vind het ook altijd zo onthutsend als je terug komt van daar waar iedereen dan vriendelijk is en groet op straat en hier dan terug in de individualiteit met zure gezichten en waar je raar bekeken wordt als je vriendelijk een onbekende groet. Ik moet mij echt afsluiten voor zo’n negativiteit soms want dat kan mij heel hard naar beneden halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Musashi:

Het is helemaal niet racistisch bedoeld, integendeel, ik vind dat wij hier in het rijke Europa heel wat kunnen leren van mensen in Afrika: blijven lachen, ondanks alle miserie. Ik vind het ook altijd zo onthutsend als je terug komt van daar waar iedereen dan vriendelijk is en groet op straat en hier dan terug in de individualiteit met zure gezichten en waar je raar bekeken wordt als je vriendelijk een onbekende groet. Ik moet mij echt afsluiten voor zo’n negativiteit soms want dat kan mij heel hard naar beneden halen...

Klopt, ik kom (OK, kwam) vaak in Zuid-Afrika en word altijd overweldigd door het goede humeur van de locals. Dat begint vaak al bij de douane (de douane!! :blink:)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer dat aan mijn kind wel te leren: vriendelijk op straat. Hoewel ik al heb gelezen dat mensen dat juist niet willen leren aan hun kinderen omdat dan ‘slechte mensen’ Gemakkelijker toenadering kunnen vinden tot je kind...heel rare instelling vind ik dat en doet me twijfelen of ik wel goed doe met het zo te leren...nu krijgen we soms heel rare reacties als ze hallo zegt tegen passanten, mensen zijn dan echt heel verbaasd...ze overdrijft mss soms ook wel door vb ‘hallo hond’ te zeggen...dan moeten mensen ook wel lachen...:D

@Quinn is dat tegen de regels om hier te antwoorden als het onderwerp hier staat? Vind dat precies duidelijker/ gemakkelijker maar ik ben flexibel hoor... ;-)

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh @adri02daar moet ik nog eens goed over nadenken want deels heb je sowieso ook echt gelijk en wordt het ook allemaal meer en meer eenheidsworst natuurlijk...maar of dat dan een vooruitgang is, vind ik persoonlijk nog een grote vraag. Anderzijds is het individualisme toch nog meer in onze cultuur ingebakken dan in vele andere culturen en dat het nu overal meer hoogtij begint te vieren, vind ik dan toch ook een jammerlijke zaak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...