Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Lika

Woensdag 16 september 2020

Aanbevolen berichten

Gisteren een -corona-veilige- bijeenkomst van werk gehad. Ik wilde dolgraag weer naar huis. Voel me minder verbonden met de mensen. Vond het prima ze te zien. Soms zelf even fijn, maar voelde mezelf erg zitten. Alsof ik saai was. Bekend gevoel hoor. Ik heb niet gek gedaan. De boel vreselijk gaan vermaken...Ben rustig gebleven. Vond dat een nieuwe ervaring.

Twee bakken ijs leeg gegeten toen ik thuis was....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Mijn tweede alcoholvrije dag is aangebroken. Ik zie het wel zitten. Straks komt een eerste gevarenzone op mijn pad. Straks ga ik met schoonpa iets drinken en dan komt er altijd alcohol bij kijken. De vorige keer dat ik gestopt was kon hij niet begrijpen dat ik geen alcohol meer dronk, ik verwacht dus straks hetzelfde onbegrip. Maar ik laat me hierdoor niet klein krijgen.

Hoe moet je jezelf trouwens aan het dagpact toevoegen? Ik wil er vandaag zeker en vast ook aan deelnemen.

Nu wat zorgen voor de kleinste knaap (22 maanden) uit ons gezin en daarna richting tearoom met schoonpa. Ik laat in de namiddag vast opnieuw van me horen.

Geniet alvast van jullie zonnige alcoholvrije dag!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo mensen

Twee bakken ijs is best indrukwekkend @Lika. Maar jij bent al wel zo goed bezig dat zo'n eenmalige mateloos schrans hopelijk ook zonder al teveel schuldgevoel mag plaatsvinden. Werk jij nu vooral thuis sinds de corona?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit te bedenken wat we eten vandaag. Dat klinkt wat gek om half 9 in de ochtend misschien maar ik ben hier gister voor de hitte gevlucht.
En dat ging dus hals-over-de-kop en ik was nog maar net op tijd voor donker terug. Een fatsoenlijke warme maaltijd is er bij ingeschoten. Is voor een keer niet erg maar dan kan ik maar beter wat meenemen.

Als ik zo naast me kijk staat ze alweer te popelen op de trailer.:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lika, ik ken dat gevoel. Plots wil je ontsnappen en kan alleen een veilige thuis je redden. Je wil kost wat kost ergens weg en voelt je het 5de wiel aan de wagen. Dat is inderdaad niet altijd gemakkelijk. Hopelijk heb je je thuis nog wat kunnen ontspannen voor het slapen gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen,  dadelijk sporten , douchen , naar de winkel voor boodschappen,  eten voor vanaaf vast voorbereiden , want vanmiddag naar het water .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@EltonBereid je wel goed voor op die afspraak, het kan in het begin best linke soep zijn, zo'n onbegrijpende schoonvader. Vragen als: wat ga ik drinken; wat zeg ik wel of juist niet tegen schoonpa; wat doe ik als hij toch ineens een whisky-cola voor mijn neus zet. Op die vragen kun je van tevoren al een antwoord formuleren. Dat verkleint het risico dat je impulsief iets gaat doen waar je later spijt van krijgt.

Verder vind ik het altijd wel een goede instelling om in bepaalde mate lak te hebben aan wat de mening van de buitenwereld is. Gewoon schaterlachend thee bestellen als schoonpa over die lekkere whisky-cola begint. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Elton:

Hoe moet je jezelf trouwens aan het dagpact toevoegen?

Kwestie van laatste bericht met het dagpact erin citeren en je eigen naam eraan toevoegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@knakker, bedankt voor de tips. Uit een online begeleiding die ik ooit in België volgde voor het stoppen met alcohol herinner ik me nog dat je inderdaad beter hierop voorbereid bent.

Inderdaad, laat hem maar denken wat hij wil. Ik heb tenminste het karakter om te stoppen. Ik herinner me nog dat hij vorig jaar ooit een poging deed om alcoholvrij bier te drinken (hij moest die dag nog ver rijden met de wagen), maar nadat zijn glas half leeg (of half vol ;)) was bestelde hij al een exemplaar met alcohol. Dat is me altijd bijgebleven...

We slaan er ons wel door...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen

Ach @Lika zo herkenbaar! En idd hoop dat je je niet schuldig voelt over die 2 bakken ijs. Zo' n situatie is lastig en daarna blijf je met dat lege gevoel zitten. Zou zelf dat soort gelegenheden het liefst skippen maar ja, dat kan/wil je ook niet altijd. En beter 2 bakken ijs dan 2 flessen wijn;):lips:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen! Bijna 26 weken zwanger. Vindt het een mijlpaaltje. Als, als, als... beter nog van niet, maar het is nu levensvatbaar. Vanavond voor de eerste keer naar zwangerschap gym. Geen idee of dat nu werkelijk gaat helpen? Wel lijkt het me leuk om in een groepje met andere zwangeren te zitten en contact te hebben, ervaringen uit wisselen. Besloten om poliklinisch in het ziekenhuis te bevallen. Het begint nu allemaal wat echt te worden. Volgende week eindelijk de meubels bezorgd, lekker inrichten. Vanaf wanneer ga ik de kleertjes en. wassen dames? Of papa's? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk zwangerschapsgym @niks. Het is fijn om een beetje te zijn voorbereid, ook al gaat het vaak anders dan gepland zo'n bevalling. En idd ook om andere zwangeren te ontmoeten. Ik heb zelf destijds combinatie van zwangerschapsyoga/fitness gedaan (hele lichte simpele oefeningen) Niet dat ik daar nog aan dacht tijdens de bevalling haha. Maar je bent toch iets voorbereid. Wb kleertjes wassen daar heb je nog alle tijd voor, of heb je al nesteldrang?:P Ik had dat wel en ging ongeveer een maand van te voren alles wassen en strijken terwijl ik nooit strijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nesteldrang weet ik niet, sta wel te popelen om het kamertje in te richten. Vindt wel dat er veel voorlichting is. Mijn moeder verbaasde zich daar over. Een avond in het ziekenhuis, over poliklinische bevalling. Ik wil borstvoeding geven, hup weer een avond. Ik denk dat het straks gaat zoals het gaat, maar goed we gaan er wel heen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei niks:

Vanaf wanneer ga ik de kleertjes en. wassen dames? Of papa's?

Huh? Ik was kleertjes altijd pas als ze vies zijn. Maar misschien ben ik een beetje ouderwets. 

Wel leuk hoor niksy, die voorpret. Ik vond dat zo apart destijds. Het gevoel alsof je iemand kreeg te logeren die nooit meer weg zou gaan. Verder is er tegenwoordig een enorme wildgroei aan zwangerschapstoestanden. Als manlijke ezel vind je zoiets al snel flauwe kul, maar ook mijn vrouw was daar tamelijk nuchter in. Wel vond ze het leuk om met andere zwangere vrouwen samen vooruit te blikken en over dingetjes te kwebbelen. Bij de zwangerschap van onze eerste heb ik tijdens zo'n cursus zelfs nog wel een keer staan meepuffen. Guttegut, wat een vertoning was dat. Overigens heb ik mij als man nog nooit zo overbodig gevoeld als tijdens de bevalling. Dan kun je wel een beetje metromanlijk mee gaan puffen, maar je merkt dat dat uitsluitend is om jezelf nog enig bestaansrecht te geven. De vrouw moet en wil alles alleen doen. Je staat er als man maar een beetje onnozel bij met een nat washandje, maar terwijl je vrouw pijn lijdt. Sinds die dag is mijn visie op het sterke geslacht trouwens wel ingrijpend gewijzigd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha dat overbodig voelen duurt nog voort een paar weken/maanden na de bevalling :) 

Totdat gebleken is dat jij sneller de maxicosi in en uit de autogordel krijgt dan zij, dan heb je ineens weer een missie. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet wel alles even van te voren wassen, vraag maar aan ezelinnetje @knakker Ik ben er ook wel nuchter in, nou ja soms dan :P Het komt zoals het komt, en eruit komen zal ze zeker! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Zo, de boodschappen zijn ook weer binnen, dus straks op naar de tuin
Er moet een hoop gerooid worden wat klaar is, waaronder de mais
alles op het gemak
We gaan er een lekkere relaxdag van maken

@niks

Kleertjes wassen, deed ik een week of 6 van te voren
wassen en strijken, en alles op keurige stapeltjes
Daar kon ik z0,n lol (voorpret) in hebben he
Maar goed, ik ben dan wel van de oude stempel en een Mien poetsgraag
(Vind het trouwens zo leuk om je zwangerschap te volgen :) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...