Spring naar bijdragen

Woensdag 16 september 2020


Lika

Aanbevolen berichten

kom op @takeiteasy  JA je bent verslaafd maar een keer je niet goed voelen moet je niet meteen naar de winkel rennen dit moet je uitzitten!!!  Je schrijft weken lang vol euforie over hoe goed het gaat met je en dat je het niet nodig hebt , waar is dat gebleven ?  Onder  invloed zijn  is niet de oplossing juist nuchter  bllijven is de oplossing naar het vrije pad zonder alcohol.

Kan je niet iemand bellen van Antes  ?  heb je misschien even een luisterend oor en kan je even je  verhaal kwijt !

Ik begrijp hoe moeilijk het is , hoe verrekkte de alcohol blijft  lonken ... maar gooi het niet weg 7 weken nuchter ! je staat op het jaarpact je hebt een afspraak met jezelf gemaakt haal daar de kracht uit ...

En melden hier is prima maar  ga niet  meteen verdwijnen ik blijf hier  liever een uur  of langer zitten en met je praten tot je craving over is en dat denk ik dat meerdere dat wel voor je zouden doen   dan dat je naar de winkel rent  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pats:

Goedemiddag,

Even van me afschrijven; 

Een van de grootste triggers bij mij is altijd mijn pubers die verschrikkelijk dwars zijn en denken dat ze 25 zijn en in een hotel wonen .. nu dus last van. Wijn loste dat dacht ik altijd ‘op’. Natuurlijk niet maar ik werd in elk geval rustig in mijn hoofd. Nu moet ik dat dus zonder doen. Ik moet zeggen: de gesprekken met de kids waren wel altijd lastig, juist doordat ik vaak veel dronk. Ik was of al half dronken tijdens een discussie (gaf ik snel toe of ging flink in de aanval; lag aan aantal glazen) of ik had bij een discussie ochtends een kater of wazige kop waardoor ik snel van gesprek af wilde. Of ik was nuchter en door de ruzie zag ik maar 1 oplossing; je raadt het al.


Net goed gesprek gehad met mijn 17-jarige dochter. Kalm relaxed zonder waas.. niet helemaal de uitkomst die ik wilde maar halfway, ook goed. Was fijn. Voelde me weer de heldere moeder die ik tot 5 jaar terug was. Wijn ja het lonkt vandaag iets meer dan de eerste 4 dagen maar dat is die woensdagmiddag gewoonte die eruit moet (ben vanmiddag en morgen altijd vrij) .. Ik neem wel een stuk chocolade .. 

kinderen kunnen zulke triggers zijn inderdaad ,  fijn dat je inziet dat je kalm zonder waas en zonder kater het gesprek aan kan gaan.

Ik had afgelopen zaterdagavond ook geduld als een engeltje bij het naar bed gaan toen ze hier een nachtje thuis sliepen  .. niet onder invloed ikke en als ze er dan een potje van maakten kon ik vaak een kort lontje hebben als ik al gedronken had.. mijn persoonlijkheid veranderde , gek is dat om toch dit in te zien ! en ik wil niet mee terug hier naar toe ! succes met je woensdag middag gewoonte ,  beter chocolade eten toch , ik heb al wat chippies achter die kiezen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Het is excuus stond er ook al bij he, deze; Dat heet verslaving.

Ijzersterk excuus als je in de drankflow zit. Ik heb hem ook ontelbare keren gebruikt want daar is weinig tegenin te brengen he.

Nou ja. Nu maar even weer verder met waar ik gebleven was. Vaatwasser uitruimen.

kom de mijne  ook even doen , heb daar zo hekel aan haha.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei takeiteasy:

Voel me gewoon heel raar. Zweet aanvallen en alle thema, 's van mijn dromen blijven de hele dag in mijn hoofd hangen. Allerlei korte flarden. De trek komt ineens opzetten. Nu even aan de droge crackers. Ben ineens zo zenuwachtig. 

Jemig takeiteasy,

Was zo trots op jou, zelfs tikkeltje jaloers omdat het je allemaal zo gemakkelijk afging

Ik ben ook wel eens zweterig, en dan denk ik, hoe kan dat nou, na zo'n lange tijd

Ook onrustig vaak

Nou neem maar van mij aan, dat dat gewoon nog craving is

Jammer...

Sterkte, dat dan weer wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

5 uur geleden zei rapilos:

@niks

Kleertjes wassen, deed ik een week of 6 van te voren
wassen en strijken, en alles op keurige stapeltjes
Daar kon ik z0,n lol (voorpret) in hebben he
Maar goed, ik ben dan wel van de oude stempel en een Mien poetsgraag
(Vind het trouwens zo leuk om je zwangerschap te volgen :) )

Ik ben ook een pietje precies. Wordt nog wat als de kleine gaat spelen. Maar goed, is droge "rotzooi" en zo weer weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niks  je wordt  vanzelf  makkelijker  :rolleyes:  had in begin grote bak waar ik alles inkiepte  ..   

Mbt kleertjes  wassen  geen  idee  meer  hoe  ik dat gedaan heb meer ...   volgens  mij zodra kamer klaar was hing  ik alles op en legde het de kast in..    bedenk je niets  is tijdgebonden   waar je jezelf bij goed voelt daar gaat het om.

Zwangerschaps cursussen nóóit  gedaan  ben daarin vrij  nuchter  .   Wat  ik wel heerlijk  vond was zwangerschap  zwemmen  dat heerlijke warme water daar  genoot  ik van bij de oudste  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei takeiteasy:

Maar even met de deur in huis vallen. Ik heb vreselijke trek en voel me heel raar. Vannacht rare dromen gehad, die nu nog al een thema bij me blijven. Zo eng allemaal. Heb het vreselijk warm en voel me misselijk en opgelaten. Sorry mensen, dit hou ik niet uit voor vandaag. Ik ga bier halen en hoop het beperkt te houden. Ik wil even rust in de kop, al weet ik dat dat met drank niet lukt natuurlijk, maar kan mezelf niet meer tegenhouden. Wil even onder invloed zijn. Ja, dat heet verslaving. 

 Nou als we allemaal gaan drinken als we raar gedroomd hebben dan kunnen we het forum wel opdoeken niewaar.

Kan mezelf niet meer tegenhouden, wat een gelul joh. Zeg dan niet dat je stopt als je niet wil stoppen. Ja dat heet ergernis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat kan idd ook erg leuk zijn om hier juist  mee contacten op te gaan doen  .  Verder ben ik toen geloof ik 3 keer geweest ( zei dat ik nooit een cursus gedaan had ) maar bedenk  mij dit opeens  .. ik ben gestopt omdat ik gewoon niet  op de grond kon liggen op dat matje  en omhoog kon komen .. haha  marteling  .. ach   grapje  veel plezier en hoop dat je leuke  contacten  kan leggen  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lieke7777:

Ja dat kan idd ook erg leuk zijn om hier juist  mee contacten op te gaan doen  .  Verder ben ik toen geloof ik 3 keer geweest ( zei dat ik nooit een cursus gedaan had ) maar bedenk  mij dit opeens  .. ik ben gestopt omdat ik gewoon niet  op de grond kon liggen op dat matje  en omhoog kon komen .. haha  marteling  .. ach   grapje  veel plezier en hoop dat je leuke  contacten  kan leggen  .

We gaan het zien, moet ook maar net klikken. Ben wel benieuwd! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar  ik later leuke contacten  op deed was het mama café  initiatief  die hier in de buurt opgezet  was ..   was op woensdag  ochtend bijeenkomst  voor  mama's  gezellig samen drinken  thee koffie  enz ..  was bij een café  restaurant  . Leuke periode ..  maar heb  geen contact  meer helaas met degenen die ik toen ontmoette. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lekker koffietje gedronken met schoon pa @Elton? Ben benieuwd ook!

Woensdagmiddag is mijn ‘alleen wijntje drink om 17 uur tijd‘. Zo van, vrij morgen, druk gehad, hyper in hoofd, rust en gun moment. Eerste woensdag zonder dus. Ben een stuk gaan wandelen om die gedachte eruit te krijgen en nee niet naar de supermarkt, liep er wel langs maar met een glimlach er voorbij.. Nu tagliatelle maken met vegakip, veel groentetjes, rode pesto en parmezaan. Eet ze allemaal en fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pinkman:

@Adrian 

Zelf ga ik graag in de schuur wat sleutelen aan de mountainbike van mezelf of een leuk model wat een beetje aandacht nodig heeft dat van marktplaats komt. Uiteraard weer met een stukje muziek erbij. 

Waar ligt jouw voorkeur in de modelbouw?  

Scheepvaart! Ik heb zelf ook 47 jaar gevaren. Ik ben nu bezig met een model van een Liberty in oorlogsuitvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff hard gewerkt vandaag en nu bloemkoolschotel in de oven. @Pats pubers, breek me de bek niet open:D heb er zelf 2 rondlopen en die kunnen er ook wat van. Er is altijd wel weer wat, dan weer dit en dan weer dat;) @niks ik weet nog hoe bijzonder ik het vond om die kleine babykleertjes te wassen en in de kast te leggen en me voor te stellen dat mijn baby die straks zou dragen, kon daar gewoon met mijn hoofd niet bij. Nu zijn ze al best groot en kan me niet voorstellen dat ze ooit in die kleine rompertjes hebben gepast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Pats:

Goedemiddag,

Even van me afschrijven; 

Een van de grootste triggers bij mij is altijd mijn pubers die verschrikkelijk dwars zijn en denken dat ze 25 zijn en in een hotel wonen .. nu dus last van. Wijn loste dat dacht ik altijd ‘op’. Natuurlijk niet maar ik werd in elk geval rustig in mijn hoofd. Nu moet ik dat dus zonder doen. Ik moet zeggen: de gesprekken met de kids waren wel altijd lastig, juist doordat ik vaak veel dronk. Ik was of al half dronken tijdens een discussie (gaf ik snel toe of ging flink in de aanval; lag aan aantal glazen) of ik had bij een discussie ochtends een kater of wazige kop waardoor ik snel van gesprek af wilde. Of ik was nuchter en door de ruzie zag ik maar 1 oplossing; je raadt het al.


Net goed gesprek gehad met mijn 17-jarige dochter. Kalm relaxed zonder waas.. niet helemaal de uitkomst die ik wilde maar halfway, ook goed. Was fijn. Voelde me weer de heldere moeder die ik tot 5 jaar terug was. Wijn ja het lonkt vandaag iets meer dan de eerste 4 dagen maar dat is die woensdagmiddag gewoonte die eruit moet (ben vanmiddag en morgen altijd vrij) .. Ik neem wel een stuk chocolade .. 

Dag @Pats, allemaal zeer herkenbaar hoor. Ik ben zowat de huisvader hier. Tijdens de week werk ik aan mijn uit de hand gelopen hobby van thuis uit en tijdens het weekend werk ik in ploegverband (2 keer 12u). Overdag en 's morgens en 's avonds zorg ik voor de 3 kids. Met mijn zoon van 16 jaar ben ik meermaals in de dronken bui in ruzie gevallen. Soms hielp de alcohol mij om bepaalde zaken naast me neer te leggen, maar soms ging ik ook in de tegenaanval. Ik heb veel spijt van hoe ik door de alcohol soms tegen hem te keer ben gegaan, maar je kan de klok niet terugdraaien. Ik merk sinds gisteren dat de gesprekken weer beginnen te komen en ik heb er vertrouwen in dat alles weer op zijn pootjes zal landen. We leren allemaal uit onze fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Lieke7777, @rapilos, @Pats en de rest van de bende.

Eerst en vooral bedankt voor jullie vele lieve en steunende woorden. En mijn excuses voor de late reactie.

Het was best een vermoeiende dag vandaag, maar al bij al is deze goed (en nuchter) verlopen. Ik ben dus best een tevreden mens. Het was vooral (zoals ik dacht) moeilijk in het tearoom. Toen ik een alcoholvrij biertje bestelde werd meteen de vraag gesteld door schoonpa "of ik me niet goed voelde of zo?". Daarna dronk ik nog een appelsapje en ook toen kon hij zijn lach amper bedwingen. Maar goed, ik begrijp hem ergens wel. Hij heeft me altijd als een drinker gezien en nu plots die verandering zag hij niet aankomen. 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een smoesje heb verzonnen waarom ik niet dronk (ik had het zo al moeilijk om niet te drinken dat ik nog weinig energie in me had om die uitleg te doen). Voor een deel dan toch. Want sinds vorige week moet ik opnieuw antidepressiva slikken om in slaap te geraken. Doordat ik iedere twee weken tijdens het weekend de nacht moet werken ben ik steeds helemaal in de war en kan ik moeilijk de slaap vatten. Ik heb gelezen dat het nemen van deze medicatie samen met alcohol geen goed idee is. Dit is nog een extra stimulans om geen alcohol te drinken. Maar als de tijd rijp is zal ik het hem wel vertellen. Het belangrijkste is dat ik hier open met mijn echtgenote kan over praten. Ze steunt me alvast in mijn keuze.

Een uurtje geleden (ik kwam van de dokter) ben ik nog even met de fiets gestopt bij mijn ouders. En je mag 1 keer raden wat mijn pa vroeg? Wat drinken je, een porto, glaasje wijn, biertje...? Ik werd dus voor een tweede keer op de proef gesteld, maar ook hier heb ik NEEN kunnen zeggen.

Deze dag met enkele gevaarlijke momenten heeft blijkbaar wel wat energie gevreten. Nu nog snel een hap naar binnen steken en wat TV. Morgen ben ik zeker en vast opnieuw van de partij. 

Nog een fijne avond iedereen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...