Spring naar bijdragen

Woensdag 29 juli 2020


Waldorff

Aanbevolen berichten

@Jopie Mijn schoonzus heeft een tijdje als interim HR manager van een touringcarbedrijf gewerkt en heeft er meerdere moeten ontslaan om die reden. Er was een soort tolerantie ontstaan, maar stel je een ongeval voor met een bus vol kinderen, wat vertel je dan de ouders ja we wisten eigenlijk wel dat de chauffeur regelmatig bezopen was???

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die film ga ik ook eens kijken Cleo. Nog steeds lees/kijk ik alles wat met alcohol te maken heeft. Is een tik van me geworden. Oudste zoon komt vandaag terug uit Frankrijk. Ook in drukke gebieden geweest waar volgens hem mensen zich amper iets aantrokken van de coronaregels. Hoop maar niet dat hij besmet is geraakt. Jongste zoon en ik hebben het wel relaxed gehad samen. Terwijl ik nog steeds allerlei vakantieplannen probeer te bedenken, hoeft hij helemaal niet weg. We gaan volgend jaar wel weer, zegt hij. Dan maar af en toe dagje weg naar t strand enzo. Ben wel in de klusmodus, ga ook zijn kamertje aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd @Bor  heel bijzonder het contrast doet mij denken dat ik zwanger was en ik naast het bed van een stervende cliente stond .

Op moment dat ze overleed werdt het opeens enorm druk in mijn buik zal dat moment nooit vergeten.

 

Rustig aan snap dat het opeens heel snel gaat allerlei dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jopie:

er zijn twee soorten mensen

Het klinkt nogal oordelend, zo'n overweging. Goed of fout. Mensen in vakjes indelen, ik houd er niet zo van. Maar ik betrap mezelf er ook vaak genoeg op. Ik denk dat onze hersenen dat fijn vinden, mensen categoriseren en er een label aanhangen.

Gefeliciteerd Bor! weer een nieuwe spruit.

Ik ga mijn mondkapje zoeken, straks op de trein naar het museum. In het museum hoeft dat gelukkig dan weer niet. Nog.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Het klinkt nogal oordelend, zo'n overweging. Goed of fout. Mensen in vakjes indelen, ik houd er niet zo van. Maar ik betrap mezelf er ook vaak genoeg op. Ik denk dat onze hersenen dat fijn vinden, mensen categoriseren en er een label aanhangen.

Gefeliciteerd Bor! weer een nieuwe spruit.

Ik ga mijn mondkapje zoeken, straks op de trein naar het museum. In het museum hoeft dat gelukkig dan weer niet. Nog.

Ach er zijn nu eenmaal mensen die andere mensen categoriseren en mensen die dat niet doen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Het is al een wat oudere film maar echt een aanrader al word je er niet vrolijk van.

Alcoholisme komt overal voor. 15 jaar geleden dacht ik dat ik 1 van de weinige was en nu verbaasd het mij meer dat er bij werkgevers zo weinig aandacht aan besteed wordt omdat het zoveel voorkomt. In veel gevallen wordt het nog steeds als zwakte gezien maar het beeld van een beroep en de mens die het beroep uitvoert zijn verschillende dingen. In de kliniek waar ik zat verbaasde ik mij ook over sommige mensen die een beroep uitvoerde met een verslaving. Maar dat was mijn denkfout omdat ik niet uitging van een mens maar van het beeld dat bij een beroep hoorde. Ik ben daardoor wel veranderd en kijk er nu wat gemakkelijker doorheen. Titels, functies en dat soort zaken zegt mij in eerste instantie niet meer zoveel.

 

@Bor gefeliciteerd.

In vrijwel alle lagen van de bevolking komt alcoholisme voor! Het schijnt zelfs dat het in de 'hogere' kringen zelfs vaker voorkomt. Ong. 10 % van de bevolking is alcohol verslaafd, waarvan 2 a 3 % zeer ernstig. Voor drugs weet ik niet hoe de cijfers zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...