Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 december 2019


Waldorff

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. @Smaragd wat schrijnend om je te lezen. Hoop dat je nu slaapt en je inderdaad met refusal gaat beginnen. Hier zo wat boodschappen doen. Niet veel gelukkig, werk beide kerstdagen in de avonddienst. Daarna vrij tot 2 januari, een plan bedenken om de week door te komen zonder drank. :blush: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers.
Het wordt al licht. 
Even snel hier koffie en thee en zo neerzetten 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

Geen tijd om bij te lezen, geen idee hoe het hier allemaal gaat helaas. 
Uit wat hierboven staat maak ik op dat het niet goed met Smaragd gaat?? 
Sterkte jongen, knokken, je bent er eerder bovenop gekomen, dus nu ook!!!! 
Luitjes, maak er een mooie dag van... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik ben laat vandaag
Net even alles bij gelezen

Smartje, smartje toch...
hoe moet ik nu toch reageren op jou..
En je ging best goed de laatste tijd
Enfin, nieuwe dag, nieuwe kansen
Hoop echt dat de refusal de uitkomst is
dan kan je gewoon niet meer drinken !
heel veel sterkte in elk geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Smaragd:

Bedankt!

Ga ervoor. Sommige diabeten hebben insuline nodig. Sommige alcoholisten refusal. Ik sta er achter.

Fijne dagen allemaal.

Precies wat mijn verslavings arts zei en zo kijk ik er nu ook tegen aan. Ik ga echt zonder stress komende dagen tegemoet. Succes met de Refusal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Laatste dagen een beetje druk en heb niet zoveel energie dan eerder merk ik toch.

Vanavond eten met familie. Niets groots. Zoals altijd gaat weer niet alles volgens plan. Moeilijk voor iemand als ik maar ik oefen.

Heb brownies en kokosijs voor dessert gemaakt. Dochter van zus maakt voor - en hoofdgerecht.

Drank is er niet denk ik. Soit ik kom er toch niet aan. Mis t wel een beetje maar ik geef meer om mijn mentale gezondheid. 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, sommige diabeten hebben insuline nodig. Die zijn ten dode opgeschreven zónder insuline en zelfs mét insuline
zijn de consequenties van hun aandoening niet misselijk. Alcoholisten zijn gered door niet meer te drinken. Refusal is daarbij
slechts een hulpmiddeltje. Ik vind het geen vergelijking.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, alcoholisten ook niet, bumperjim. Maar voor een diabeet type I is insuline het enige middel (tot nu toe) wat ze een enigszins normaal leven
kan laten leiden. Een alcoholist kan net als een diabeet type II veelal door een andere levensstijl de kwaal te lijf gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

@Smaragd heel veel sterkte. Heftig dat dit kan gebeuren na 'maar' vier halve liters. Dat zegt dus helemaal niks. Hoop dat je er weer helemaal bovenop komt. Lijkt me goede beslissing die refusal. Ik ga straks naar een vriendin met de kinderen, komen nog wat mensen. Zij heeft ook een drankprobleem maar vindt dat ze het onder controle heeft. Ze heeft hulp gezocht maar wil wel gewoon kunnen drinken, ze wijt het aan haar 'omstandigheden' en wil die eerst aanpakken en vindt dat het allemaal al veel beter gaat. Ik vind dat ze zichzelf voor de gek houdt want ze drinkt nog vaak heel veel. Ze rookt zichzelf ook te pletter. Ik voel dat ze vindt dat ik doorsla in mn niet drinken en niet roken ook al zegt ze dat niet. Maar iedereen heeft zn eigen pad nietwaar. Toch irriteert het me, waarom weet ik niet. Verder lijkt mijn relatie dit jaar niet te overleven, na heel veel jaren. Lang verhaal. Gaan elkaar ook niet zien met kerst. Ik wil het vanavond droog houden heb ik besloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...