Spring naar bijdragen

vrijdag 1 november 2019


Lika

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei lady jane:

goeiemorgen frummers

Lika:heart:
gisteren een mooie zin van Rilke gehoord:
Leef de vragen.

@lady jane dank! Dat is het en juist door die vragen te leven en te voelen (EN ze hier neer te schrijven!) kan ik weer ademhalen. 

Ik begrijp nu ook dat ik altijd op zoek was naar HET goede antwoord op elke vraag. Maar dat is er helemaal niet. Er is gewoon van alles. Dat alleen al te mogen voelen geeft ruimte en volstaat. Nuchter blijven helpt ook een stuk. Die tranen moesten er toch even uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net in Wie is wie geschreven en ben onderweg naar mijn psychologe. Ik heb door valiumgebruik heel erg last van angsten en dronk af en toe nog wijn. Ben er nu achter hoe slecht dat is voor angst, nachtmerries ed in combinatie met benzodiazepine afbouw... gun het mezelf weer om zonder angsten te leven (voor een uitgebreidere beschrijving, zie mijn voorstelpost). 

Dus komende maand ga ik zonder doen, gisteren was dag 1 en vandaag wordt dus dag 2. Ik wil graag weer zonder angst in mijn eigen huis kunnen slapen zonder constant te hyperventileren... en alles kunnen doen wat ik vorig jaar deed zonder erbij stil te staan, hoe waardevol de lust for life was die ik had en alle leuke dingen die ik deed, zonder dat ze overschaduwd werden door onzekerheid, angst, gevoel van falen etc. Omdat mijn leidinggevende geen idee heeft wat er aan de hand was met mijn paniekklachten etc, wordt mijn jaarcontract niet verlengd en dat vind ik zo erg... maar me verstoppen met de pillen en de angst verdoven (want dat denk ik dat het was), gaat me niet aan een nieuwe leuke baan helpen en een gemotiveerde zelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MA (ik kort het maar even af)

Dapper dat je hier komt schrijven
Wijn en benzo,s zijn een slechte combinatie, maar dat wist je zelf ook al lees ik
Strekte bij de psychologe , hoop dat ze je een zetje in de goede richting kan geven

Wat vind je moeilijk vandaag Bor ?

Ja, mistte Myle ook al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Bor, je bent niet paranoïde . Het is een bekend psychologisch verschijnsel, derealisatie of depersonalisatie. Dat zijn twee verschillende dingen trouwens, maar lijken op elkaar en kunnen ook beide vóórkomen. Laat Google er maar eens op los.Kan door stress worden veroorzaakt. Ik heb er zelf heel lang last van gehad. Wat mij hielp: met twee benen op de grond gaan staan en hardop je naam noemen, wie je bent, je leeftijd, je kinderen, je man enzovoort. Om terug te komen naar de werkelijkheid. En iets wezenlijks gaan doen, afleiding zoeken helpt. 

bewerkt door nancy
Tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...