Spring naar bijdragen

Even voorstellen Myle


Myle

Aanbevolen berichten

@Yana en @Knakker ,  Bedankt voor jullie supportende berichten!
Ik ga er vandaag weer volledig met frisse moed tegenaan. Gisteren is voorbij, Jammer dat het mis ging, helaas. Maar nu is een nieuwe dag, een nieuwe kans. Ik heb ijsthee wel zelfgemaakt in de koelkast en dat is lekker! 

We komen er samen wel. Iedereen succes vandaag met nog zo'n warme dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijven liggen is een valkuil. Want als ik lig, dan lig ik toch eenmaal? Wat maakt het dan nog uit. Blijven liggen is wel zo makkelijk, gewend, comfortabel in mijn eentje in de afgrond. Zoiets. Dat is dus een valkuil en/of trigger voor me. 

Opstaan is ook aan de andere kant wel weer iets waar ik me in herken. Vaak met weer heel hard vallen, maar toch, opstaan op zich is iets positiefs. En anders dan gisteren ben ik vandaag heel erg bezig met opstaan. Ik moet wel. Maar wil ook. Vooral het willen is erg belangrijk heb ik bemerkt bij mezelf
Moeten verzandt vaak in "ach, ik ben toch geen toegevoegde waarde op deze wereld, ik kan mezelf gerust naar de * werken want niemand heeft iets aan mij en ik ben beter af (…) . En soortgelijke gevoelens/ gedachten. Alles om mezelf naar beneden te halen. 

Vandaag gaat goed. Ik voel me wel okey eigenlijk en ik hoop en wil dit gevoel vasthouden. Nu is het waarschijnlijk het beste om een plan te bedenken en te maken. Bijvoorbeeld hoe laat ik mijn slaapmedicatie neem en wanneer ik naar bed ga. Ik ben een hele slechte slaper (zo'n 3 uur per nacht) maar ik probeer het toch telkens zo goed mogelijk vorm te geven. 

Nu eerst even mijn kat moe genoeg maken maar ook niet oververhitten... Zodat zij slaapt maar ik ook, en ze me niet om 5 of 6 uur wakker maakt door bovenop mijn laken te graven:huh:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb best redelijk geslapen en gisteren niet gedronken. Heb mezelf voor vandaag weer op het dagpact gezet, geen zelfdiscussie voor vandaag. Ik ga zo boodschappen doen en neem voor de verandering eens lekker vers sap en andere gezonde en lekkere dingen mee. Kijk er eigenlijk wel naar uit. Vreemd gevoel hoewel ook erg positief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop het @lady jane Zou fijn zijn. 

Ik ben naar de supermarkt geweest. Heb oa. ijsjes gehaald :) en een kaneel/ appeltaartkwark toetje. Grapefruitsap en kaiserbroodjes. En meer lekkere dingen. GEEN vieze stinkdrank in ieder geval! Voelde vreemd genoeg onwennig, alsof er iets "ontbrak', maar ook tegelijk erg opgelucht en een beetje trots. Ok, het is dag 2. Ik zal niet te hard van stapel lopen maar wilde het toch even delen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed @Myle geniet van je gezonde en lekkere keuzes die je voor vandaag hebt gemaakt. De onwennigheid is het gevolg van de verandering die je hebt ingezet, de transitie van oude naar nieuwe gewoonte(s), wees er maar gewoon trots op. Herkenbaar het “vreemde” gevoel, ik voelde me een tijdje een soort verdunde versie van mijzelf. Uiteindelijk is het geduld en volhouden wat dat gevoel minder laat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Myle

17 uur geleden zei Myle:

Moeten verzandt vaak in "ach, ik ben toch geen toegevoegde waarde op deze wereld, ik kan mezelf gerust naar de * werken want niemand heeft iets aan mij en ik ben beter af (…) . En soortgelijke gevoelens/ gedachten. Alles om mezelf naar beneden te halen. 

Hallo @Myle, ook nog een welkom van mij.

Bovenstaande gedachten zijn helaas erg herkenbaar voor mij, ik vind het nog steeds buitengewoon moeilijk om ze niet te geloven. Tegelijkertijd weet ik met mijn verstand dat ze niet kloppen, dat het voor mij geen helpende gedachten zijn. Jou helpen ze ook niet, dat blijkt wel. Maar lastig om die gedachten te veranderen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedachten ombuigen is moeilijk maar niet onmogelijk. Ik probeer hieraan vast te houden. Heb het nu wel weer even een beetje lastig. Ik wil eigenlijk geen ruimte innemen hier, maar heb ergens wel het idee dat schrijven helpt. Ik doe mijn best. Ik kom zoveel mogelijk hier op het forum, lees ook op andere fora mee, in de hoop dat het me doet inzien dat de weg die ik met alcohol insloeg echt wel de meest verwoestende is van alle die ik heb "geprobeerd". 
Het is zwaar, maar het is fijn om jullie reacties en andere onderwerpen op dit forum te lezen. Veel dank daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik maar dat is ook weer een valkuil. Zie het nou maar als iets dat heel lastig is maar wat je wel kan leren.

niet in huis halen isnhet makkelijkste want dan ben je nog nuchter en is het ver weg. Als het eenmaal in je koelkast staat is de kans al veel groter en als je er 1 gedronken hebt ja dan is meestal het hek van de dam.

zie je wat ik bedoel? Ver weg houden dat spul. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik herken een gedeelte wat je schrijft @Myle Het elke keer weer terugvallen, je best willen doen en toch; hop voor de bijl gaan.

Wat mij helpt is veel schrijven. Accepteer dat het nu even rot is. Dat jouw gevoel er mag zijn. 

Wat zou je willen voelen? Wat maakt het dat je de schijn ophoudt bij de begeleiding?

Ik werk zelf in de zorg en niets is fijner, als patiënten eerlijk zijn tegen mij. Want, dan kan ik er iets mee. Ik kan alleen helpen, als zij in alle eerlijkheid vertellen waar ze zo'n last van hebben.  Ik snap als geen ander, wat schaamte met je kan doen. Is er 1 van de begeleiders, die je volledig vertrouwt? Zeg het in ieder geval tegen 1 van hen. 

Succes en sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties, ik zal later even wat meer uitgebreid reageren. Heb flink last van vannacht nog inderdaad maar dat is maar goed ook. Ik neem vandaag die eerste niet. Ik heb ook de rest weer weggegooid. Niks in huis nu en heb ook niet de  intentie iets te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal, ik heb geen energie op dit moment om op jullie persoonlijk te reageren. wel heel lieve en helpende reacties, dank jullie

ik lig nu in bed te rillen van de kou terwijl het toch zo'n 24 graden is. mijn lijf is van slag, ik voel me heel slecht. 

Ik wil nooit meer drinken. Echt nooit meer. Wat een ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet in huis halen is de eerste stap inderdaad, maar misschien wel de belangrijkste.

@Manou en @Lika, dank voor de steunende berichtjes.

@Cleo66 Ik herken wel het gevoel van eenzaamheid, en de andere HALT triggers. Ik ben regelmatig bang om te voelen en maak dan het liefst mijn gevoelens "weg". Ze komen dan natuurlijk weer terug en dat maakt het een vicieuze cirkel

@knakker Ik ben altijd een hele slechte slaper geweest (slaapstoornis). Zo heb ik de eerste jaren ook stug mezelf voorgehouden dat ik dronk om in slaap te vallen. Alleen ik val met de hoeveelheid alcohol niet zozeer in slaap maar uiteindelijk in een half comateuze toestand. Daarbij is het natuurlijk een schijn'waarheid' want er zijn veel constructievere en betere manieren om te kunnen slapen, en ik drink dan ook waarschijnlijk het meest omdat ik dan geen herbelevingen meer heb en om andere emoties niet te hoeven voelen. Waarschijnlijk gebeurde het daarom eergisteren. 
Ik zal hier proberen te schrijven als de drang hoog is en ik zit de laatste tijd ook veel te twijfelen open kaart te gaan spelen naar de begeleiding/ psycholoog. De schijn ophouden is zo moeilijk en ik denk ook erg onnodig. Wel mooi om te lezen @Gezond2019 dat je aangeeft hoe fijn het is als cliënten eerlijk naar je zijn als hulpverlener. Zal ik eens goed bij stilstaan en over nadenken. Ik heb wel iemand van de begeleiding in gedachten.

Verder geef ik niet de moed op. Vandaag voel ik me al een stuk beter al ben ik er nog niet. Spierpijn is wel bijna weg. Vermoeidheid nog niet, maar het lukt om helderder te denken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...