Spring naar bijdragen

Even voorstellen Myle


Myle

Aanbevolen berichten

Ik heb over ongeveer een kwartier een afspraak met de nachtdienst. Ik ben van plan eerlijk te zijn naar haar. Heb mezelf voorgenomen alles e vertelllen. Van het stiekeme gedoe tot alle lelijke details. Ik zie wel waar het toe leidt. Wel eng. Maar nodig.

Ik ben er zo bang voor maar heb ook genoeg motivatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben ik echt open en eerlijk gewest. Het balletje is gaan rollen. Morgen heb ik een gesprek met mijn persoonlijk begeleider. Degene die ik het meest vertrouw. Ik ga eerlijk zijn. Het kan nu ook niet anders meer. 
Het was een goede stap in de juiste richting. Ik voel me enorm kwetsbaar maar opgelucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Myle wat een stap! En toch opeens/snel. Je kon echt niet anders meer hè? Wat dapper. 

Hoe was het gesprek zelf? 

Ik denk dat het een eerste stap is op weg naar echt goed gaan zorgen voor jezelf. Dus: wat heb je dit goed gedaan! 

Dat het doodeng is kan ik me helemaal voorstellen. Je hebt een geschiedenis waarvoor de verdoving van drinken nodig leek. 

Maar blijkbaar is de drang om het zelf te gaan doen groter. Daar heb je gehoor aan gegeven.  Je hebt jezelf daar heel serieus in genomen. En dat.lijkt me.naast de kwetsbaarheid (Waar op zich niets mis mee is) ook een fijn gevoel. Zet 'm op kanjer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie erg bedankt voor de steun. Alleen had ik deze stap niet gezet afgelopen nacht. Erg waardevol!!

Het gesprek zelf was eigenlijk heel fijn. Het luchtte enorm op om gewoon alles te vertellen en niet na te hoeven denken of ik iets verkeerd zou zeggen, want wat ik vertelde was immers de/mijn waarheid. Zoals ik het allemaal beleef. En de nachtdienst reageerde heel rustig, niet veroordelend en we hebben zelfs nog gelachen. Ze was begripvol en we hebben afgesproken dat zij niet degene zal zijn die het aan mijn persoonlijk begeleider (of wie verder ook maar) zal gaan vertellen, maar dat ze in de overdracht zal aangeven dat ik een gesprek wil met mijn persoonlijk begeleider vandaag.

Vandaag kreeg ik alleen te horen dat die op een andere afdeling staat en niet weg kan, dus ik heb vandaag geen gesprek. Voelt wel een beetje teleurgesteld. Ik word nog gebeld over waar zij morgen werkt, waarschijnlijk dan wel hier. Dan zou het gesprek als het goed is dus morgen zijn. Ik blijf er hoe dan ook achter staan dat ik het haar persoonlijk wil vertellen en ook niet wil bagatelliseren. Kan ook niet met wat ik de nachtdienst heb verteld. 

Edit: Ik ben gebeld en het gesprek is morgen om kwart voor 12

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dan wil je ook NU aan de slag he? Morgen is ook goed. Beter misschien zelfs. En het is al goed! Je bent zo voor jezelf opgekomen! je kunt vast opschrijven wat je wilt zeggen. Dat doe je toch iets NU. En kun je het altijd voorlezen als het niet gaat. 

Je bent dapper bezig.:heart:

 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks!:heart:

@Lika Ik wil inderdaad het liefst NU en meteen. Soort van nu of nooit gedachte. Vanbinnen weet ik alleen wel dat morgen ik nog net zo achter mijn beslissing sta als vandaag. 
Ik wil het ergens graag achter de rug hebben.
Opschrijven doe ik expres niet. Ik weet al zo lang wat ik kwijt wil. Het gaat zoals het gaat. Als ik eenmaal heb uitgesproken dat ik echt de controle volledig kwijt ben geraakt komt de rest vanzelf. Ik kan het gewoon niet meer binnenhouden.

Vanavond zat ik met een groepje anderen die hier begeleid wonen en 2 verpleegkundigen die dus niet op de hoogte waren koffie te drinken.
Het voelde opgelaten en nep. Ik maakte met een van de begeleiders grapjes over onze gezamenlijke angst voor wespen en andere dingen. Zoals ik 'normaal' ook altijd grapjes maak en de boel luchtig probeer te houden. 
Ergens was het wel gezellig maar na mijn gesprek van vannacht, iets was off. Het was als een stilte voor de storm. 
Zal opgelucht zijn als het hele team op de hoogte is. 
De schijn ophouden is bijna niet meer te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik 'normaal' ook altijd grapjes maak en de boel luch tig probeer te houden.

Ik doe 'lach' of 'grap mezelf ook meestal weg. Laatst voor het eerst niet. Gewoon niet. Ik kan mezelf serieus en nam verantwoordelijkheid voor mijn handelen. Een verademing.

Ik gun het je zo, mooi mens. You rock!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het @Lika. Galgenhumor om de zwaarte te ontzien. Zoiets. Fijn dat het je lukte om jezelf serieus te nemen en even die lading er gewoon te laten zijn, zo zwaar als die was. 
Je reactie doet me goed!

Ik loop vaak tegen mijn eigen verkeerde zwarte humor op, gewoon als een (extra) overlevingsmechanisme. Het kan goed gedoseerd de randjes eraf halen, maar te ver doorgevoerd is het iets wat negatief is. 

Voor nu, ik ben even total loss. Ik ben voor mijn gevoel mijn doel kwijt. Ik heb gemerkt dat het Dagpact niet werkt voor mij. Nu even niet iig. Ik heb ook het idee dat ik soms mensen teleurstel. 
Daarbij komt dat ik misschien niet van 3/4 of meer fles wodka per dag ineens moet willen stoppen ineens. Het lukt me gewoon niet. 
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen die soortgelijke hoeveelheden dronken en of dat CT te doen is. 
Morgenochtend heb ik een confronterend gesprek, ik probeer dat gesprek voor nu te 'halen'.
In de zin van dat ik morgen nuchter/ helder genoeg ben om het ook te voeren. Nouja, ik zal het voeren. Hoe beroerd en slecht ik er misschien aan toe ben.

Ik zet mezelf denk ik even niet op het dagpact, tot ik weet wat ik precies wil of kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanavond iets meer dan een halve fles wijn gedronken, maar merk dat het niet ''genoeg' is. Voor mijn lichaam. 
Ik weet niet goed wat ik moet doen. Kan diazepam werken? Tegen afkickverschijnselen. 
Ben emotioneel, ga alle kanten op. Ik wil vooral slapen om morgen mijn gesprek goed te kunnen voeren.
Verder erg angstig (en flshbacks), trillen en onrustig. Zweten als een malle. Net zelfs een halve 'droom' die ik had terwijl ik wakker was. 
Is dat een vorm van delirium? Dingen meemaken die als een soort halfpsychose aan je voorbij gaan.
Ik wil slapen maar dat kan ik alleen onder een deken (een soort zwaar gewicht) maar dat is dus erg warm.
Ik wil niet meer extra alcohol bestellen. Dat sowieso niet. Zelfs niet als dat zou 'helppen'

Heeft iemand een advies?
Misschien qua eten ofzoiets. Ik ben een beetje wanhopig nu.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myle niet wanhopen. Probeer de drank te beperken. Je hebt morgen een afspraak, best vroeg. Kom op, het is belangrijk.

Je bent goed voor jezelf opgekomen. Morgen dat gesprek, daarin kun je ook datgene bespreken wat jij je nu afvraagt. Neem aan dat je persoonlijk begeleider een verpleegkundige is, die weet dat wel allemaal.

Goed dat je het hebt geregeld, erg knap!

Hoop dat je zo/straks nog wat kunt slapen. Al is het een paar uurtjes. Hou ons op de hoogte he. Je bent echt niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Steffen Die afkickverschijnselen waarover je het hebt zijn extreem en erg angstig en dat weet ik heel goed. Die wijn die ik heb besteld was dan ook geen 1 flesje. Maar ik voel eigenlijk geen behoefte om mezelf hieriin te verantwoorden of verdedigen. Ik ben zelfs eerder bang dat het anderen hier kan triggeren. Ik had het liefst een fles wodka besteld, maar dat hebben ze nu eenmaal niet bij thuisbezorgd. 
Dat ik drank had weggegooid was een keer 's middags. Toen heb ik later op de dag alsnog gehaald. Sorry voor de verwarring. 

Ik hoop niet dat ik voor tevel verwarring hier zorg. Ik heb genoeg moeite om nu mezelf recht te houden. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 glazen water achter elkaar opdrinken. Dat vult je maag en trek kan daardoor verminderd worden. Bij mij hielp dat wel vaak. En bv wat fruit, als je dat in huis hebt er achteraan nemen. Met die halve fles wijn heb je genoeg alcohol in je bloed. Dus wees maar niet bang voor een delier. Weet niet wat je normaal drinkt maar kan echt niet. Geen zorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd Dankje. Ik weet dat het belangrijk is, maar ik voel me zo naar de *. Het helpt even niet dat er ergens wordt getwijfeld aan me. Normaal drink ik zo ongeveer 3/4 fles vodka. Ik ben niet echt helder genoeg om precies te begrijpen wat het precies is. Het is waarschijnlijk mijn eigen wanhopigheid en angst wat het nu even moeilijk maakt. @Steffen Ik wil je even zeggen dat ik je niks kwalijk neem. Dit is iets wat ik voor mezelf op moet lossen. 

Ik neem even 2 grote glazen ijswater. En 2 saucijzenbroodjes, aangezien ik nog niet echt gegeten heb. 
Weet even verder niet wat te zeggen zonder dingen erger te maken of ze juist te bagatelliseren. Ik ben echt niet okey even,

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we eenmaal drinken/veel drinken gaan mensen dingen door elkaar halen. Ja zo raar/vreemd is dat niet. Denk ook niet dat het daar echt omgaat nu. Ook jezelf niet verdedigen/analyseren als je eenmaal gedronken hebt. Dat heeft weinig nut want is gekleurd door de drank/alcohol.

Die afspraak van morgen dat is veel belangrijker. Daar gaat het om. Mijn mening maar maar wilde dat wel even erbij zetten.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het. Ik waardeer je reacties ook steeds heel erg. Ik denk dat ik gewoon een beetje schrok van het idee dat je in mijn ogen dacht dat ik mijn alcoholrobleem overdreef (ipv bijna eeen fles wodka een keer eens een fles wijn, zo las ik het) Sorry, dat was mijn fout. 
Alcohol maakt alles nogal blurry. 
Wat een rotzooi. Ik wens jou en trouwens iedereen die dit nog leest een goede nacht!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...