Spring naar bijdragen

Even voorstellen Myle


Myle

Aanbevolen berichten

Hoi @Manou, ik heb al een tijdje geen antidepressiva meer maar wel andere (slaap/benzo)medicatie. Probeer daar zoveel mogelijk van af te bouwen. Uiteindelijk helpt het me ook niet echt. 

Het is weer bijna nacht en ik voel me niet erg fijn om te melden dat ik een fles drank weer in huis gehaald heb. Ik dacht vanavond vlak voor sluitingstijd dat ik het misschien 'nodig' had. Nu weet ik niet goed wat ermee te doen. 

Natuurlijk niet gaan drinken, weggooien, ritueel verbranden al is dat wat gevaarlijk..

Wat is het toch dat ik die fles niet nu gewoon weggiet? Ik kan mezelf niet voorhouden dat ik hem wel zal laten staan. Is even lastig. Zal lastig blijven zolang ik het in huis heb. Ik heb het er moeilijk mee. Wat te doen nu? Ik heb veel last van dissociatie. Dat is al een uitschakelmechanisme opzich, maar gaat gepaard met veel herbelevingen en angst. Open kaart spelen en de nachtdienst bellen dat ik het moeilijk heb? 

Ja, ik ga de nachtdienst bellen. Misschien helpt een kort gesprek. 
Waarom toch die angst om de angst even te laten zijn voor wat het is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft me moed, je reactie @knakker zorgt er nu voor dat ik mijn telefoon pak en begeleiding bel. Ik weet niet hoe het zal uitpakken maar ik ga het doen. Ik wil niet weer morgen wakker worden als een zombie, weer door heftige afkick. Ik weet dat ik daar klaar mee ben. Ik ga nu bellen. Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bel nu de nachtdienst. Ik slaap ook nog niet. Ben ook een nachtvlinder. Heel lief dat je reageert, het voelt een beetje alsof ik het niet waard ben en de moeite niet waard ben. Maar stiekem en ergens hoop ik toch door steun de nacht door te komen. Nu eerst bellen. En die drank weggieten.. Voelt heel dubbel. Ben een beetje in een bubbel van wel/niet in contact zijn met mezelf. Niet alcoholgerelateerd, maar dissociatie. Het voelt alsof ik ver buiten mezelf sta. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakkerIk heb de nachtdienst nu gebeld. Ik kreeg iemand aan de lijn die ik een jaar geleden voor het laatst aan de telefoon had, ik had geen idee wie het was maar hij wist nog wel wie ik was: Behoorlijk uit mijn doen.


Ik heb afgesproken om kwart over 1 even weer te bellen om te zeggen hoe het gaat. Heb toegegeven dat ik niet voorgeschreven benzo's op heb en ik heb de hoeveelheid eerlijk gezegd. Hij zou overleggen met de hoofdwacht want dat is zijn plicht. Ook aangegeven dat ik een "beetje behoefte heb aan alcohol" Waarom maak ik dat toch steeds zo klein, veel kleiner dan dat zou moeten.. Toch is het een ook weer kleine stap voorwaarts. 
Het lijkt of ik steeds half om hulp schreeuw, maar zodra mijn schreeuw wordt opgevangen, maak ik mezelf weer heel klein en onzichtbaar. Niet helpend.

Ik probeer mezelf staande te houden. Ik hou me aan mijn belafspraak en denk me suf over het feit - wel of niet aangeven van de alcohol?- Heb de fles nog niet weggegooid. Ik zou hem uit mijn raam willen gooien en toch. 
Sorry voor de ruimte die ik hier inneem. Ik hoop zo wat tot rust te zijn gekomen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat sneue halfzachte stopgedrag..

Dat raakt wel de kern denk ik. Nu dus met die fles. OK, ik gooi m weg, even niet bij nadenken. Heb daarna geen kans meer om te halen. En ik gooi IDeal van mijn telefoon zodat thuisbezorgd er ook niet meer op zit. Ga ik nu allebei doen, zonder na te denken. punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een seconde na mijn laatste bericht de fles leeggegooid en daarna die nachtdienst gebeld. Was jammer genoeg inderdaad een beetje een pipo, hij was na 1 minuut zover om te zeggen dat ik maar afleiding moest zoeken. Dat nodigt me niet erg uit om open te zijn. Hij heeft ook verder niks laten weten over de benzo's die ik eigenlijk niet tot mijn beschikking mag hebben. 

Ik voel me erg vervreemd/ gedissocieerd. Mijn hoofddiagnose is dan ook een DIS (Dissociatieve identiteitsstoornis) Ik weet niet of er iemand (of meerdere hier op dit forum) daarmee bekend zijn.
Ik hoop de nacht een beetje te doorstaan, met zo min mogelijk herbelevingen. Ook niet teveel chaos in mijn hoofd. Al is het nu al vrij heftig.

Wel die fles leeg en geen mogelijkheid meer om online te bestellen. Maar jeetje, ik verlang naar numbness. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er mijn uiterste best voor doen @knakker. Ik zet zo een natuurdocumentaire op van David Attenbourough. Zijn stem is heel rustgevend en de documentaires die hij maakt zijn prachtig. Sowieso beter dan IT!
DIS (een dissociatieve stoornis) betekent eigenlijk heel kort gezegd dat je erg gemakkelijk 'switsht' tussen verschillende 'persoonlijkheidsdelen' van jezelf. Dat is ooit een overlevingsmechanisme geweest, maar zorg in het hier en nu voor veel verwarring en het maakt dat je tijd kwijt bent, anders dan blackouts. Er is namelijk wel 'iemand' aanwezig, al heb je daar vaak geen of weinig besef van. 
Voor wie geinteresseerd is, deel ik een link:https://www.lentis.nl/probleem/dissociatieve-identiteitsstoornis/kenmerken-dissociatieve-identiteitsstoornis/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik ben ook moe. Ik ga zo slapen. Bedankt voor je support vanavond/ vannacht! Het heeft me geholpen. Nu ga ik nuchter naar bed. Ik weet dat het mijn eigen keuzes zijn die maken wat ik doe maar ik ben dankbaar. Wens je een hele goede nacht!

bewerkt door Myle
Stuk per ongeluk dubbel gepost
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die documentaire heb ik dus al geruime tijd geleden opgezet/gezien. David Attenbourough is trouwens nog steeds een aanrader, heel rustgevend en mooi.
Op netflix te zien trouwens.

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nu slapen. In bed liggen althans. Mijn kat houdt me wakker, echt heel luid miauwen, en ik heb geen idee wat ze wil. Ik hoop dat haar dolle paar minuten zo wel ophouden. Ik kan dat nuchter toch een stuk slechter aan dan anders.. Voel me nu meteen een slecht baasje. Ik weet niet wat ik verkeerd doe alleen. Heb met haar gespeeld, gekuffeld, genoeg eten en drinken gegeven. pff. Ik hou van mijn lieve poes maar hoop dat ze mij ook wat rust gunt:mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis de verdoving. Het compleet numb zijn. Ik heb nu weer de neiging teveel benzo's te nemen maar ik doe het niet.

Ik neem niks.

Wel blij dat ik de fles heb leeggegooid. Ik probeer alles te laten zijn voor wat het is. Als ik het volhoud is morgen dag 3. Hopelijk voelt mijn lijf dan ook weer beter.

Slaapze iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster Het was achteraf maar goed dat ik het heb leeggegooid. Ging trouwens niet 'zomaar', was wel echt heel fijn dat ik werd gesupport. Er gingen allemaal gedachtes door me heen maar het lukte door te denken OK, ik doe het nu, ga maar luisteren naar die gedachtes als die troep niet meer in je bereik is! Soort van verstand op 0 leeggieten.

Ik merk trouwens dat ik het hier soms lastig vind een evenwicht te vinden tussen veel en weinig schrijven/ reageren op anderen. Dit ligt volgens mij grotendeels aan mijn eigen angst niet hier te 'horen' (nog niet althans), wat ook best logisch is omdat ik nog maar kort lid ben. Ik kom mezelf iig wel een beetje tegen hierin. Angst dat anderen mijn berichten niet okey vinden/ afkeuren/ mij als persoon niet hier willen etc. 
Aan de andere kant zijn dit waarschijnlijk en hopelijk mijn eigen (niet helpende) gedachten en is er helemaal geen reden om in paniek te raken of bezorgd te zijn over allerlei dingen als deze. 
Ik moet nog een beetje wennen hier, en tegelijk vind ik het leuk om binnenkort ook mee te doen met bijvoorbeeld de meer luchtige en 'grappige' onderwerpen/ kanten van het forum. Of meer in te brengen op de dagdraad. Ben dit best wel een beetje gewend vanuit andere fora waar ik zat. 

Sorry als dit niet helemaal logisch overkomt. Ik wilde het even van me afschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myle, elke keer dat je enge trek krijgt
even inloggen en schrijven tot die over is
Het werkt als jij er aan werkt, lees ik hier vaak.
Ik vind het forum een van mijn 3 gezondste verslavingen
(naast volleyen en saunaaien)
Je past naadloss in ons forum hoor, maak je geen zorgen.
Het is net een huiskamer; dan kun je je ook verlegen voelen
de kat uit de boom kijken en heel af en toe de moed vinden
om iemand aan te spreken. Hier is mooi oefenterrein voor
real life vaak omdat alles hier langs komt (en niemand ziet je
blozen, angst, irritaties, verontwaardiging, boosheid enz enz enz)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu even tijd om van me af te schrijven geloof ik. Al weet ik niet goed wat ik moet zeggen. Ik luister muziek, drink thee. Ik heb met mijn buurman/vriend afgesproken samen te eten. Dat samen eten is vanavond geëindigd in allebei apart eten, iets wat voor mij niet zo goed is. Hij is bezig op dit moment om het op te warmen. En dan een bakje aan mij te geven. Hij weet niet van mijn alcoholprobleem.

Iets anders, ik had vanavond mijn pleegvader aan de telefoon. Waarom kwam ik niet langs in hun nieuwe huis?! Voor het eerst ben ik eerlijk en open geweest.  Ik heb gezegd dat ik een probleem heb met alcohol. Hij heeft zelf een gokverslaving. Ik ben erg opgelucht. Hij zal mijn bekentenis ook delen met mijn pleegmoeder. 
Het voelt heel erg onwennig om dit te delen. Toch ook heel goed en als een eindelijk eerlijk 'excuus' waarom het steeds niet lukte om hun kant op te komen. Ik ben eindelijk eerlijk en open. Het voelt eng. Kwetsbaar. Hij heeft ervaring met gokverslaving. Dat is een verslaving net als elke andere. Toch voel ik me meer schuldig dan wat ook. 
Het is ieders eigen proces, dat probeer ik me voor te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee Het eindigde zo omdat ik niet zeker was of ik nuchter bleef. Of zou blijven. 

Uiteindelijk na een heel emotioneel gesprek toch nuchter. Het is nu moeilijk. Ik wil niet teleurstellen. Ik wil ook niet teleurstellen naar mezelf. Ik heb toch zo de * aan de verslaving. Kan wel anken. Janken, misschien is dat ook wel het enige wat ik nu kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me hier aangemeld om van de alcohol af te blijven. 
Ik weet dat het nog steeds mijn wens is, mijn doel.

Ik voel alleen enkel heel veel zucht. 
Mijn gesprek gisteravond was bevrijdend. Ik probeer me daaraan vast te houden.
Herbelevingen en dissociaties maken het niet makkelijker.
Verdoven is mijn eerste 'idee'. hoewel niet OK.
Hoe doorsta ik dit alles zonder drank?
Dag voor dag.
Even vooral voor mezelf opschrijvend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...