Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dank jullie wel lieverds! Wat een schitterend boeket @karin123

Lieve God, sta me bij alsjeblieft.

Ik denk steeds dat het niet zwaarder kan maar de afgelopen nacht... Er is iets heel er mis met m'n zenuwstelsel ofzo. De allesomvattende spanning die m'n lijf te verduren heeft, het is iets onvoorstelbaars, zelfs de oxazepam helpt nauwelijks.

Misschien kan ik het gebruiken als een poort naar de ultieme vrijheid? Kan ik daar doorheen door me helemaal over te geven? Of misschien is dat maar geklets. 

Dit is het moeilijkste ooit in m'n leven, ik bid dat er snel verlichting mag komen.

Geplaatst

Als het de hormonen zijn, bin there, done that. Houdt vol! Het wordt beter, linksom of rechtsom. Doe alleen wat als je kunt en wilt. Niets forceren.🌻

Geplaatst

Ach jee lees dit nu net pas beter @Yana lief mens wat een zeer nare situatie voor jou(understatement)

Moest eerst denken aan paniekaanvallen maar dat zal het niet alleen zijn(alhoewel mijn leven daardoor ook zo voelde destijds zoals jij beschrijft, jaren geduurd), oorzaak hormonaal? Of nog meer/iets anders. Hoop dat je er snel achter zult gaan komen.

Voor nu in gedachten bij jou. Dikke knuffel kus😘

Geplaatst

Het lijkt inderdaad op  paniekaanvallen @Smaragdie, voor de zekerheid ben ik daarom bij een psycholoog geweest maar die concludeerde dat ik voor paniek geen aanleg heb en had geen idee waar ze me voor zou moeten behandelen. De huisartsen hebben eigenlijk ook geen idee wat dan wel de oorzaak is. Ik krijg inmiddels wat hormoonsuppletie en volgende week zie ik een neuroloog. 

Ik denk zelf nog om acupunctuur te proberen, dat lijkt me nou typisch iets om een wanordelijk zenuwstelsel weer in balans te krijgen. Kent iemand soms een goede acupuncturist in Den Haag of omgeving?

Ik huil heel veel en dat voelt wel als een grote schoonmaak, misschien kom ik hier uiteindelijk wel diepgereinigd uit.

Heel fijn dat er ook hier mensen zijn die aan me denken en meeleven en bidden en hopen... dankjewel ❤️

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb 1x acupunctuur gehad toen mn rug helemaal klem zat en ik was verbijsterd hoe effektief het was. 20 minuten alles klaar.
Misschien werkt het meer op je spieren dan op je zenuwen, of misschien maakt het niet uit want alles is sowieso met alles verbonden. 

Het lijkt me te ernstig voor een psycholoog, je kan je er niet uitpraten lijkt me zo

bewerkt door bumperjim
Geplaatst (bewerkt)
20 uur geleden zei Yana:

Ik krijg inmiddels wat hormoonsuppletie

Ik ga hierop gokken voor jou. Duurt even voordat het werkt. 🍀

bewerkt door karin123
letter vergeten
Geplaatst
19 uur geleden zei Yana:

Het lijkt inderdaad op  paniekaanvallen @Smaragdie, voor de zekerheid ben ik daarom bij een psycholoog geweest maar die concludeerde dat ik voor paniek geen aanleg heb en had geen idee waar ze me voor zou moeten behandelen.

Allereerst goed waardeloos dat je je zo voelt en ook niet weet wat er aan de hand is.

Toch vind ik die uitspraak van je psycholoog wel wat kort door de bocht.

15 jaar terug meldde ik mij ook bij mijn toenmalige huisarts. Ik kreeg de meest rare klachten.
O.a. dat ik vanuit het niets af en toe het gevoel had dat mijn hersenen (voor zover aanwezig) bewogen terwijl ik mijn hoofd stil hield.
Ook lamlendig, geen energie, etc.

Werd ook met oxazepam 'afgescheept'. Angstaanvallen had ik toen nog niet.
Die kwamen een paar jaar later pas.
Toen gingen er na mindtuning (raad ik je niet aan overigens echt duur en niet wetenschappelijk bewezen maar voor mij hielp het) een aantal balletjes rollen. En bleek er in mijn toenmalige relatie al een aantal jaar iets heel erg fout te zitten.

Is jouw draadje en ga er verder niet te veel over uitweiden en ook niet zeggen dat het bij jou in de relationele sfeer zou kunnen zitten.
Maar ik voelde dus al een paar jaar aan dat er iets in mijn leven helemaal niet goed was en (onderdrukte/onbewuste) stress kan echt hele rare dingen doen met je.

Long story short. Ik heb/had echt een hoop stoornissen maar paniekaanvallen was er daar niet 1 van.
Maar voelde kennelijk onbewust aan dat er iets heel erg fout zat. Vergelijk het maar met dat vaak dieren bij een naderende tsunami al vluchten en hoger gelegen gebieden opzoeken.

Anyway beterschap!!

Geplaatst

Vanmiddag heb ik in de zon kunnen lopen, wat een zalig weer. Iemand lachte naar me en de lindebomen waren zo stralend geel en de lucht zo blauw. Heerlijk om me even weer zo levend te voelen.

❤️

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...