Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Hoi, even een voorbeeld om je een hart onder de riem te steken: mijn zoon is níet zo van het knuffelen. Nou is dat bij jongens in de puberteit tegenover hun moeder natuurlijk ook not done, maar hij vond het echt vreselijk!! Mijn ex heeft een keer met hem gepraat en verteld dat moeders dat toch wel erg belangrijk vinden en dat een 'hug' onder mannen ook best kan.

Nu krijg ik er af en toe een. Níet omdat hij het zo graag wil, maar omdat hij dat voor mij over heeft.

En dat waardeer ik uitermate!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Gisteren geplaatst bij "Treffende Uitspraken"
 
Lars

Ervaren Forummer

  • photo-thumb-2855.jpg?_r=1454536184
  • Forumdeelnemers
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 1813 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst Gisteren, 19:52

nieuwpoohfeelloven.jpg

 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lars, als je liefde dan niet direct kunt voelen of geven, dan is het misschien een goede oefening

om het toch maar vaak en met aandacht te spellen.

Net zoals in negatieve zin "spoken op zolder" groeien door er aandacht aan te geven

kan in positieve zin ook het begrip liefde groeien door er aandacht aan te geven.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef Lars, opstandige bui? 
Ik hoop dat je op een dag ziet dat er een middenweg bestaat. Dat je ziet dat je met Asperger inderdaad dingen aan kunt leren die niet vanzelfsprekend zijn. Dat daar niets mis mee is. Net zoals iedereen iets te leren heeft (anders was het niet zo druk op dit stukje forum ;-))

Weet je, mijn zoon heeft Asperger. Toen hij 4 was en dus net naar school ging, ging zijn vriendjes 's ochtends bij aankomst op het schoolplein roepen ; 'hoi *naamzoon*' Hij zei nooit iets terug. Ik heb hem aan moeten leren dat het zo hoort dat je dan iets als hoi terug zegt. Dat ging het hele jaar goed, tot de zomervakantie. De dag na de zomervakantie op het schoolplein, roep zijn vriendje ' hoi *naamzoon*'  en mijn zoontje vroeg; ' mama, wat moest ik dan ook alweer zeggen?' :-) 
Toen wist ik nog niet van zijn autisme. Maar het is me altijd bijgebleven. Dat hij het niet kan, wil niet zeggen dat hij het niet zou willen kunnen. En dus leren we hem dat aan.
Net zoals jij jezelf wellicht aan wil leren, die liefde voor je kinderen inderdaad wel vaker uit te spreken. Of uit te spreken dat je dat heel lastig vind, maar dat da niet betekent dat ze niet belangrijk voor je zijn..... Als kind wil je dat denk ik toch wel graag horen of merken van je ouders. Er vanuit gaan dat ze het wel weten, vind ik heel gevaarlijk. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig hoor Lars!!

Soms als je iemand hier niet begrijpt denk ik: ja, daar heb je dus dat stuk asperger! Balen, maar het is zoals het is.

En natuurlijk levert het jou aan alle kanten frustraties op: heel erg begrijpelijk. En zoo enorm Kanonne voor jou.... :(  :(  :(

 

Je schiet er weinig mee op, met wat ik vind...

Jij zoekt naar handvaten.

Maar wat ik niet begrijp is dat je eigenlijk toch nog zou willen drinken... na alles, alles wat dat heeft aangericht. (?)

 

Mijn ex, ook asperger wil absoluut geen druppel drank meer. Ik heb altijd gedacht dat het moet schelen... asperger te zijn, want dan ben je

wat rechtlijniger. Ik zeg dat niet om te kwetsen maar ik meende echt dat dat stuk eenvoudiger lag voor hem...

 

En nu hoop ik domweg dat het voor jou ook zo uitpakt.

 

Nu lijkt alles nog ongewild, want opgesloten e.d. Maar kijk eens verder en zie dat drank niks goeds bracht (uiteindelijk).

Ga door-door-door.... voor een gezond en normaal leven: zo goed als mogelijk Lars. Jaaaaaa.....: heb geduld!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn beurt om het niet te begrijpen.

Oorzaak en gevolg.

 

Niet in de slachtofferrol gaan zitten!

Natuurlijk moet en mag je nog rouwen om wat je verloor.

Maar ergens moet er ook iets gaan opknappen bij jou: helderder denken? Lichamelijk fitter? Dat zal toch wel.... hoe is dat nu voor jou? Hoor je er niet veel over.

 

O, nu lees ik je bericht tussendoor. Top, de andere Lars?

 

Weet je: dit kost heel veel tijd.

Zet eens op papier waarom je het voor JEZELF zou moeten/willen doen.

Ga dat es doen. Er wordt jou hier zoveel aangedragen qua tips. (heb je het forum al doorgenomen m.b.t. van alles?)

 

Wat ben JIJ waard!!??

Jij in je uppie op 58 jarige leeftijd. Jank het er maar uit.

Al die stappen moet je nemen... over denken, huilen. Janken en opnieuw beginnen.

 

Ik benijd je niet. Maar zeker mag je die ander niet benijden die per ongeluk (op het forum) nog wat drinkt.

Haar of zijn probleem zijn net iets anders dan de jouwe. Maar het zijn OOK problemen.

Benijd hen niet. Want: heb je daar iets aan????? Volgens mij niet.

De focus mag naar jouzelf.

 

Wat is goed voor jou, zonder het verleden terug te willen, dat is voorbij........ hoe treurig dan ook.

 

Ik hoop dat je goed zult slapen! :musicnote: en ook hoop ik dat je jezelf schouderklopjes blijft geven om elke dag dat je je door deze ships heenwerkt :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou jíj je huis uit moeten en ergens anders gaan wonen?

Zíj wilt toch scheiden, laat háár dan andere woonruimte gaan zoeken.

 

Ik geef je groot gelijk dat je, als je paniek onder controle is, daar weg wilt.

Als ik je zo lees heb ik echt het idee dat je in een web verstrikt bent geraakt. En je raakt er steeds verder in verstrikt.

Je kunt het beste je werk weer oppikken, je herenigen met je trouwe viervoeter, je treintjes weer eens laten rijden en vanuit huis werken aan je verslaving.

Moet ook mogelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...