Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig,

maar het lijkt me dat paniek totale controle

verlies is. Misschien dat dat ook je grootste

gevecht is vanbinnen?

 

Hmm...

Interessant.

Ik heb er natuurlijk al wel bij stilgestaan aangezien ik zelf een controlefreak ben maar ik ga het eens vragen aan de therapeut.

Of mensen die dus een grote controledrang hebben gevoeliger zijn voor paniek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ik weet niet of ik een controlefreak ben, ik weet wel dat bij mij paniek te maken kan hebben met het gevoel dat ik het overzicht kwijt ben.

Het geeft voor mij ook te maken met "alle ballen in de lucht proberen te houden" en dat niet voor elkaar krijgen.

Richt ik me op het ene, dan valt een andere bal, of twee, op de grond.

Controle of overzicht kwijt?

Verder heb ik veel paniek 's nachts en vooral in de ochtend: blinde paniek, onverklaarbaar.

Ik ben bang voor spinnen, dus als ik een spin in mijn slaapkamer heb, ergens boven mijn hoofd, ja dan ben ik bang.

Paniek is als een opvlieger (sorry Lars, vrouwenvoorbeeld), het komt, ik heb er geen controle over, het grijpt me naar de strot, het is angstig.

Het staat niet in verhouding tot mijn angst voor een spin, die kan ik suf vinden, maar die snap ik wel.

Die paniek is angst in het kwadraat, die buiten al mijn proporties gaat.

Waardeloos Lars, dat je dat nu ook al in de nacht hebt ervaren.

Ik wou dat ik wist wat en hoe en waarom en vooral hoe het te verhelpen, te voorkomen.

Hoe gaat het nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist diep in mijn hart wel dat ze wilde scheiden. Toch blijf je hoop houden. Begrijp alleen niet waarom.

Misschien een rare vergelijking Lars, maar als ik terugdenk aan een aantal examens dat ik heb moeten doen  waarbij ik elke keer een emotioneel wrak was van de spanning!

Zolang het niet duidelijk wordt gezegd of zolang het niet duidelijk op.papier staat, kun je nog hopen dat de uitslag positief is. Ook als je weet dat het eigenlijk niet goed kan gaan, er is nog hoop.

Jij wilt duidelijk niet scheiden, je hoopte dat ze nog bereid zou zijn tot een gesprek en dat jullie samen de scherven nog zouden kunnen én willen lijmen. Je hoopte toch op een wonder , het wonder waarbij zij van gedachten zou veranderen en jullie samen zouden kunnen onderzoeken, repareren en herstellen.

Die hoop heb je vaak nodig om overeind te blijven en het is vreselijk als die hoop in duigen valt

Ik hoop dat je vannacht kunt slapen.

Ik ga maar afsluiten, het kost me nu veel moeite om goede zinnen neer te zetten. Komt door de pillen.

.truste

 

vanochtend herlezen en ja, fouten die ik heb gemakt hersteld, ik kon ze niet aanzien.

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen beter in blijven hopen... 

De klap komt elke keer weer heel hard aan Lars. 

En we kunnen met zijn allen nu heel hard weer roepen dat jij door moet omdat

JIJ waardevol genoeg bent...  denk niet dat jij dat nu wilt en kunt aannemen. 

Ik hoop toch dat zij de uitnodiging nog niet had ontvangen en dat zij alsnog 

komt praten, niet om te lijmen, wel om één en ander duidelijker te krijgen... 

Sterkte Lars, denk aan je... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt inderdaad weigeren te scheiden door de akte niet te tekenen... dat levert een vertraging op van drie maanden en dan kan de scheiding alsnog definitief worden Lars. 
En ja, er bestaan mediators, zij helpen om de scheiding zo soepel mogelijk te laten verlopen. 
En of therapie helpt als jouw vrouw nu al niet bereid is een gesprek met jou en jouw begeleiders aan te gaan? 

Trouwens, ook daar moet ze dan toe bereid zijn.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik wil niet scheiden. Ik geloof er ook in dat met inzet van beide kanten het goed kan komen. Dat neem ik haar enorm kwalijk. Ze wil niets proberen. Nergens moeite voor doen. Ze heeft een belofte gedaan. In goede en slechte tijden. Die belofte verbreekt ze nu. 

 

Maar Lars toch... hoe denk je nou dat je huwelijk er uit gaat zien als jij kost wat kost je vrouw bij de haren terugsleept in je huwelijk?

Zul je dan de rust vinden die je nodig hebt om geen drank meer nodig te hebben?

Zul je blij zijn met je vrouw als je haar steeds moet "pushen" om "moeite te doen" om jou te accepteren zoals je bent?

Heeft ze dat al niet dertig jaar lang geprobeerd / gedaan?

Heeft ze geen recht op haar eigen invulling van haar leven, net als jij dat hebt, zonder de ander mede verantwoordelijk te maken voor

dat eigen leven?

Wat die belofte betreft.. die ging niet alleen over goede en slechte tijden, maar ook over trouw en er altijd voor elkaar zijn..

Niet alleen zij heeft die belofte gedaan, ook jij. Hoe waar is die gebleken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat je de scheiding tegen kunt houden., ja misschien voor even, maar dat heeft totaal geen zin. Kost alleen maar extra energie voor jullie beiden.

Het is nu zaak om het in harmonie te laten verlopen. Zodat de verstandhouding nog redelijk blijft. Ook ten opzichte van je kinderen.

Niet dat je op alles ja en amen moet zeggen, maar gewoon redelijk blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Maar ook zij heeft haar tekortkomingen gehad. Wat denk je hoe het is om al jaren afgewezen te worden. Niet met haar het bed mag delen. 

 

Waarom was dat ook alweer, Lars? Nee, niet hier beantwoorden. Dat heb je zelf hier al verteld.

Je hebt dan misschien moeite met empathie door je asperger, maar je hebt fantasie en kennis genoeg om je in te kunnen beelden

hoe zij jou beleeft en beleefd heeft...

Kom uit de slachtofferrol en neem plaats in de stoel van de regisseur. Overzie het hele

verhaal, en maak jezelf dan niet tot kern maar tot deelnemer van dat verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alles loslaat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen.

Dat geldt voor jou (je onderschrift), dat geldt voor je vrouw, dat geldt voor iedereen.

Je blijft je vastklampen aan een vermolmde, getergde, vermoeide, niet meer in staat tot buigen zijnde grashalm..

Waarom, Lars? Alleen omdat JIJ wilt dat...

Als jij (ook) loslaat en je laat meevoeren door de loop van de stroom ben je misschien eerder uit die kliniek dan je nu denkt,

zonder dat je de impuls hebt om het op een zuipen te zetten.. als je loslaat ga je misschien de ontelbare mogelijkheden

die het leven altijd voor iedereen in petto heeft. Ze dienen zich meestal pas aan als je er de deur voor openzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...