lady jane Geplaatst 19 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 26 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 april 2018 Rapport Share Geplaatst 1 april 2018 smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 april 2018 Rapport Share Geplaatst 24 april 2018 kruidenthee67 en Bob reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 april 2018 Rapport Share Geplaatst 29 april 2018 (bewerkt) . 5 augustus 2018 bewerkt door kruidenthee67 Lika, Quinn en Bob reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Bob, Gypsy, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gypsy Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 Dat is een mooie @Lars Lika en Lars reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 6 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2018 lady jane, kruidenthee67, Lika en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elfje Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Deze tekst zag ik ooit op een poster in een aflevering van Baantjer. "Drink je omdat je je klote voelt of voel je je klote door dat je drink?" Zoiets in ieder geval.. hahaha, ik vind het wel een goeie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Oftewel als in dit citaat uit "de kleine prins" van Antoine de Saint-Exupéry: De volgende planeet werd bewoond door een dronkaard. Dit werd een kort bezoekje maar het stemde de kleine prins heel bedroefd. 'Wat doe je daar?' zei hij tot de dronkaard, die hij stil vond zitten bij een verzameling lege flessen en een verzameling volle flessen. 'Ik drink', antwoordde de dronkaard met een somber gezicht. 'Waarom drink je?' vroeg het prinsje. 'Om te vergeten', antwoordde de dronkaard. 'Om te vergeten?' vroeg het prinsje weer, dat al medelijden kreeg. 'Om te vergeten dat ik me schaam', gaf de dronkaard met gebogen hoofd toe. 'En waarover schaam je je dan?' informeerde de kleine prins, die hem wilde helpen. 'Ik schaam me dat ik drink', besloot de dronkaard en zei verder niets meer. En verslagen ging de kleine prins verder. 'Grote mensen zijn toch wel héél wonderlijk', zei hij bij zichzelf onder de reis. Jacqueline, kruidenthee67, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2018 Mensen die geen drank en drugs aankunnen moeten hulp zoeken in de werkelijkheid. Robert Anthony; amerikaans psycholoog bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 3 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2018 Zonnig, nancy en Lika reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2018 (bewerkt) Vraag van dit moment voor mij.... 4 juni 2018 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2018 Voor mij is deze heel helpend. Jacqueline, lady jane en nancy reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2018 Haha geweldig, die zen meesters hebben zo’n heerlijke humor. Ik vind het ook erg helpend. Het zijn eeuwenoude ideeën en als ze zo lang al bestaan dan is dat omdat er echt veel in zit. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 18 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2018 (bewerkt) Live is a bitch and so am I. 18 juni 2018 bewerkt door Nietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 “Het pijnlijkste verlangen dat een mensenhart kan treffen, is anders te willen zijn dan wie of wat je bent”. regel uit onbekend boek Zonnig, bumperjim en kruidenthee67 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2018 Das de enige levensregel die je hoeft te kennen om gelukkig te zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Het leven van een alcoholist: "You are trying to live fast but your brain moves slow" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Willem Elsschot: Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, En ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 (bewerkt) Ging dat niet over het oude mannetje dat erover nadacht om zn vrouw van kant te maken? Zalig gedicht. Ff de grote best of Elsschot erop naslaan... heb hem: https://www.gedichten.nl/nedermap/gedichten/gedicht/32123.html?agreed=Agreed oh heerlijk smullen 17 augustus 2018 bewerkt door bumperjim Sandro en Lika reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 20 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2018 Een slechte dag nuchter, is beter dan een dag verdoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 20 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2018 From pieces to peace Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 21 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2018 (bewerkt) Zijn met wat is, geeft kracht 21 augustus 2018 bewerkt door Zonnig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 oktober 2018 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2018 Toen ik mezelf begon lief te hebben, kon ik zien dat emotionele pijn en lijden alleen waarschuwingen zijn, dat ik niet mijn eigen waarheid leef. Nu weet ik: dat is AUTHENTICITEIT Toen ik mezelf begon lief te hebben, begreep ik hoezeer het iemand kan beledigen als ik probeer mijn verlangen bij hem door te drukken zelfs als ik wist dat de tijd er niet rijp voor was en de persoon er niet klaar voor was en zelfs als ikzelf die persoon was Nu weet ik : dat is RESPECT Toen ik mezelf begon lief te hebben, ben ik gestopt te verlangen naar een ander leven en kon ik zien dat alles rond om mij een uitnodiging is om te groeien. Nu weet ik, dat is RIJPHEID. Toen ik mezelf begon lief te hebben, begreep ik dat ik altijd en bij elke gelegenheid, op het juiste moment en op de juiste plaats ben, en dat alles wat er gebeurt, juist is. Vanaf dat moment was ik rustig. Nu weet ik: dat is VERTROUWEN. Toen ik mezelf begon lief te hebben, ben ik gestopt mijn vrije tijd te verspillen en ben ik gestopt grootse projecten voor de toekomst te bedenken. Vandaag de dag doe ik alleen dat waar ik blij van wordt, waarvan ik hou en wat mijn hart doet lachen, op mijn eigen manier en in mijn tempo. Nu weet ik: dat is EENVOUD Toen ik mezelf begon lief te hebben, heb ik me bevrijd van alles wat niet gezond voor me is, voedsel, mensen, dingen, situaties en vooral wat me naar beneden haalde, weg van mijzelf. Aanvankelijk noemde ik het “gezond egoïsme” maar nu weet ik: dat is LIEFDE VOOR JEZELF Toen ik mezelf begon lief te hebben, stopte ik met proberen om altijd gelijk te hebben en sindsdien had ik minder vaak ongelijk. Vandaag heb ik ontdekt : dat is BESCHEIDENHEID Toen ik mezelf begon lief te hebben, weigerde ik om verder in het verleden te leven en weigerde ik mij om me zorgen te maken over mijn toekomst. Nu leef ik alleen op dit moment, waar alles plaats vind. Ik leef nu dus „dag voor dag” en noem het VERVULLING Toen ik mezelf begon lief te hebben herkende ik dat mijn denken me kan verstoren en me ziek kan maken. Maar als ik verbinding maak met mijn hart, wordt mijn denken een waardevolle bondgenoot. Vandaag noem ik die verbinding : WIJSHEID VAN HET HART We hoeven niet bang te zijn voor verdere discussies, conflicten en problemen met onszelf en anderen, want zelfs sterren botsen soms op elkaar en daaruit ontstaan nieuwe werelden. Vandaag weet ik: dat is LEVEN Charlie Chaplin (speech op zijn 70ste verjaardag) Yana, Lika, Bob en 2 anderen reageerden hierop 3 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden