Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Mogge! 

Ben gisteren bezig geweest mn schermpjesverslaving in te perken. Facebook en instagram (op de tablet, sowieso niet op de telefoon) hebben nu een tijdslimiet van 30 minuten. Dat lijkt vreselijk kort de eerste keer, maar in werkelijkheid betekent dat toch wel 3,5 uur per week. Das nog best een flinke hobby, net zoveel als de hondenclub en een stuk nuttelozer (nutteNlozer????), afgezien van dat het voor de club een communicatiemiddel is.

Ik heb ook de scrollbare nieuwsapps van de telefoon gehaald. Alleen de ochtendapp van Le Monde is gebleven, want daar krijg je om 7 uur een tiental artikelen, die kan je lezen en dan krijg je de rest vd dag niks, dus die app daar hoef je niet steeds driftig in te gaan neuzen of er wat nieuws is. Rust 🧘🏻‍♂️

Eigenlijk is qua verslavende apps alleen nog dit forum over op mn telefoon 🤣

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Goedemorgen frummers... 
En nog steeds vriest het en ligt er sneeuw.. 
Maar goed, binnen is het lekker warm, heb een grote beker thee voor mij staan, dus niet zeuren... 
Vandaag een rustig dagje, lekker een beetje aanrommelen. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Goedemorgen, 

En in het bijzonder voor @Emmy, die mischien wat bevestiging kan gebruiken dat ze van harte welkom is op het forum. 

Ga aan de slag, misschien piep ik tussendoor nog even binnen. 

Geplaatst

Goedemorgen. Geen zon hier en heb een donkerbruin vermoeden, dat we die vandaag ook niet te zien krijgen, hoewel, in Brabant weet je het maar nooit. Wij hadden ook de eerste sneeuw. Dat is allemaal al weg. Als ik dan @Yvonne lees, die alle moeite moet doen om zich buiten staande te houden, mogen wij niet klagen. Straks toch even wandelen, regen of geen regen. Moet gewoon de kop even leegmaken. Positief toch nu over Brabant @Francoise :P. Vind hier wel mijn rust, maar ik blijf toch PATAT zeggen en feyenoord heeft weer verloren van PSV. Sinds mijn nichtje is overleden ( een fanatieke feyenoordsupporter) bakken ze er niks meer van. De zoon stuurde een zeer confronterende foto op. Mijn nichtje opgebaard in een grafkist vol met feyenoordsjaals en knuffel. Pfff...slik...

Geplaatst
Op 31-1-2026 om 19:55 zei Spud:

... En dat is hetzelfde voor mij, als  toegeven dat je dronken achter het stuur hebben gezeten. Daar mag je blijkbaar niet eerlijk over zijn dat je die fout begaan bent. Terwijl je allang blij bent dat je nooit iemand doodgereden hebt en jezelf ook schaamt dat je dat gedaan hebt. En eigenlijk door erover te durven praten de boel ook kan verwerken. Maar zelfs hier is dat vrijwel onmogelijk. 

Ik denk dat je daar zeker wel over kunt schrijven hier, iedereen zal dat begrijpen.

De afkeurende reacties gingen erover dat Spirit vertelde over haar vriend en nogal laconiek schreef dat hij gelukkig zijn rijbewijs niet kwijt was geraakt. Dat is iets heel anders dan vertellen over de onverantwoorde dingen die je zélf gedaan hebt, zeker als je inziet wat een vreselijke risico's je daarmee hebt genomen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Yana:

Ik denk dat je daar zeker wel over kunt schrijven hier, iedereen zal dat begrijpen.

De afkeurende reacties gingen erover dat Spirit vertelde over haar vriend en nogal laconiek schreef dat hij gelukkig zijn rijbewijs niet kwijt was geraakt. Dat is iets heel anders dan vertellen over de onverantwoorde dingen die je zélf gedaan hebt, zeker als je inziet wat een vreselijke risico's je daarmee hebt genomen.

Ik snap je lieve @Spud.Haha, heb een soort zwak voor jou, die hilarische autorit naar onze @bolletje..Jij bent ook gewoon, zoals je bent..

Geplaatst

We moeten zo naar ons koor. @Stormy69 moest extra werken vandaag. Meestal is hij vrij op maandag, zodat we rustig aan kunnen doen. Net over mijn nek gegaan van alle spanning die ik heb gehad over mijn zoon. Die had iets heel belangrijks en moest vandaag naar de rechtbank. Gelukkig heeft hij de zaak gewonnen. Maar de spanning is nog niet uit mijn lijf. We moeten straks  de deur uit en ik zit nog even als een dood vogeltje op de bank. Ben ook moe nog van gisteren. Mijn arm doet zeer van het spelen van gisteren. Maar deze muzikant gaat toch! Laat weer het koor niet in de steek, al kon ik er verleden week niets aan doen. Wil mijn avondje nu niet missen. 

Geplaatst (bewerkt)

Heb mezelf van de bank afgetakeld. Brood mee en nu onderweg. Kan mijn accordeonvriendinnetje van 90 jaar niet missen. Dan denk ik: Wat zeur ik kom net kijken. :D

bewerkt door Spirit
Geplaatst

Dankjewel @Yana en @Spirit voor jullie reactie. :heart: Fijn dat ik hier nou soort van de toestemming heb gekregen om mijn duistere dingen te mogen delen, maar ik zou graag merken dat daar ruimte voor zou kunnen zijn voor iedereen. Voor beginner tot oudgediende en mensen die veel bijdragen en weinig bedragen, wel aanwezig zijn op een meeting of niet, want dat frustreert me regelmatig. In mijn beleving wordt er hier met diverse maten gemeten. Voor mijn gevoel zie ik dan onrecht gebeuren en dan verval ik terug op oud gedrag. Zoals te lezen was. (overigens was het wel lekker om mijn emmer aan frustraties leeg te gooien, nog steeds niet helemaal zoals ik het ooit zou willen kunnen doen maar ja je blijft leren tot al je vingers evenlang zijn dus zal waarschijnlijk nooit komen :D)

Heeft @renaldo61 bijvoorbeeld al zo een vriendelijke uitnodiging gehad? En andere mensen?

Geplaatst (bewerkt)

Weer een hondenclub overleg gehad, in de bar van het Ibis hotel. De ander had een biertje. Deze keer had ik helemaal geen trek en ook geen spijt gevoel. In tegenstelling tot witte wijn vind ik pilsner toch gewoon een beetje utilitair aangeschoten worden zonder dat t ooit vreselijk lekker is. Ik weet dat als ik er nu eentje neem, dan ben ik over 3 of 6 maanden weer ontevreden over mn alcoholgebruik. Ze hadden lekkere citronnade.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
4 uur geleden zei Spirit:

Heb mezelf van de bank afgetakeld. Brood mee en nu onderweg. Kan mijn accordeonvriendinnetje van 90 jaar niet missen. Dan denk ik: Wat zeur ik kom net kijken. :D

Helemaal mis gegaan. Ik kreeg daar ineens een enorme huilbui. Iemand maakte een wat tactloze opmerking naar mij gericht en ik barste in huilen uit. Met vriend valt moeilijk te praten. Hij had bier gehaald voor de visite, maar we konden het niet slijten. Ik maakte een opmerking erover dat ik dat geen goed idee vond. Hij vond het geen probleem. Ik gooi ze weg. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...