renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen. Er is een groot verschil tussen iets weten en ernaar handelen. Ook vandaag ga ik geen alcohol gebruiken. Samen met mijn psychiater werk ik aan allerlei problemen Dagpact: renaldo61
MaryArt Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dagpact: renaldo61 MaryArt Goeiemorgen allemaal, We zijn weer vroeg @renaldo61 Om 4 uur was ik alweer klaarwakker. Ik ga de kerstboom maar weer eens aftuigen maar er blijven wel overal losse lichtjes hangen voor de gezelligheid. Fonny en lady jane reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Nee dat denk ik niet als je naar de normen kijkt. Die zeggen dat je 7 uur slaap nodig hebt. Dat haal ik nooit. Ik slaap hooguit 4 a 5 uur per nacht en minstens 3 x naar de wc. Maar ik heb er tot nu toe geen last van in mijn dagelijkse leven. Ik doe overdag ook kleine dutjes als ik naar netflix kijk.
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, Heel soms slaap ik lang en dat is zo'n verschil dan, hoe ik me voel overdag. Vandaag samen met partner naar een EHBO cursus, vanwege de kleindochter op wie we passen. Ik heb regelmatig visioenen dat ze stikt of bewusteloos onder aan de trap ligt, en ik vergeef het mezelf nooit als ik dan had kunnen handelen als ik maar had geweten hoe. Een hele dag luisteren en opletten, kijken of ik dat nog kan. Misschien dommel ik wel weg, niet echt lang geslapen. MaryArt en Fonny reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Ik heb ongeveer 50 jaar geleden een Ehbo cursus gedaan omdat ik toen in een bejaardenhuis werkte. Ik kan me nog goed herinneren dat we constant de slappe lach hadden. Vooral met het reanimeren van een mannelijke pop! We moesten die pop lucht inblazen. Vreselijk gênant vond ik het, dus dat werd heerlijk weggelachen. Mooie tijd was dat. %s om %s bewerkt door MaryArt Fonny reageerde hierop 1
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeie morgen iedereen, MaryArt het is voor iedereen verschillend w.b. de tijd van slapen. Mijn moeder sliep 3-4 uur per nacht, daar had ze genoeg aan. Ik denk dat veel politici ook weinig slaap nodig hebben. Anderen hebben aan 8-9 uur nog niet genoeg. Als je het gevoel hebt uitgerust te zijn heb je genoeg gerust. MaryArt, karin123, Fonny en 1 andere reageerden hierop 4
Marij Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen! @Etty wat ontzettend goed dat jullie dat doen! Etty reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen ☀️! Hier ook op mijn werk vroeger BHV cursus gedaan. Heb 1x de Heimlich greep moeten toepassen omdat mijn zoon stikte in een dropje. Zeer dankbaar voor die kennis. Mijn ouders stonden erbij en klapten helemaal dicht. Als ik er niet was geweest weet ik niet of hij nog zou leven (mag gezegd worden toch?) Vandaag weer n drukke werkdag, geen zin in… Dagpact: renaldo61 MaryArt Mariposa Fijne dag allen! %s om %s bewerkt door Mariposa Fonny reageerde hierop 1
knakker Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat een feest 🙂 Jongste zoon met de slee naar school gebracht net. Overal voor de huizen sneeuwpoppen met hun oranje wortelneusjes. Het is net of ik door mijn jeugd wandel. bumperjim, Spirit, Fonny en 1 andere reageerden hierop 4
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat geweldig @knakker! Ik ben gisteren even buiten geweest om een paar sneeuwballen te gooien, daar werd ik ook heel blij van. Nu lig ik weer voor pampus op m'n bedje maar de pret van gisteren heb ik in de pocket. Etty, karin123, knakker en 3 anderen reageerden hierop 6
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen frummers. Heerlijk en lang geslapen, ik merk dat ik wat in te halen heb 🫠 Bakje neerzetten hier... Goede voornemen om wat meer voor mezelf te zorgen gelijk maar in praktijk gebracht: Ik heb het tosti-ijzer tevoorschijn gehaald en een heerlijke kaastosti gemaakt, dat heb ik in geen jaren gedaan. Toen jongste nog met regelmaat een weekendje thuis kwam was dat altijd gewoonte van ons samen, nu gaat het gewoonte voor mijzelf worden. Mooi, buiten is het nog steeds wit, maar zoveel sneeuw als in andere delen van het land is hier niet gevallen... Ik zat nog even te peinzen over het zout strooien na het sneeuwschuiven... dat doe ik eigenlijk al jaren niet meer in verband met milieuschade... maar schaadt het het milieu wel zo erg???? ... Mooi, nu aan de slag, kerstboom en aanverwante spulletjes opruimen, weer terug naar 'gewoon'... %s om %s bewerkt door Yvonne Fonny en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers Hier sneeuwt het alweer volop. Ik kom nergens toe en toch gaan de dagen snel. Wat een rare gewaarwording. Ik had al EHBO en toen ik kinderen kreeg bleek de jongste een echte handenbinder. Qua energie dus en ondernemingslust. Heeft een groot litteken van hete koffie omdat ze ineens op Kerstavond op een stoel kon klimmen in een vakantiehuisje. Wat een schrik en schuldgevoelens. Toen ben ik op kinder EHBO gegaan, want dat is echt anders dan volwassenen helpen. Maar toen ze zich verslikte in een snoepje, niks Heimlich, aan 2 voeten ophaarkop gehouden geschud en op de rug gemept, pfffft en dat werkte ook. Wat een verantwoording soms he, kleinkinderen lijkt me dat ook zo. Dan zijn ze van een ander maar ook indirect van jezelf. goed dat je dit doet @Etty Etty reageerde hierop 1
knakker Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb voor mijn werk twee jaar geleden een EHBO-cursus gedaan. Maar ik merk wel hoe snel alles weer uit mijn door alcohol aangevreten geheugen verdwijnt. Ja, ik zou de boel kunnen opfrissen, maar ik vrees dat het water laten lopen in een vergiet is zolang ik die kennis niet regelmatig in de praktijk breng. Over mijn kinderen maak ik mij eigenlijk nooit ongerust. Maar die stikken ook bijna nooit.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik ontdek hier in mn kantoor dat de verwarming vandaag niet werkt 🥶 Krijg meteen zin om te drinken... warme chocolademelk uit de automaat 😜😝😝 Spirit reageerde hierop 1
Marij Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik ben aangesloten bij HartslagNU, ben al een paar keer heel blij geweest met het feit dat ik op een oproep kon reageren.
Mariposa Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 24 minuten geleden zei knakker: Maar die stikken ook bijna nooit. 😱
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb ook ooit EHBO gedaan, zo'n 25 jaar geleden. Laatst een soort mini-cursus van 1 avond gehad, en het bleek dat ik nog steeds veel wist over de stabiele zij-ligging en reanimeren. Maar nu was er een app aangesloten op de pop die je moest reanimeren. Daaruit bleek dat je toch wat harder moet werken dan ik dacht. Nu weet ik ook hoe zo'n AED machine werkt. Goed dat er mensen zijn zoals Marij, die opgeroepen kunnen worden. Ben blij dat ik de weg niet op hoef. Ik wacht even tot de sneeuw stopt en hopelijk de zon gaat schijnen, dan ga ik een wandeling en foto's maken. Wat een mooi wonderland buiten en heerlijk, die knerpende sneeuw. Fonny reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik baal. De repetitie gaat vanwege het winterweer niet door. Haal altijd veel positieve energie uit die avonden. Dan zit er niets anders op, dan thuis maar,gek te doen. Maar eens wat nieuwe,youtube filmpjes maken vandaag. Hier valt momenteel natte sneeuw. Dat kan lekker op gaan vriezen. Blehh...
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 7 minuten geleden zei Lonster1: Ik heb ook ooit EHBO gedaan, zo'n 25 jaar geleden. Laatst een soort mini-cursus van 1 avond gehad, en het bleek dat ik nog steeds veel wist over de stabiele zij-ligging en reanimeren. Maar nu was er een app aangesloten op de pop die je moest reanimeren. Daaruit bleek dat je toch wat harder moet werken dan ik dacht. Nu weet ik ook hoe zo'n AED machine werkt. Goed dat er mensen zijn zoals Marij, die opgeroepen kunnen worden. Ben blij dat ik de weg niet op hoef. Ik wacht even tot de sneeuw stopt en hopelijk de zon gaat schijnen, dan ga ik een wandeling en foto's maken. Wat een mooi wonderland buiten en heerlijk, die knerpende sneeuw. Dat is nog eens een goed idee. Heb mijn kniekousen al aan. Nu de rest nog. Hier valt nu echte sneeuw. Dat knarsen in de sneeuw kik ik toch wel op. Lonster1 reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Mariposa: Goedemorgen ☀️! Hier ook op mijn werk vroeger BHV cursus gedaan. Heb 1x de Heimlich greep moeten toepassen omdat mijn zoon stikte in een dropje. Zeer dankbaar voor die kennis. Mijn ouders stonden erbij en klapten helemaal dicht. Als ik er niet was geweest weet ik niet of hij nog zou leven (mag gezegd worden toch?) Vandaag weer n drukke werkdag, geen zin in… Dagpact: renaldo61 MaryArt Mariposa Fonny🌞 Fijne dag allen!
Kohtje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal en voor allen hier alsnog de wens dat het komende jaar nog nét iets beter uit mag pakken dan je van tevoren hebt kunnen dromen. Tja, die sneeuw.. beetje gemengde gevoelens. Positief: het mooie plaatje en nostalgische gevoelens. Negatief: de gladheid en het vooruitzicht op ijsbanen die overgaan in gigantische blubber/pekel troep. Wel grappig is de verscheidenheid aan sneeuwpoppen en popjes die ik langs de hondenroute tegenkom. Alleen de gezichtjes van die poppen zijn -voor zover al aanwezig- vaak wat armetierig. Ik herinner me dat we (m'n zusje en ik) vroeger steenkooltjes gebruikten om ogen en mond weer te geven en een winterwortel als neus. Ook werd een bezem in de zijkant gestoken en een das om de 'nek' gedrapeerd. We keken vanuit ons flatje uit op de stoep waar die sneeuwpop stond, vlak naast een bushalte. De hele dag bleef die pop intact, alleen aan de onderkant werd ie steeds geler...😊. 's Avonds werden wel uit voorzorg de bezem, das en wortel naar binnen gehaald en de volgende dag, als de omstandigheden nog veelbelovend waren, weer teruggeplaatst. Nu zie ik bij elke hondenronde dat veel poppen al weer vernield zijn, hoewel er ook bijna elke keer weer een enkele nieuwe bij is gekomen. EHBO cursus, ooit proberen te doen tijdens het jaartje pedagogische academie dat ik gevolgd heb.(was een keuzevak) De lerares die dat gaf wist echter zo levendig allerlei verwondingen uit te beelden dat ik tijdens 3 lessen 3 keer van m'n stokje ben gegaan. In overleg ben ik toen overgestapt van keuzevak EHBO naar keuzevak gitaarles. Overigens zat het me daar ook niet mee want na een maand is de gitaarleraar op de een of andere manier met de noorderzon vertrokken..🤨. Gevolg is dat ik al sinds 1983 een gitaar heb maar er nog steeds geen noot op kan spelen... @Yana, goed te lezen dat je in elk geval weer een klein beetje op de been bent. Maar nog steeds beterschap en sterkte. 💖 Yana, karin123, lady jane en 1 andere reageerden hierop 3 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Oh mensen wat is de wereld sprookjesachtig mooi momenteel. 1 uur naar het zwembad gelopen, 3/4u gezwommen en 1 uur weer terug. In het park werden volop foto's gemaakt, maar mijn tel. lag thuis dus ik mag straks terug nog. En inmiddels is de lucht wintersportblauw dus nog mooiere foto's ook nog. En ik waande me net op Schier; iedereen groet ineens, ouderen nemen tijd voor een zinnetje extra, slechts 1 fatbike te zien in 2 uur, dat is alleen al klein geluk. En iedereen loopt net als ik met een silly walk. In het zwembad was mijn motoriek perfekt en ik had een baan helemaal alleen, wat een luxe. Nou mijn zussen en ik appen steeds hoe zalig het is met pensioen te zijn en alle tijd te hebben nu buiten. en de blubsy daar denk ik niet aan hoor, die komt vanzelf en gaat ook weer weg. knakker en Spirit reageerden hierop 2
knakker Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ja, mooi hè? Maar het is inderdaad méér dan de schilderachtige wintertaferelen. De gang is trager, de wereld rustiger. Er worden ook allerlei afspraken geannuleerd. Ik merk dat ik een bescheiden mate van isolement ook erg prettig vind 🙃 lady jane en Spirit reageerden hierop 1 1
Mariposa Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mooi hoor die sneeuw, maar ik moest vandaag de deur uit en vind dit dus 3x niks. Gelukkig is alles goed gegaan. Morgen weer weg, hopen dat het niet op gaat vriezen maar dat zal wel…
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden