Musashi Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Ja voila, heb een paar keer getwijfeld om me op de lijst te zetten maar dat heb ik dus ‘bewust’ niet gedaan want dan kon ik idd echt niet afvallen. Zo zou ik geen loser zijn als het toch niet lukte. Nu niet, want ik stond niet echt op de lijst. In mijn hoofd zit ik nu zover dat ik denk ‘als ik vandaag een uitzondering maak, kan ik de rest van de maand terug ‘goed doen’ en februari zal gemakkelijker zijn want die maand is korter.🙄 beih het is gewoon een dag van niets, het zat er al een paar dagen aan te komen en vandaag loopt helemaal niet zoals gepland dus ben even uit mijn lood geslagen en het noorden wat kwijt. Het is al in huis (door de dag die dus anders liep dan gepland). Het is nog niet open, heb mezelf verplicht om eerst yoga te doen. Nu ben ik aan de thee maar ik kan idd (nog) niets beloven. 🥲
karin123 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden @Musashi Niet wikken en wegen. Ook deze dagen gaan voorbij als je GEEN alcohol drinkt.🌻
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden @Musashi dit is 1 van die momenten waar je een stap weg van de alcohol kan zetten of een stap terug erheen. Force et sagesse!!!
Bob Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik kan iedereen die zo aan het twijfelen is van harte aanraden de stopknop gewoon echt om te zetten, dan ben je namelijk voor eens en voor altijd van dat eindeloze gezeur in je kop af. Zal ik wel, zal ik niet, of misschien straks, nadat ik eerst iets goeds volbracht heb, eentje maar (haha! dat lukt me vast niet), enzovoorts enzovoorts dat blijft maar doorgaan. Waarom zou je? Wat win je daar nu bij?
Musashi Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Dat geloof ik best en dat is nog zeker wel een work in progress. Voor nu was het een kwestie van zo lang mogelijk uit te stellen en het was wel interessant om het proces in mijn hoofd gade te slaan. Toen ik dan honger en wat pijn kreeg ben ik toch overstag gegaan. Dus het is wat het is nu. De laatste dagen hier waren precies al een point of no return. Ach, morgen weer een dag, van voor af aan. Maar van die lijst ben ik nu wel echt definitief geschrapt. Dat neemt niet weg dat ik niet mild mag zijn voor mezelf en daardoor de rest van de maand aan de zuip moet/ kan gaan.
lady jane Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 58 minuten geleden zei Musashi: Ach, morgen weer een dag, van voor af aan helaas lees ik deze toon vaker in hoe je schrijft. Misschien beter volgende keer Bolletjes raad opvolgen en lekker eten maken en jezelf daarmee verwennen.
Musashi Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Ja helaas was mijn verschijnen hier weer een mooi staaltje van de kroniek van de aangekondigde dood. Een eindeloze wedergeboorte om het dan maar poëtisch te benoemen. Eten maken was helaas ook een trigger om aan de wijn te beginnen. 5 uur geleden bewerkt door Musashi * hopeloos
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Musashi Wanneer ga je echt stoppen? Wil je het?
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ach Moes, dat is spijtig. Hoewel ik je er misschien ook even met een theestruikje van langs zou kunnen geven vooral ook sterkte gewenst me de sores. Geloof me: die neigingen zijn echt wel om te buigen hoor. Niks point of no return. Kwestie van oefening en volharding.
lady jane Geplaatst 9 minuten geleden Rapport Geplaatst 9 minuten geleden 5 uur geleden zei Musashi: Eten maken was helaas ook een trigger om aan de wijn te beginnen je kunt van alles een trigger maken en die achterdeur eeuwig open laten maar alleen jij kunt besluiten dat je niet aan de triggers toe gaat geven en zoals ik je lees ben je daar nog niet aan toe (ik hoop dat je mijn ongelijk snel gaat bewijzen)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden