Lika Geplaatst gisteren om 04:51 Rapport Geplaatst gisteren om 04:51 Dagpact: Claudius Kunsie Lika Dat het maar een mooie dag mag worden.
Yvonne Geplaatst gisteren om 05:24 Rapport Geplaatst gisteren om 05:24 (bewerkt) Goedemorgen @Claudius, @Kunsie64 en @Lika... De zon schijnt inmiddels weer gul, het wordt vast een mooie dag. Hoe gaat het nu met je Lika? Ik hoef me niet te vervelen, maar eerst even een lekker bakje. gisteren om 05:25 bewerkt door Yvonne Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 05:25 Rapport Geplaatst gisteren om 05:25 Dagpact: Claudius Kunsie Lika Yvonne
Fonny Geplaatst gisteren om 05:38 Rapport Geplaatst gisteren om 05:38 12 minuten geleden zei Yvonne: Dagpact: Claudius Kunsie Lika Yvonne Fonny 🌞
bolletje Geplaatst gisteren om 05:50 Rapport Geplaatst gisteren om 05:50 Goeie morgen doorzetters. Fonny en karin123 reageerden hierop 1 1
Yana Geplaatst gisteren om 06:05 Rapport Geplaatst gisteren om 06:05 Ik dacht vannacht aan je @Roseetoen het hoosde van de regen terwijl ik in de avond nog van alles in de tuin water had gegeven 😁 Rosee reageerde hierop 1
Yana Geplaatst gisteren om 06:08 Rapport Geplaatst gisteren om 06:08 Inmiddels zijn hier allerlei alcoholische dranken het huis binnengeslopen. Nooit gedacht dat ik dat aan zou kunnen maar ik ga nog altijd gestaag door met niet drinken. Rosee, rapilos, Spirit en 1 andere reageerden hierop 4
lady jane Geplaatst gisteren om 06:19 Rapport Geplaatst gisteren om 06:19 goeiemooiemorgen weer frummers grappig he Yana, hoe ons brein ons soms de baas is ik lijk wel altijd op zoek naar iets te eten, liefst niet al te ongezond maar als ik op t strand lig vergeet ik soms zelfs mijn brood te eten en erger nog, genoeg water te drinken.
Claudius Geplaatst gisteren om 06:30 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 06:30 Ik denk niet dat ik het zou aankunnen, alchohol in huis te hebben. Ik kan het zien op een terras en in de winkelrekken maar te lang in mijn nabijheid zou slecht zijn voor mij.
Rosee Geplaatst gisteren om 06:47 Rapport Geplaatst gisteren om 06:47 Gaat lekker @Yana Gaat hier ook nog steeds goed qua niet drinken. Binnenkort een feest van werk waar ik tegenop zie en ga gewoon lekker niet heb ik besloten. Geen probleem om alcohol in huis te hebben hier, er ligt nog steeds een geopende fles prossecco in de koelkast die ik een paar weken geleden voor vriendinnen in huis had gehaald. Doet me niks. Als ik wil drinken zou ik wel naar de supermarkt rennen.
rapilos Geplaatst gisteren om 07:52 Rapport Geplaatst gisteren om 07:52 Goedemorgen allemaal, Hier niet helemaal strak blauw gelukkig maar, anders zou het veel te heet zijn denk ik Is nu al warm Al 2 ochtendwandelingen erop zitten met pup. De tomeloze energie is anders niet te temmen 😅 Straks naar de tuin onkruid,onkruid.... Maar ja 200 vierkante meter is ook best veel om te onderhouden Hier altijd bier in huis voor partner, en toevallig nu ook een fles witte wijn voor de visite die het niet dronk. Nee, daar kan ik ook wel van afblijven, blijft lastig hoor, maar ik doe het gewoon niet
Claudius Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 23 uur geleden Als ik nog ooit het geluk heb een andere partner te hebben zal ik dus moeten opteren voor een die geen alchohol drinkt en niet rookt.
Spirit Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Hier uit principe geen alcohol in huis. Om de doodeenvoudig rede, dat we er allebei niet tegen kunnen. Je moet maar eens 1 zwak moment hebben en het zo kunnen pakken. Nee, dankjewel. Heb wel een partner die rookt, maar dat doet hij buiten. Sinds ik er ben, word er binnen niet meer gerookt.
Bob Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Op weg naar Scandinavië. Ik heb zo'n 4 weken de tijd. Eerste overnachting is iets ten noorden van Hamburg. Zin in. Maja, karin123 en Spirit reageerden hierop 3
Claudius Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 21 uur geleden 28 minuten geleden zei Bob: Op weg naar Scandinavië. Ik heb zo'n 4 weken de tijd. Eerste overnachting is iets ten noorden van Hamburg. Zin in. Prettige vakantie Bob reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 21 uur geleden Ik had vanmiddag zelfgemaakte kalkoensnitzel, brocoli en puree
Woman Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden Voor mij ook geen partner die rookt of drinkt. Dan blijf ik voorlopig denk ik single... Ik zeg 8 keer nee en het hoeft maar 1 keer ja te zijn en dan is het hek weer van de dam. Veel te riskant. Daarbij vind ik het vies, irritant en het stinkt. Zelfs kennissen of vrienden vermijd ik die roken/drinken/drugs gebruiken.
Moeps Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden O wat leuk @Bob, fijne reis en heel veel plezier!!! Bob reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden Op de AA meetings die ik bezocht, er zijn twee AA verenigingen in de buurt, vertelden ze dat alles wat aan alchohol doet denken uit de buurt te houden. Geen alchohol vrije drankjes, geen glazen waar je vroeger alchohol uit dronk, zelfs flesopeners verwijderen.
bumperjim Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Das vooral in het begin nuttig. Maar later zal je toch moeten leren eraf te blijven ook als het dichtbij is, want alcohol is overal. Ik heb wijn en bier in huis, ik kan er wel afblijven maar ik moet het niet tig keer per dag zien (in de koelkast). En ik moet besluiten om niet te drinken voordat ik besluit om wel te drinken 🤣 Ik markeer nu meteen 's ochtends "droge dag" in de app. Vroeger deed ik dat pas aan het eind vd avond als het idd gelukt was, maar als je het vooraf doet dan is het meer een afspraak met jezelf, niet een "open" iets. Dan herinner ik me dat ik al besloten had niet te drinken. 14 uur geleden bewerkt door bumperjim rapilos en lady jane reageerden hierop 2
Woman Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Alcohol is overal. Daarom ben ik verhuisd naar een rustige provincie. Ik vermijd alle situaties met alcohol. Ik vind het niet leuk en te riskant. Dat betekent een solitair leven. Soms is dat lastig. Maar toch beter voor mij. Sinds ik deze keus heb gemaakt lukt het om sober te blijven. Ik kan het namelijk niet leren. Ik kom al 16 jr op dit forum waarvan 4 jr nuchter, en na een ernstige jarenlange terugval nu 2,5 jr nuchter. Ik ben liever alleen dan met mensen die (met mate) drinken. 14 uur geleden bewerkt door Woman
Claudius Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden @Woman en @bumperjim Alcohol is inderdaad overal maar persoonlijk zou ik niet weten waarom ik het nog in mijn nabijheid moet hebben. Ik gebruik nog bijna iedere glazen waar ik vroeger Hoegaarden uit dronk. Maar meer aandenken aan alchohol moet voor mij niet. Ik zie het nog dikwijls genoeg in bijvoorbeeld tv series.
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Hele fijne vakantie @Bob Bob reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden