Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Straks weer blazen Fonny reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goeiemorgen allemaal, @Claudius Je kunt het ook zien als een uitje en een beetje sociaal contact, dan is het toch veel leuker! En het doet geen pijn dus dat scheelt ook. 🙂 Er zijn ergere dingen om te ondergaan. Dus kop op ouwe mopperkont! Ik heb zin om weer ff aan mijn spieren te werken dus straks lekker naar de sportschool en daarna schaatsen kijken. Dan is mijn dag grotendeels weer goed gevuld. Ik wil namelijk het lijf van Jutta Leerdam.. dus er is wat werk aan de winkel zeg maar...🏋️♀️ %s om %s bewerkt door Kunsie64 Ayla89, Fonny en Rosee reageerden hierop 1 2
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik zie het zoals ik het zie, alles wat mij stress bezorgd drijft mij naar de alchohol en er niet weg van.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, jk heb een druk weekend. Maar het is okay.
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei Claudius: Straks weer blazen Je blaast wat af zeg. Al de gevoelens die je voelt daar ben je zelf verantwoordelijk voor, dus kan jij alleen zelf dat veranderen. Niet makkelijk maar wel te doen. Probeer te accepteren dat je daar stress van krijgt dan wordt het meestal al makkelijker. Tine, bumperjim en rapilos reageerden hierop 3
Marij Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, ik heb zin in vandaag. Het behang zit er op, op 2 muren nog een tweede laag verf en dan inruimen! Vanmiddag gaan fijn al mijn boeken weer door mijn handen terug de kasten in. Fijne dag! Lika, Emmy en lady jane reageerden hierop 3
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal, Had me verheugd op een rustig ochtendje alleen, maar dat loopt anders. Balen, maar het is wat het is. Straks maar even sporten dan. Denk niet dat er iemand mee wil, dus ben ik toch nog even alleen 😝 Gisteren gegeten met een aantal buren. Iedereen aan de wijn/bier, maar heb het bij water kunnen houden. Ging zonder problemen en zelfs niet overwogen een glas te nemen. Fijn! rapilos, Rosee en Ayla89 reageerden hierop 3
Sandro Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hier nog een kijker van het EK schaatsen. Met deze buitentemperatuur leeft het ook nog iets meer. Koud dus. Denk rond het vriespunt nu hier. Straks de hardloopschoenen aantrekken en bewegen. Krijg je het vanzelf warm.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers. Na de heel drukke dag (ritje naar de randstad, familiebezoek en daarna weer terug) vandaag een echte 'niksmoet' dag. En das maar goed ook, want ik voel me gesloopt. Dan merk je pas goed dat je de jongste niet meer bent, én dat het leven in de rustigste regio van Nederland je wat 'luier' maakt. Vreselijk dat verkeer in het drukke westen, ik ben het totaal ontgroeid. Wat voel ik me dan rijk als ik hier op het laatste stukje snelweg rustig aan door kan tuffen.... Afijn, we hebben het weer voor even gehad. Vandaag dus lekker alles om mijn dooie gemak. Vanmorgen pas om 8 uur uit bed gekomen, lekker gaan wandelen met de hond, nu even de kilokiller en dan op de bank met met mijn haakwerk... En een bakje voor hier natuurlijk. karin123, Ayla89 en Tine reageerden hierop 3
rapilos Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal, Nou @Yvonne, dat kan ik me best voorstellen hoor, dat je het drukke westen bent ontgroeit. Ik woon er zelf midden in, maar vind het echt vreselijk. ons rustige dorp van wellleer is 10 keer drukker geworden. Pas een wandeling door Den Haag gemaakt. dat begint ook een beetje op klein New York te lijken. Evenals Rotterdam. Elk klein gaatje benutten ze om torenhoge flats te bouwen vind het echt vreselijk. Maar ja, dan moet ik verhuizen he, maar dat betekent nog minder mijn kinderen zien. En misschien wel het belangrijkste ; vriend ziet dat als geboren stadsmens echt niet zitten. En dan nog....moet je dat ook maar durven Goed van jou, dat je destijds de stap gewaagd hebt Wendy75, Tine en karin123 reageerden hierop 3
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen ☀️ Gisteren de laatste nieuwjaarsborrel gehad. Bijna iedereen stond wel met een glaasje bier of wijn zijn/haar hand. Na 3 uur begonnen er al flink wat mensen slap te ouwehoeren (en wat ruiken/stinken die mensen die veel drank op hebben uit hun mond zeg…) en kreeg ik ineens het besef dat ik voorheen ook één van hun was. (Ik kreeg bijna een soort van plaatsvervangend schaamtegevoel , grappig). Na zo’n borrel kwam je dan thuis om te gaan eten maar fatsoenlijk eten wordt het natuurlijk niet meer en ga je nog meer drinken om vervolgens de volgende dag met een houten kop wakker te worden….. Pffff mooi aan ontsnapt zeg. Heerlijk fris wakker geworden 💜 Fijne zondag lieve mensen! @Claudius Probeer om te denken, zie het alsof zij hun tijd verdoen met jou. Ze gaan jou niet betrappen op het drinken… Ayla89, Kunsie64, Sandro en 1 andere reageerden hierop 4
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik werd deze morgen wakker met een wietsmaak in mijn mond. Passief meeroken is blijkbaar ook roken. Ben maar weer begonnen met dag 1 en zit erover na te denken of ik dan beter niet meer naar die vrienden mag toegaan? En toen kwam er een heel harde stem, nee dat gaan we niet doen Spud! Want dit zijn goede vrienden en gisteren had je het gezellig met hen, terwijl zij rookte en dronken en toen je gezegd had dat je niet wilde roken of drinken ze ook niet zo moeilijk deden. Van hé wat doe je ongezellig, niks van dat. Eerder leuk, we hebben ook alcoholvrij en geen peuken en wij storen ons niet aan jou en jij je niet aan ons. Gewoon laten gaan en elkaar in elkaars waarde laten. Dan is het niet zo heel erg als ik deze morgen met een wietsmaak wakker werd, ik steek ook wierrook aan en dan ruik ik naar dat en wiet vind ik gewoon heel lekker ruiken. Dan stink daar liever naar dan dat ik mensen nog meer ga vermijden dan dat ik al doe. Het was gewoon gezellig en voelde warm. Ik vond het verbazingwekkend om te zien dat iemand nog normaal kon praten na een hele krat bier en de nodige jointjes. Stond niet meer zo stevig op zijn benen maar heeft een mank been dus staat nooit zo stevig op zijn benen. Ik voelde me gewoon heel erg welkom, geborgen en geaccepteerd. Dat is geen vriendschap die ik nu meteen zou willen afsluiten omdat ik mijn probleem wel aan het aanpakken ben. Het was wederzijds respect en dat zoek ik in mensen. Want ja, ik vond het wel lastig om te weten dat die van de hele krat zichzelf naar huis ging rijden in de auto. Maar ik ben gewoon lekker op de fiets naar huis vertrokken voordat ik daar weer een hele discussie van zou maken. Ik ben ook maar een mens, en in het mezelf helpen mag ik ook even pas op de plaats maken in het beter te weten voor een ander. Ik heb enkel mijn eigen verantwoordelijkheden, ik mag mijn twijfels en bezorgdheid uitspreken naar een ander maar daar mag ik het ook bij laten. Dat geeft rust. Nu nog wel even wennen aan de nieuwe ik, de loslaten ik en vertrouwen hebben in ik. Vooral onrecht en het niet willen wennen aan dat dieren soms op de 2de plaats komen. Dat gaat nog een zware leerles zijn. Maar misschien als ik een keer niet stop en me er niet mee bemoei, vertrouwen heb in dat het zonder mij ook wel weer goed komt ik zelf een stukje verder kom. Laat mij maar gewoon even bezig zijn met mezelf. Want mijn grootste probleem is denk ik wel, dat ik denk dat ik altijd groter en sterker ben en de hele wereld moet redden. Maar dat is gewoon niet, ik ben nog steeds een grote kleuter die de weg soms ook kwijt is. En dat was vroeger al toen mijn ouders nog leefde en dat is nu nog steeds nu ze allebei dood zijn. Ik ben altijd stuurloos geweest dus het is vrij lastig om dan dingen aan te nemen van anderen. Dat mag ik beter gaan leren. Kunsie64 reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 9 uur geleden zei Kunsie64: Ik wil namelijk het lijf van Jutta Leerdam.. dus er is wat werk aan de winkel zeg maar...🏋️♀️ Ik wil ook het lijf van Jutta Leerdam. Maar het mag niet van mijn vrouw. Ayla89 en Kunsie64 reageerden hierop 2
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Schitterend weer: koud & zonnig. Ik ben daar dol op. Snel naar buiten nu dus tussen twee lange diensten door.
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemiddag, Een depri kaauutee dag was het vandaag. Geen speld tussen te krijgen, ik heb me er maar maar overgegeven. Het goede nieuws is dat ik nauwelijks nog last heb van angst voor loslopende honden. Kwestie van voortdurende blootstelling denk ik.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Weet je dat vooral hondeneigenaren bang zijn voor andere loslopende honden? Want als het tot trubbels komt is het vrijwel altijd met een andere hond, een hond valt vrijwel nooit zomaar een mens aan. De mijne is een flink formaat (duitse herder kruising) en laat zich niet koeieneren, dus ik ben niet bang voor andere honden, maar andere hondeneigenaren vaak wel voor de mijne. Die lijnen gauw hun hond aan of nemen het hondje in de armen. Vaak baalt de mijne dan want die is van het sociale type en komt graag even hallo zeggen, maar dat feest gaat dus vaak niet door. Vanochtend wel, een oudere dame met twee piepkleine loslopende hondjes, dan komt de mijne heel kalm daar even aan ruiken, gaat altijd goed als ze allemaal kalm zijn. Ik weet niet waarom ik dit allemaal vertel. Oh ja, Etty had het woord hond gebruikt 🤭 Ayla89 reageerde hierop 1
Ayla89 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik was als hondeneigenaar ook op mijn hoede voor loslopende honden. Maar meer omdat de mijne soms niet zo aardig was en anderen hun loslopende hond vaak niet zo goed onder appèl hadden. "Hij doet niks!" Zeiden ze dan maar als geruststelling als ie niet terug kwam bij het roepen. Loslopende herders passeerde ik dan weer makkelijker dan de gemiddelde jack russell of chihuahua. Die luisteren vaak beter dan die kuitenbuitertjes 😬 karin123 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 42 minuten geleden zei Ayla89: Ik was als hondeneigenaar ook op mijn hoede voor loslopende honden. Maar meer omdat de mijne soms niet zo aardig was en anderen hun loslopende hond vaak niet zo goed onder appèl hadden. "Hij doet niks!" Zeiden ze dan maar als geruststelling als ie niet terug kwam bij het roepen. Loslopende herders passeerde ik dan weer makkelijker dan de gemiddelde jack russell of chihuahua. Die luisteren vaak beter dan die kuitenbuitertjes 😬 Haha "hij doet niks" is echt een red flag 🤣 De mijne is alleen link als er een hond op mij af komt. Want dat mag niet, heeft ze besloten. Vooral als de hond met enige snelheid aan komt zetten, dan is het meteen kill. Schade maken doet ze niet maar het is altijd wel even flippen voor de omstanders. Ik ben niet handig genoeg om dit gedrag eruit te krijgen, als dat al zou kunnen. Uitfoeteren helpt iig niet, heb ik jarenlang gedaan. Is alleen maar extra spanning toevoegen. Ik zet nu alles op management van de omgeving en ik interesseer me voor geen meter voor andere honden. Hoeft ook niet want het zijn niet de mijne 😁 %s om %s bewerkt door bumperjim Ayla89 reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hoewel ik vroeger als kind er soms flink schrik van had als vanaf een boerenerf zo’n valse herder meterslang vervaarlijk blaffend achter je fiets bleef aanrennen is de angst voor honden volledig verdwenen. Een soort wederzijds vertrouwen. Ook schichtige honden voelen zich vaak bij mij op hun gemak. Ik denk dat het komt door de vertrouwde apenlucht die om mij heen hangt. bumperjim reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden