Spring naar bijdragen

woensdag 11 December 2024

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Van 1x in de week, al naar 2x in de week langskomen hier. Dat is al verdubbelt haha.

Vanochtend weer tussen 4 en 5 wakker, uit een droom. Geen enge maar wel een rare.. Laatste week(en) gebeurt het steeds vaker. Maandag lag ik er net voor 1 uur in (laat) dus dan denk je, dat wordt door slapen.. Nee dus. 

Misschien krijgt de stress toch eindelijk vat op mijn slaap huishouding.. 

Nuchter vallen de gevolgen gelukkig beter mee dan met een kater, miaauuuww. 

DAGPACT:
Claudius
Fonny
Yvonne
Etty

Yana
IJsvogel
Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd ook wakker in een rare droom. Ik ging naar Noorwegen met een heel oud vliegtuig, zonder bagagebakken waar alle bagage gewoon een beetje links en rechts op de vloer lag. Ik had de hond bij me. Toen waren we geland en iedereen naar buiten, maar ik zocht nog mn schoenen. Toen ik die eindelijk had moest ik als de bliksem dat vliegtuig uit om mn hond te zoeken. Toen stapte ik een gebouw uit, het was 4 uur 's middags maar omdat het Noorwegen was was het alweer pikdonker. Ik zag helemaal niks en mn hond al helemaal niet. Toen wou ik weer terug dat gebouw in via een steile trap, maar binnen hoorde ik een Noorse man en vrouw in een oververhitte discussie, toen dacht ik nou ja laaaat maar. En toen werd ik wakker.

Dusssssss 🤷🏼‍♂️
Heel veel elementen van gisteren zaten erin. De ruzie in het Noors kwam natuurlijk van de K-series die de Stier steeds zit te kijken, want ja Noors of Koreaans...? 😳

En dat rare vliegtuig had ik op facebook gezien en in Noorwegen heb ik een nieuwe klant sinds kort.  

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
net wakker geschrokken en toen was het bijna 10.30 uur!
Dat is geloof ik wel een paar jaar geleden dat dat gebeurde.
Heerlijk geslapen en gedroomd, dat wel.
Maar zwemmen kan maar tot 12 uur, dus dat wordt spijbelen of uphurryen.
eerst maar koffie dus, en mn onderhandelingssysteem opstarten.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, ben je nog gaan zwemmen?

Doordat het koud en donker is, is het niet zo aantrekkelijk om vroeg op te staan, als het niet hoeft. Sowieso vind ik het moeilijk om op gang te komen. Vanmiddag werken. Wel nog even wat yoga of gym doen straks, want mijn rug vindt dat lichamelijker werk helemaal niet zo leuk.

Qua stress helpt het wel enorm. De eerste helft van het jaar was mijn hartslag een stuk hoger. Toen vakantie en stabiel laag, toen nieuwe baan en ziek geweest dus iets hoger, en nu is mijn hartslag laag: 55. Mooie curve die ik via mijn fitbit zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Lonster1:

Wel nog even wat yoga of gym doen straks, want mijn rug vindt dat lichamelijker werk helemaal niet zo leuk.

Oh, mijn rug vindt al het zittende werk juist niet zo leuk. Gisteren licht door mijn rug gegaan. De laatste keer dat het gebeurde was het veel heftiger en stond ik geparkeerd als het ware. Dus ik kom nog redelijk weg. Daarbovenop herstel ik nog een beetje van een hardloopblessure. En 3 weken geleden heb ik mijn ribben gekneusd. 

Nu ik dit zo beschrijf, stel ik me zo'n mannetje in een rolstoel voor met 1 been omhoog en met overal gips en verband zoals je in tekenfilms weleens ziet. Zo erg is het gelukkig niet :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Sandro:

Nu ik dit zo beschrijf, stel ik me zo'n mannetje in een rolstoel voor met 1 been omhoog en met overal gips en verband zoals je in tekenfilms weleens ziet. Zo erg is het gelukkig niet :lol:

@Sandro, op mijn voormalig werk was er een collega / vrouw (35 jaar) in een rolstoel met een been omhoog.
Jaren later is uiteindelijk haar been geamputeerd.
Oorzaak: alcomobilist.
Samen met haar man aangereden, ook haar man was voor de rest van zijn leven beschadigd.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster1:

En, ben je nog gaan zwemmen?

ja, ik kon nog net 1/2 uur zwemmen en mijn schouder is nu weer lekker los.
Als ik niet was gegaan kwam ik moeilijk op gang en nu trots op het beetje
zelfdiscipline dat ik af en toe nog heb.:)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom soms uit mijn bed, waarin ik dingetjes uit het verleden aan het verwerken ben en soms sta ik dan op met een gevoel met ik beter niet kan gaan werken. Maar dat doe ik dan niet en dan ga ik. 

En dan komt mijn grootste nachtmerrie tijdelijk even uit. Het huis is namelijk donker en het duurt langer dan anders voordat ze open doen. Vooral na die rare dromen van mij, waar ik ineens uitgeroepen wordt door de wekker. Dus dat nog zit in mijn hoofd. 

Duurt, 3 minuten langer wachten dan wel 10 minuten en gaat het door mijn koppie, wat moet ik doen als ze niet open doen? Ik werk met oudere mensen dus ze kunnen gevallen zijn of gewoon op het wc zitten (wat het geval was)

Maar dan gaat er van alles door me heen, maar vooral dat ik ze niet dood wil vinden in huis. Omdat ik ze inmiddels zo goed ken, dat ik mijn weg naar binnen wel weet te vinden. Het is meer, de twijfel dan of ik de hulpdiensten alvast ga inschakelen? Voordat ik inbreek of moet ik eerst mijn werk bellen om te zeggen dat ik niet binnen word gelaten? 

Gelukkig deed mijn klant open, en zat dus gewoon even op de wc en waarom het zo donker was, ze is stroom aan het besparen. Maar dat is dus het stressvolle aan mijn job, op een dag zijn ze er niet meer en stopt jou werk daar. En wat doe je dan?

Blijf je aan de voordeur staan en schakelt hulpdiensten in? Of verleen je jezelf toegang en drukt daarna op de hulpknop, want veel van mijn klanten hebben deze. Gelukkig heb ik het nog niet mee hoeven meemaken, maar de meeste van mijn klanten zijn boven de 80 jaar en het is dus wel mogelijk. 

Omdat ik zelf heel makkelijk over sterven en leven praat, weet ik hun wensen ook. Dus diep van binnen weet ik, dat als ik een klant dood in huis vindt deze dat wilde. Maar dan weet ik me niet zo heel goed te verhouden tot mijn beroep rol en die van dingen weten. Ik denk, dat ik mijn werk bel met de boodschap dat er niet open gedaan wordt en dat ik mijn werk dan mijn klant hoor bellen die de telefoon niet opneemt. 

En ik dan toch naar binnen ga en op die hulpknop druk. Zodat hun familie ook meteen op de hoogte wordt gebracht. Ik denk dat ik geen hulpdienst zou bellen. Met die knop zou er al een hulpdienst moeten komen. Dan zorg ik dat de deuren openstaan en ga afwachten denk ik. Meer kan ik dan niet doen. 

Maar dat ging dus door mijn brein, vandaag en was allerminst leuk!

Ik zie deze klant pas weer volgende maand, dus we hebben gekscherend tegen elkaar gezegd, ik hoop dat je me halverwege  2025 nog herkent. :D

Maar dat is wel gewoon soms de nare kant van wat ik doe. Ik ga mijn klanten ook niet vervangen heb ik besloten. Ik wil al heel lang stoppen met schoonmaak, maar de band die ik met mijn klanten heb en het vertrouwen wat ik met ze opgebouwd heb. Kan ik niet weggooien. Dus ik doe mijn werk nog met plezier maar ik vertik het om nieuwe klanten aan te nemen. 

Gaat financieel misschien lastig worden, maar toevallig kwam ik vandaag weer een grote zak zwerfvuil tegen en toen dacht ik, wat zou het mij leuk lijken om met een mondmasker en handschoenen aan die hele zak uit te pluizen om te achterhalen wie deze zak gedumpt heeft?  En ik zou ook heel graag in het bos willen bivakkeren die dat doen? Dan ben ik ook meteen in de natuur en zal ook nog wel wat dierenleed oppikken helaas. 

Nou ja, vorig jaar bedacht ik me nog dat ik niet als schoonmaker wilde sterven of pensioneren en had mezelf bedacht, dat ik naast schoonmaakwerk ook wel betaalde zwerfvuil ophaler wilde zijn. Die job bestaat gewoon. Maar ik kwam helaas niet in aanmerking omdat ik werk heb. 

Dus nu een level hoger, zwerfvuil detective, ik heb al wat dumpingen op mijn fiets gespot en foto´s van de kentekenplaten genomen en actie foto´s. Dus ik ben inmiddels wel fan bij de politie. En ik kijk ook graag detectives dus kan ook maar een droom zijn voor mij. 

Mijn go is, gewoon werk doen in de natuur en voor de natuur. Als ik daar stoute mensen loop te wijzen op foute dingen, ben ik daar ook om gedumpte dieren of dieren in problemen te vinden. En dat is mijn taak omschrijving dan weer niet, maar het geeft me het gevoel dat ik daar ook dan iets aan kan doen. Omdat ik vanuit mijn frustratie van hoe gemakzuchtig mijn medemensen de wereld kapot maken, ik heel gedreven ben om ze een procesverbaal te laten krijgen. Het zal ze weinig kosten, die boete, maar mij zou het rust brengen. 

En verder, 

Stop ik er even mee voor vandaag. Eerst maar weer een mooie cv op poten zetten.

Fijne avond nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...