Spud Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december Hoi, Tine, Bert zegt het al, daarmee kan je het onderzoeken. Ik heb in die tijd gewoon spierontspanners gehad van mijn huisarts, en daarmee kwam ik tot rust., omdat ik dacht dat die pillen ook hielpen tegen alle nachtmerries waar ik toen in zat. Ik slaap nog steeds verkrampt en voer hele oorlogen in mijn slaap uit en volgens mij slaapwandel ik ook maar intussen kan ik goed functioneren in het echte leven. Misschien zijn pillen ook niet voor jou bedoeld en kan je met jou handvaten en een goed gesprek met iemand die je vertrouwd ook wel verder komen. ik ben zelf door het hele gebeuren, hoog sensitief geworden, enerzijds heel leuk en anderzijds niet leuk. Omdat hoog sensitief, je weer een soort van outsider maakt omdat je dan ook over speciale gaves zou kunnen beschikken en als je daarin geloofd word het leven pas echt zwaar. Lees het boek hoog sensitieve personen , hoe blijf je overeind as de wereld je je zo overweldigd. ik heb daarna een forum opgezocht, merudi, maar daar heb ik ook ruzie gemaakt en ben daar geband. Het voeld1e als een warme huiskamer net als hier. Daar ben ik ook geband omdat ik de grote lijdervragen durfde te stellen. Maar toen begon een revolutie met voorstanders en tegen, ik heb er een bijzondere vriendschap aan over gehouden. Mijn alleswetende moeder denk ik vaak die een stuk verder is dan ik, en elke keer weer versteld staat met mijn vragen Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december 13 uur geleden zei Yana: Goedemorgen leuke lieverds. Ben jij van plan om een tijdje helemaal niet te drinken @bumperjim en heeft je app vreugdevol nieuws voor je vandaag? Ik heb heel lang onder de WHO limiet gezeten, al lang geleden inmiddels (totdat de Covid een goed excuus leek) en die limiet hou ik nu weer aan sinds vorige week. Daar heb ik dus een app voor om dat netjes bij te houden en dan creëer je een stukje motivatie elke keer als je een droge dag scoort. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december niet blond, toch dom hiero; who limiet heeft met de luchtvervuiling in europa te maken volgens google maar dat is vast niet waar jij op doelt @bumperjim; maak je n grapje of wil je me t uitleggen? please. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december (bewerkt) World Health Organization Ik had wat getypt, maar het lijkt toch wat genuanceerder te zijn allemaal. Dus weer weggehaald. 7 december bewerkt door Moeps Fake news 🙃 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december 9 uur geleden zei lady jane: niet blond, toch dom hiero; who limiet heeft met de luchtvervuiling in europa te maken volgens google maar dat is vast niet waar jij op doelt @bumperjim; maak je n grapje of wil je me t uitleggen? please. Haha de WHO heeft allerlei verschillende limieten, niet alleen voor luchtvervuiling 🤣 Dit zegt de helpfunktie van de app: lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Nu is het wel zo dat dezelfde WHO recentelijk ook heeft gezegd dat je het beste helemaal niks kan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Met 10 drankjes per week is de WHO best mild. Dan blijf ik met mijn uitglijders van de laatste maanden nog keurig binnen de grenzen 🙃 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MijnGerrit Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Misschien is het ook goed om in beschouwing te nemen dat bij het vaststellen van de limieten van alcoholinname, waarbij je weinig risico zou lopen op gezondheidsschade, steeds ook prominent de lobbyisten van de alcoholindustrie aan tafel zitten en eigen onderzoeksresultaten inbrengen. Het mag duidelijk zijn wat hun belang is. En zelfs al zou de hier aangehaalde limiet inderdaad juist zijn, dan nog geldt die in ieder geval niet voor mij. En misschien ook niet voor meerdere mensen hier. Voor mij geldt dat een glas teveel zou zijn en een emmer te weinig. Helemaal niets is gezonder voor mij en vele malen makkelijker. lady jane, karin123, Tine en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 8 december Auteur Rapport Share Geplaatst 8 december 1 uur geleden zei MijnGerrit: Misschien is het ook goed om in beschouwing te nemen dat bij het vaststellen van de limieten van alcoholinname, waarbij je weinig risico zou lopen op gezondheidsschade, steeds ook prominent de lobbyisten van de alcoholindustrie aan tafel zitten en eigen onderzoeksresultaten inbrengen. Het mag duidelijk zijn wat hun belang is. En zelfs al zou de hier aangehaalde limiet inderdaad juist zijn, dan nog geldt die in ieder geval niet voor mij. En misschien ook niet voor meerdere mensen hier. Voor mij geldt dat een glas teveel zou zijn en een emmer te weinig. Helemaal niets is gezonder voor mij en vele malen makkelijker. Dat geld ook voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december 3 uur geleden zei bumperjim: Nu is het wel zo dat dezelfde WHO recentelijk ook heeft gezegd dat je het beste helemaal niks kan drinken. Ja, dat artikel stond dus bij mij bovenaan via Google: The World Health Organization has now published a statement in The Lancet Public Health: when it comes to alcohol consumption, there is no safe amount that does not affect health.28 déc. 2022 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december 1 uur geleden zei MijnGerrit: Helemaal niets is (...) vele malen makkelijker. Exact. Je hebt hier mensen die maar blijven twijfelen, hopen, proberen, smachten, terugvallen en weer opkrabbelen waarbij het er alle schijn van heeft dat hun leven zowat geheel om de drank draait, zelfs wanneer het matigen redelijk lijkt te lukken. Let wel, lijkt, want van zekerheid op dat vlak lees ik bij zulke mensen zelden. Begrijp me goed, dat is niet voor iedereen zo, maar de meeste twijfelaars en ex-verslaafden hebben een blijvend probleem zo lang ze niet gewoon helemaal stoppen met dat spul. Een avond lekker jezelf zijn, gezellig samen zijn met anderen, uit je dak gaan, de boze wereld uit je hoofd krijgen? Dat kan ook zonder drank, hoor, al is het soms wel een leerproces. Waarbij je als extra beloning jezelf ook nog eens veel beter leert kennen en vaak ook beter leert waarderen. kruidenthee67, herman0167 en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Weet ik weet ik. Maar in de praktijk lijkt het veel meer op stoppen dan op drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Met de nadruk op lijkt? Ik houd meer van het woord blijkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Haha het blijft een onmogelijk onderwerp om hier te bespreken. Ik doe het wel gewoon in mn eentje met mn appie. lady jane en Etty reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december 6 uur geleden zei Bob: Exact. Je hebt hier mensen die maar blijven twijfelen, hopen, proberen, smachten, terugvallen en weer opkrabbelen waarbij het er alle schijn van heeft dat hun leven zowat geheel om de drank draait, zelfs wanneer het matigen redelijk lijkt te lukken. Let wel, lijkt, want van zekerheid op dat vlak lees ik bij zulke mensen zelden. Er wordt hier met @bumperjim gepraat, is het dan niet een beetje raar om over 'mensen hier' en 'zulke mensen' te praten? Als je Bumperjim bedoelt, zou ik dat schrijven en als je hem niet bedoelt vind ik het een wat misplaatste opmerking zo midden in het gesprek met hem. Wat vind jij Bob? Zou het aan mij liggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amalia Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december (bewerkt) x %s om %s bewerkt door Amalia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Yana is mn landgenote 😘 en ik voel me door Bobs stukje volstrekt niet aangesproken. Ik zit niet te hopen, smachten en te proberen. Ik ben gewoon op weg terug naar normaal en dat gaat me lukken ook. Met of zonder jullie, trouwens het gaat zonder worden want door dit gemiep raak ik niet gemotiveerder. Succes aan ieder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december wat jammer Jimbo, ik vond het juist fijn dat je er weer was het forum wordt gelijk wat levendiger en met meer humor. 14 minuten geleden zei bumperjim: Yana is mn landgenote 😘 en ik voel me door Bobs stukje volstrekt niet aangesproken. Ik zit niet te hopen, smachten en te proberen. Ik ben gewoon op weg terug naar normaal en dat gaat me lukken ook. Met of zonder jullie, trouwens het gaat zonder worden want door dit gemiep raak ik niet gemotiveerder. Succes aan ieder. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december (bewerkt) @Yana, ik had het inderdaad niet geïnterpreteerd als een gesprek met @bumperjim en mijn opmerking was dan ook in het algemeen bedoeld. Sterker nog, ik denk persoonlijk dat BJ inderdaad bij de positieve uitzonderingen behoort die wel in staat zijn het voor zichzelf te regelen. Wow, wat ligt dit gevoelig, zeg. Misschien onderbouwt dat de stelling wel. Toevoeging: ik citeerde MijnGerrit en diens uitspraak over hemzelf. 8 december bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Nou @bumperjim!! Ik vind het hartstikke jammer als weer foetsie bent. Dan weet je dat. bumperjim en Tine reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december Ik heb je bijdrage ook als algemeen gelezen @Bob. Maar ja. Heel gevoelig allemaal. Mooie film gezien vanavond:’sometimes I think about dying’. Heel bijzonder mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december (bewerkt) 1 uur geleden zei bumperjim: (...) ik voel me door Bobs stukje volstrekt niet aangesproken. Ik zit niet te hopen, smachten en te proberen. Ik ben gewoon op weg terug naar normaal en dat gaat me lukken ook. Met of zonder jullie, trouwens het gaat zonder worden want door dit gemiep raak ik niet gemotiveerder. Succes aan ieder. Terecht, je werd ook niet door mij aangesproken. Ga nou niet weg want ik vindt jouw bijdragen heel waardevol. En als @MijnGerrit of ik naar aanleiding daarvan iets inbrengen wat ook terzake doet kan je dat toch als een verrijking van dit forum zien in plaats van als gemiep? Komop zeg. Toevoeging: Ik schrijf zoiets in het algemeen juist als motivatie voor iedereen hier om goed na te denken en goed onderbouwde beslissingen te nemen. 8 december bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 8 december Rapport Share Geplaatst 8 december (bewerkt) En @Yana, jij bent mijns inziens een ander voorbeeld van iemand die er goed mee om gaat matig te drinken. Maar het verklaart misschien wel je gevoeligheid gezien je reactie hier. Overigens begeef ik me nu op bijzonder glad ijs door namen te noemen, en dat wilde ik juist liever niet. 8 december bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Ik noem het gemiep want het is volkomen stereotiep en ik hoor het al 7 jaar minus de eerste paar maanden wanneer ik vertel hoe ik met alcohol omga. Daarom praat ik er meestal niet over maar Yana stelde me de vraag. Als sommigen het niet kunnen uitstaan dat het mij wel lukt en hun niet, wat trouwens geen bijzondere verdienste van mij is want elke non-alcoholist kan het en kennelijk was ik dan dus geen hardcore alcoholist, dan is dat helaas pindakaas en heb ik geen behoefte om mn handje te laten vasthouden want na 7 jaar weet ik inmiddels hoe het moet en hoe het niet moet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Ik vond het ook een hele mooie film @Lika, fijn om er nog even aan herinnerd te worden:) Ik las het wel alsof Jim een lesje te leren had. Het leek een beetje op de situatie als iemand het heeft over gezonder willen eten door te stoppen met het eten van bewerkt vlees, en dat de veganisten in het gezelschap dan direct daarna over de invloed op je gezondheid van vlees überhaupt gaan praten. Lastig om het dan niet op jezelf te betrekken. Maar: voordat je die conclusie trekt, kun je dat ook eerst checken, zodat iemand de gelegenheid krijgt zijn boodschap te nuanceren of het misverstand op te helderen. Of om te zeggen sorry ik hing even de frik uit, kon het ff niet laten. @bumperjim ben blij dat je er nog bent:) Niet elk alcoholprobleem is even ernstig. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden