Spring naar bijdragen

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank.


bolletje

Aanbevolen berichten

negatief was vooral dat ik niet wist wat ik gedaan had;

"mam, heb jij de kruidenboter opgemaakt?"

"nee hoor, hoezo? (wat zou ik met kruidenboter moeten behalve op pizzabodem dus laat ik in de afvalbak kijken..............nee he niet weer...............ik zie de lege verpakking liggen)

"mam, waarom ruikt je adem dan naar knoflook?"

negatief was dat ik rare dingen deed;

-proberen uit het raam te klimmen van de tweede etage ("nou, ik ga"...........iemand hielp me terug naar binnen)

-in een ton lego plassen alsof het de wc is

-drinken bij de vuurkorf ondertussen alles er in gooien wat maar branden wil

negatief was dat ik geen doel meer had

geen visie meer had

geen prestaties om op terug te kijken (buiten mijn werk dan)

geen ambities

geen zin

negatief was dat ik altijd bezig was met:

heb ik wel genoeg in huis

hoe kom ik ongezien van het afval af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

* paranoïde worden, een onbekende vrouw aan de telefoon afblaffen die naar mijn man vraagt. Ze belde voor een enquête of zoiets.

* in politiecel wegens openbare dronkenschap

* inbreken in mijn eigen huis, omdat ik de sleutel niet vond (hij stak gewoon in mijn handtas)

* agressieve mails sturen

* een vriend sms'en dat ik me voor de trein wil gooien, en dat de volgende dag helemaal vergeten zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Nou, ik wil mijn negatieve ervaringen met alcohol ook wel eens opschrijven.

Ten eerste blijvende hersenaantasting.

Maar tijdens mijn drinken dan: Agressieve mails sturen,

Geen echt contact met anderen maken.

Geheel gericht op mijzelf.

Geen empathie.

Weinig zelfinzicht en anderen overal de schuld van geven

Eenzaamheid. Ik dronk de laatste 15 jaar alleen. Maar ook toen ik nog op feestjes dronk was ik eigenlijk heel eenzaam. Ik kon pas wat contact leggen met drank in mijn lijf en dan vooral met andere drinkers.

Fors medicijngebruik tegen allerlei psychische kwalen die voor een groot deel denk ik veroorzaakt werden door de drank. Paranoide wanen ed.

Doordat ik drank en pillen door elkaar gebruikte heb ik jaren rondgelopen als een zombie.

Heel impulsief reageren. Niet nadenken

Ik was echt een onmogelijk mens. En kan ik nu nog wel eens uit mijn slof schieten ik kan nu ook oprecht spijt betuigen. Nu denk ik ook langer na voor ik reageer.

Dat leven wil ik niet meer terug.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Gisteren weer de mist in gegaan en tja... wat doe ik dan?

Prive problemen gaan delen met mensen waar ik toch eerder echt had besloten om dat niet te doen

Nu: spijt... dat had ik niet moeten doen

Kan er wéér niets aan veranderen, kan moeilijk terug nemen wat ik heb verteld

Ik "verklaar" mijn alcoholgebruik door te zeggen dat ik het zo moeilijk heb

Maar juist door mijn alcoholgebruik maak ik het uiteindelijk alleen maar moeilijker

Ga dit draadje maar even doorlezen....

Die knop zal toch echt een keer om moeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Weer de zoveelste terugval. Kreeg de tip om hier te schrijven hoe ik me nu voel na al die dagen drank, zodat ik het weer terug kan lezen als de behoefte (te) sterk is. Dus daar gaan we........

Denk steeds na een paar dagen droog dat ik wel 1 glaasje kan drinken. De 1e en 2e avond zijn het 2 glaasjes én de 3e avond gaat het al weer fout: ik vul stiekem mijn literfles wijn aan met kleine flesjes vd AH, zodat manlief niet ziet hoeveel ik drink. De dag er na een super schuldgevoel, enorme zucht naar vet, brak gevoel, slecht geslapen/onrustige dromen, moe, slechte huid, darmklachten, onrustig, al weer bezig in mijn hoofd met de drank van vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Mijn negatieve ervaringen met alcohol? Ik doe gewoon geen reet meer. Ik wordt nooit echt dronken. Ik weet me nog steeds te herinneren wat ik gedaan heb. Ik hoef niet over te geven, waarschijnlijk omdat ik meer uitgesmeerd drink. Dus drie flessen wijn maar dan uitgesmeerd over het eind van de middag, de avond en de nacht.

Ik las het startbericht van deze draad en daar stond ik dat het eventueel nuttig was om terug te lezen wat je negatieve ervaringen waren, om te voorkomen dat je weer gaat drinken.

Het vervelende is dat de herinneringen aan drank en hoe het is als je werkelijk drinkt toch weer vervagen en je niet meer weet hoe rot het eigenlijk is, zo werkt het althans bij mij.

Ik heb de Jellinek ooit een tip gegeven: maak een filmpje van jezelf als je aan het drinken bent en je echt * voelt. Ik heb dit zelf 1x gedaan.

Film zegt veel meer dan tekst + dat je jezelf bekijkt en direct geconfronteerd wordt met hoe het werkelijk is. Je ziet jezelf stom doen en je ziet bijvoorbeeld je opgeblazen gezicht en je hoort je lallerige stem.

Je zit veel meer in de ervaring zelf dan dat je teksten van jezelf leest over waarom je niet meer zou moeten drinken.

Bewegend beeld maakt het veel echter en confronterender en emotioneler.

Wie weet werkt het voor iemand hier...

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gevochten met een Lantaarnpaal , toen ik tussen 2 mensen die me laveloos naar huis brachten liep . dronken%20bw1.gif

 

En deze me voor de gein met mijn knar tegen die lantaarnpaal lieten aanlopen animaatjes-lachen-65759.gif

 

De volgende morgen had ik knallende kop pijn , en pijnlijke handen / polsen etc.  , ik belde mijn makkers ( in de drank ) op om te vragen wat er toch allemaal gebeurd was met me .

 

Want ik wist zelf echt van niets meer .

 

Toen ik vernam wat er gebeurd was schaamde ik me wel heel diep , maar ging toch nog jaren er na door met " broeder alcohol" 

 

En daar schaam ik me nu het meest voor , dat ik toen zo slap was , en niet gelijk gestopt ben met dat vergif .

 

Het toen stoppen had me veel ellende kunnen besparen .

bewerkt door Ztiertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed onthouden, Hardleers, en hier lezen op de momenten dat de twijfel je weer overvalt.

 

Neem de eerste niet!

 

Lytse.

Lytse ik heb het ( gelukkig ) niet nodig , ik heb gelukkig nadat ik de knop had omgezet weinig tot geen trekmomenten gehad .

 

En de eerste neem ik zeker niet , ik voed niet het kwade ( alcohol ) zaad in mijn eigen bloembak . 

 

Ik wied liever het kwade zaad , maar ben me heel bewust dat ik het laatste kwade zaadje in mijn mooie bloembak nooit zal vinden .

 

Deze er dus altijd in blijft zitten , en absoluut NIET gevoed mag worden .

 

Anders is het weer jaren trauma !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin maar iedere keer opnieuw aan een bericht maar ja het verslaafd zijn is het ergst.

Weten dat het niet goed voor jezelf is om zoveel te drinken en het toch doen.

Minder gaan drinken ,maar op de dag dat je weer mag met een stomme grijns rondlopen omdat dat de leukste dag van de week is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het meest negatieve van drankmisbruik wat ik heb ervaren is dat ik de controle over mijn leven ben kwijt geraakt. Ik ben krachteloos, besluiteloos, heb geen doorzettingsvermogen meer. 

 

Alle verhalen hierboven en op de pagina's hiervoor komen mij bekend voor, liegen, bedriegen, beschamende acties, die ik vaak van anderen moet horen omdat ik er zelf niets meer van weet. Nachtenlang liggen/lopen spoken, vallen, vechten, ruzies, irriteren over zaken die er totaal niet toe doen, overgeven, lallen, stiekem drinken, goedkope drank uit Duitsland halen en vervolgens "out" gaan in bed. Bah! wat baal ik van mijzelf, en van de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wat ik het ergste vind is het niet meer kunnen herinneren van wat je precies gezegd en of gedaan hebt. Vooral als je een blackout hebt gehad kan ik mezelf echt knettergek praten! Het proberen in te vullen van wat niet in te vullen valt, dus dan maar dingen verzinnen en erin gaan geloven omdat je het al duizend keer ingevuld hebt... Vreselijk, dat nooit meer!

Ik ben ook een aantal keer gevallen, een keer toen ik mn sleutels liet vallen om de voordeur open te doen.. Voorover gevallen, wenkbrauw open, bloedde als een rund.

Of in je broek plassen, of gewoon op de tafel ofzo...

Nu alweer twee hele dagen ervan af. Op naar de derde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...