Spring naar bijdragen

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank.


bolletje

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ik weet nog als de dag van gisteren dat mijn (toen nog ) kleine dochter 's-nachts had overgegeven, en zelf haar bed had verschoond. Toen ik 's-morgens op haar kamer kwam, vroeg ik: waarom heb je me niet wakker gemaakt? Ze zei: omdat jij altijd drinkt 's-avonds en dan wordt je sjachrijnig als ik je wakker maak.

Schaam schaam schaam, en ik maar doordrinken.

Ook heel vervelend dat toen de kinderen al wat ouder waren, ik hun nooit kon ophalen 's-avonds. Moesten ze iets anders regelen, en ik maar weer doordrinken.

Als ik ergens in de avond op bezoek ging, heel snel weer weg (en het wordt net gezellig!!)

zodat ik lekker thuis in mijn eentje kon gaan drinken.

Als ik met mijn man tv keek, en dan was er een dronken automobilist en dan zei mijn man: Sjeetje, die mensen moeten zwaar gestraft worden. En ik dan meekakelen met hem zo van O ja, een Schande is dat dronken autorijden, terwijl ik dat heel vaak deed.

Schaam schaam schaam, en maar doordrinken.

Laat in de avond met de honden wandelen, en dan ergens tussen de weilanden op de grond vallen, en de honden maar geduldig bij me wachten tot het vrouwtje weer op de been was.

Het is ook voor mij goed om dit lijstje te maken, (ik denk dat dit maar het topje van de ijsberg is), weet ik weer precies waarom ik gestopt ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De volgende ochtend wakker worden met blauwe plekken op mijn heup en geen eens meer weten dat ik gevallen ben........ Twee weken er over gedaan voordat dat hersteld was.

Van de trap afgeflikkerd en met mijn achterhoofd op een scherpe punt gevallen. Grote hoofdwond en badend in het bloed wakker.

Mensen gebeld hebben en de volgende dag horen dat ik ze gebeld heb. Ik geloof dat ik alcoholiste ben.... en niet zo´n kleintje ook.

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

nu ik bijna 4 maand nuchter ben, vallen er nog steeds lijken uit de kast:

- ik heb om de verkeerde redenen een renault espace gekocht, ik wou met men broers meedoen, die het blijkbaar wat financieel verder geschopt hebben.

boven mijn stand geleefd durf ik wel te zeggen.

- egoistisch tot en met

- teveel werk aangenomen: interrimjob buiten een volledig werkschema van 40u, en dan nog eens extra in de zorgsector.... hoe heb ik dat kunnen volhouden,

1 weekend per maand thuis.

- patienten repatrieren in het buitenland: hoe verder weg hoe zatter ik terugkwam, de patienten hebben het gelukkig overleefd, ik begin eraan

- valse indrukken: ik heb altijd van mezelf gevonden dat ik veel thuiswerk verrichtte.niks is minder waar: in de zetel hangen, zuipen en opscheppen over dingen waar ik geen bal vanafwist..

mindfullness of een wereld van verschil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Negatieve ervaringen begonnen bij mij pas nadat ik een lange tijd dronk (3jaar), na deze 3 jaar werd ik depressief, en was ik een emotioneel wrak....... ik heb al vele verslavingen gehad en ik moet zeggen dat alcohol wel de zwaarste is...

Ik begon met trillen alleen had ik dat zelf niet door, slapen ging altijd goed met alcohol op alleen werd ik nooit uitgerust wakker, ik begon zomaar met huilen, at nooit meer want als ik naar de winkel ging kwam ik alleen met berenburg terug.....

toen ik een vriendin kreeg, werd uitgaan een nieuw ding en agressiviteit ook....

na het uitgaan moet je ook weer naar huis alleen het stukje van de discotheek naar huis was ik altijd vergeten..

als me vriendin naar school moest en ik zat nog op de bank moest ze er niks van zeggen anders werd ik boos...

ik werd een totaal ander persoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol is een gemene, sluipende vergiftiger. Het gaat lang goed, totdat de kwaal zich openbaart.

En die openbaring is bij iedereen verschillend; bij mij hartfalen + apneu, beide dodelijke kwalen.

Het 'gekke' is: sinds nu bijna twee jaar heb ik geen druppel alcohol meer gebruikt, en het ook niet of nauwelijks gemist...

Het verstand wordt weer helder, en ja: alle in de loop der jaren door alcohol weggestopte verdriet, teleurstelling & frustratie komen weer bovendrijven, zodat je alsnog alles moet verwerken, en een plaats geven dan wel (liefst!) loslaten...

Alcohol gebruiken is dus óók: tijdverlies.

Daarom de tip: helemaal stoppen: nu meteen!

En laat je niet wijs maken, dat 1-2 glazen wijn per dag goed voor je zijn - da's ooit eens een voorzichtige suggestie in een onderzoek geweest - maar dat betrof alleen mannen tussen 46 en 59 jaar. Alleen een kategorie van de grootste alcoholgebruikers, de artsen, kwam dit onderzoek erg goed uit, en al snel kwam het 'advies', dat 3-4 glazen wijn per dag goed waren - dank je de koekkoek...

Bovendien: wat voed je? Je lichaam. Kun je je geest voeden met voedsel en/of drugs als alcohol? Welnee, al geeft het nuttigen misschien even 'verlichting'.

Dus wat kan je helpen? Steeds weer de vraag stellen: wat kan/moet ik voeden: mijn geest of mijn lichaam? En het éne logische antwoord is altijd weer: mijn lichaam.

Je geest heeft héél andere voeding nodig, en laat dat gewoon een beetje ongelukkig merken: door (o.a.) alcoholbehoefte. Gebruik van alcohol geeft even 'verlichting', maar probleem, verdriet, teleurstelling en/of boosheid blijven gewóón bestaan...

Tip: 'kijk' eens naar die behoefte, en onderzoek, waar die vandaan komt.

Als je deze eenvoudige, eerste stap hebt gezet, ben je al een flink eind op weg richting alcohol-vrijheid.

Want alcoholbehoefte is niet joúw behoefte, het is een behoefte van je gekwelde ego. En het ego is een schrokop, die als eenmaal aan een behoefte is voldaan, met een vólgende behoefte komt. Je ego is Holle Bolle Gijs.

Geef je ego weer de plaats die hem toekomt; niets meer - niets minder!

En misschien helpt het, om alcoholbehoefte te zien als een 'lagere' behoefte. Zijn er wellicht ook 'hogere' behoeften als bij voorbeeld liefde, geluk, wijsheid, inzicht, zelfs: rust? Is het niet véél leuker om je dáárop te richten? Alcohol belet je dat!

Heel veel succes met een heel ander, veel beter en leuker leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een herkenbare verhalen! Ik heb de stomste dingen gedaan onder invloed. Ook ik heb heb allemaal dingen gekocht via internet tot ik diep in de schulden zat (nog steeds). Ik heb de kledingkast totaal vernield door er tegenaan te vallen, dat hele ding was aan gruzelementen, ik zat onder de blauwe plekken, werd soms wakker met blauwe plekken waar ik niet van wist hoe ik er aan kwam. Ook nam ik ook te veel werk op me en wist dat de volgende dag niet meer en het allerergste, waar ik me heel erg voor schaam, ik ging flirten via internet (seksueel) en heb zelfs ooit met iemand afgesproken. En dat terwijl ik getrouwd ben.

Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

- angstaanvallen

- katers waar ik liever niet meer aan terug denk :(

- verkeersongeval

- overgeven, dit kon op straat zijn, in de badkamer, in de dakgoot! toen ik een sigaret was aan het roken, tegen de toog in een bekende discotheek terwijl er een portier in de buurt was, enz.

- depressieve gevoelens

- niet meer kunnen genieten van de kleine dingen in het leven

- dringende taken uitstellen met alle gevolgen van dien

- het financiële aspect. Hoeveel geld heb ik al uitgegeven aan drank +roken? Ik mag er niet aan denken.

- agressiviteit, prikkelbaar zijn, slechtgezind zijn, enz.

- steeds minder mijn deur uitkomen

- luiheid en vermoeidheid door alcohol

- enz.

Ik zal maar ophouden zeker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb dit draadje gisteren laat nog even en voor het eerst gelezen. Wat een goede wakkerhouder! Ik herken er natuurlijk meer wel dan niet in:huh:

Jeetje, wat zijn we toch stom geweest ons over te geven aan dat gemene spul. Spul waarmee we ons dagelijks zwaar ontoerekeningsvatbaar maakte en dat geheel op vrijwillige basis. Sterker nog, we betaalde er voor zowel letterlijk als figuurlijk.

Tsja, drank maakt dom, grenzeloos, ongelukkig en ontoerekeningsvatbaar. Wie wil dat nou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Jemig Madeleine.....wat een verhaal zeg en wat knap dat jedit allemaal opschrijft.

Natuurlijk heb je geen borderline maar het gedrag van een alcoholist lijkt daar heel erg op.

Mijn oudste dochter heeft borderline en ik heb zelf ook wel eens gedacht dat ik het had.

Nu ik bijna 7 maanden niet meer drink weet ik zeker dat ik het niet heb!!!

Net als jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Emmaroos.

Ik wist niet dat het op elkaar leek. En in de tijd ging het erg slecht thuis, dat ik alles wel goed vond om aangemeten te krijgen. Dan had ik iets om me achter te verstoppen. Nu pas weet ik dat ik het niet heb en tijdens mijn ronde google, kwam ik er dus op dat alcohol dus het hekelpunt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook maar eens wat vaker lezen, en vooral als de trek weer op komt zetten. het heeft geen zin me klem te zuipen. de hele dag verslapen s'nachts wakker liggen met geen gevoel in de armen. opstaan met een kater. deze keer is het redelijk goed gegaan, ik ben ook wel eens met het hoofd op de stenen geknald, en maar smoezen verzinnen hoe ik zo blauw kwam. botten gebroken. blauwe plekken. spierpijnen. er niet uitzien. smoesjes van griepje onder de leden. chagarijnig wordt ik ervan en depri en vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...