Spring naar bijdragen

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank.


bolletje

Aanbevolen berichten

Hoi Jane, ik weet dat de combi slecht is. Nu laat ik de drank weer staan, en dan na een paar weken goed te hebben geslapen ga ik ook de pillen weer afbouwen. Dat lukt iedere keer toch wel. Maar nu moet ik gewoon wel kunnen slapen, dan is het droogstaan minder zwaar. Heb zowaar vandaag niet gehuild, dat is al heel wat. Ben de hele dag naar buiten geweest. De energie daarvoor komt uit mn tenen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent een sterke vrouw Beate
haalt het uit je tenen, en haalt het mooi wel dus!
Een dag niet gehuild is winst voor jou
en buiten zijn heelt. beter helen als huilen dus.
Misschien heb je genoeg gehuild (huilen is reinigen)
en kun je nu met je schone lei opnieuw beginnen.
veel sterkte vrouw:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo waar voor mij !!!
Heb de tekst op mijn koelkast gehangen...
Bij trek hoef ik alleen de tekst maar door te lezen...
En ik weet weer waarom ik niet WIL drinken...


---------------
Waarom dronk ik eigenlijk ?

Ik dronk : Omdat ik op zoek was naar geluk,
maar ik vond slechts ongeluk

Ik dronk : Omdat ik erbij wilde horen,
maar ik werd steeds eenzamer

Ik dronk : Omdat ik vrienden wilde,
maar ik kreeg er enkel vijanden bij

Ik dronk : Om mijzelf moed ik te drinken,
maar ik werd steeds angstiger

Ik dronk : Om mezelf te ontspannen,
maar ik begon steeds meer te trillen

Ik dronk : Om zelfvertrouwen te krijgen,
maar ik werd steeds onzekerder

Ik werkte, maar door mijn gedrag raakte ik mijn baan bijna kwijt

Ik wilde vergeten, maar ik stapelde alleen maar negatieve gedachten op

Ik wilde uitrusten, maar ik werd uiteindelijk doodmoe van het drinken

Ik wilde het leven aankunnen, maar ik dronk mijzelf bijna dood.
Ik was op zoek naar de hemel, maar ik vond de hel

En daarom wil ik niet meer drinken!
Ik neem nu de dingen zoals ze zijn
Vandaag, per 24 uur.
Dat is te overzien en ik doe mijn best om dat te bereiken.
Ik wil een nuchter leven !
---------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb ik hier al eerder over geschreven, maar een van de ergste dingen vind ik wakker worden na de vorige dag veel te veel gedronken te hebben, en dan die dag moeten werken. Ik weet het, ik doe het zelf, maar wat voel ik me dan ellendig en wat zou ik dan het liefst lekker nog even in bed blijven liggen, of, als ik mezelf er met veel moeite uitgesleept hebt, wat zou ik dan toch graag lekker terug in bed kruipen! Ik pep mezelf altijd wel op, ik spoel mijn mond een paar keer extra met mondwater, en dan de hoop dat men op het werk niets merkt of ruikt, en dat er geen oververwachte dingen gebeuren. Vaak mag ik 's-avonds als ik weer thuis ben na zo'n dag als 'beloning' weer drinken, omdat ik de dag toch redelijk goed ben doorgekomen na een dag tipsy op het werk zitten.

Wat ik ook erg vind, is als ik al wat gedronken heb, en nog extra wijn ga kopen, ik dan bekenden tegenkom. Ik ben dan toch al wat aangeschoten, en dan moet ik mezelf tegenover die bekende ook nog eventjes 'presenteren' zo van het gaat allemaal prima hoor! Heel vaak denk ik achteraf: zou hij of zij toch niets gemerkt of gerokenen hebben?

Maar het allerergste vind ik wel om te gaan werken met een kater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

dit is een zeer interressante draad! Zoveel herkenbare zaken gelezen!
Mijn ergste belevenissen:
- vooral schaamte. Als ik te veel gedronken had, liep er makkelijk wel iets mis. Hierdoor shoqueerde ik anderen en ben ook op die manier veel verloren.
- Ellendigheid / ziek gevoel 2dagen achtereen
- moe zijn enkele dagen
- blackouts (wat is er u eigenlijk precies gebeurd? Soms is het vaag, soms is er helamaal niets meer)
- kwetsen van mensen die me dierbaar zijn: vrouw, familie

jah het lijste stopt niet, maar dit zijn wel de belangrijkste bij mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

nou waarom die terugval.
Werk werkt niet mee,mijn lichaam zei gister niet doen en mijn geest zei wat anders.
de stemmetjes in mijn hoofd brengen me dan weer eens naar die fles wat niet goed is,terwijl ik zo goed bezig was.
Maar ja dat ben ik weer helaas.

Nu wil ik echt kappen ermee dit doet zo ongelovelijk veel pijn als je bekijkt hoelang ik er al weer af was kom ik nu weer in die spiraal terecht waar ik niet in wil zitten.

Denk dan weer aan de tijden toen mijn vader nog leefde alles komt dan op je af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn vader is 2 jaar geleden overleden aan een hartstilstand tijdens zijn slaap.

mijn vader was nooit ziek en pakte je dan ook snle op als je maar enigzins een piepje gaf van ik heb pijn of wat ook.

soms mis ik die aandacht wel eens en denk ik aan de tijden terug van toen hoe we deden als we op vakantie waren op de eilenden.

Daar zaten we vaak garnalen vissen en de vaargeul in om ze te vangen.

pa was mijn maatje en dan krijg je vaak als het even niet meezit een terugslag en denk ik veel aan hem zeker nu met deze dagen voor kerst en met kerst ook.

ja denk best vaak aan hem mams heeft een klein leventje nu omdat ze dement aan het worden is zit in een tehuis.

mijn mas maakt het goed.

Maar soms denk ik wel eens niks is meer zoals het was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slokje heb je wel eens geprobeerd om, als je in je bed ligt, te praten met hem in gedachten? Te vertellen hoe je hem mist en hoeveel je van hem houdt? Heb je wel eens geprobeerd om die verhalen over het vissen op garnalen, tegen hem te vertellen? Je gedachten en je gevoelens naar hem uit te spreken? Heb je wel eens verteld aan je vader, dat je het nu moeilijk hebt met je moeder? Ik geloof n.l. zeker dat hij je hoort.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik lees net mn postings hier van afgelopen september. Het is iets beter gegaan. Drank helpt ook niet natuurlijk, drank versterkt je gevoelens. ALs die angstig zijn of depri, word je er nog meer angstiger en depressiever van. Mijn ervaring.
Nu ben ik 1 week alweer gestopt, krijg meer zelfvertrouwen daardoor. Helpt me in alle opzichten.
Feit blijft dat ik instabiel ben en leef. Of ik trek me helemaal terug, blijf dagen thuis, of ik ga uit mn dak en haal nachten door.
Mijn negatieve ervaring met drank dus; het trekt me dieper de put in, tijdens het drinken zelf al en vooral de dag erna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor het begrip. Ik ben altijd al een stevige drinker geweest. Voor het eerst goed dronken toen ik 14 was. In de loop der jaren ging dat altijd door in de weekenden want ik woonde nog thuis. Eenmaal op mezelf ging het nog erger. Whiskey en vodka kwamen in mijn leven. Nu 32 en verslaafd op een nogal destructiefe mannier. Vorig jaar rond juni was ik het zo zat. Ik dronk een liter vodka of wiskey per dag, ik begon zodra ik wakker was. Ik at niets meer en gebruikte eiwitshakes en maaltijdvervangers. Ik wou stoppen. Midden in de nacht werd ik badend in het zweet wakker, trillend over mijn hele lichaam. Ik zag schilderijen bewegen en zwarte tentakels uit de muur komen. Ik was zo bang dat ik de dokterswacht belde, na veel bellen zou een dokter mij terug bellen, maar de ontvangst van mijn telefoon was weg! Ik heb de hele nacht door mijn huis gelopen en zag allemaal enge en gekke dingen. Ik heb er overna gedacht mezelf op te hangen in de garage. Uiteindelijk alle moed bijelkaar gebracht en naar de dokter gegaan. Hier heb ik toen valium gekregen. Ik heb dagen lang gejankt. Aangemeld bij de verslavingszorg en ben vier maanden droog geweest. Toen dacht ik, ik kan wel twee biertjes per dag hebben tegen mijn onrust en angst. Onlangs ging dit weer helemaal mis en zat drie dagen terug weer kotsend bij de wc en toch proberen vodka binnen te krijgen. Ik heb nu van de huisarts medicatie gekregen en vrijdag heb ik een afspraak met de verslavingszorg. Ik heb het nu erg moeilijk. Heel emotioneel en hele heftige dromen. Maar ik wil er helemaal van af want anders word dit mijn dood en dat kan ik mijn moeder niet aandoen drie jaar terug is mijn vader overleden aan een spierziekte die twee jaar duurde. Ze is nu ontzettend kwaad op mij en wil even niks meer met mij te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heel veel herkenning van een delirium. Ik zag voort 2-3x per week. levensgrote spinnen tegen de muur omhoog kruipen. Als ik het licht aan deed, waren ze weg maar zodra dat weer uit ging waren ze er weer.
Vreselijk was dat. S'nachts wakker worden, heel onrustig, inderdaad ook zweten, veel nadorst en ga zo maar door.
Dus veel herkenning in jouw verhaal.
We gaan ervoor hé? Goed dat je het opgeschreven hebt, en dit deelt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...