Spring naar bijdragen

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank.


bolletje

Aanbevolen berichten

Als ik behoefte heb aan drinken of aan drinken denk...denk ik gelijk aan de katers en slechte ervaring: de beste middel voor me...denk ik: bah...dat wil ik voor me helemaal niet, ik verdien het beter en ik weet het beter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lien, er zijn ook positieve ervaringen met drank, uiteraard zijn die er geweest. Alleen naarmate de progressie van alcoholisme vordert en je na 12 halve liters en wat slokken port nog niet echt de roes ervaart, terwijl de kater des te hevig is, begint de lol er flink vanaf te raken. In het begin was de drank nog leuk, de tijden dat een paar biertjes voldoende waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wordt groter, verdrietiger, fijner, bedreigender, vervelender en mooier in m'n beleving. De realiteit wordt zoveel anders, maar het komt allemaal wel binnen. Ik beduvel mezelf. en als ik kijk wat een hekel ik heb als ik niet van anderen op aan kan, dan is het al heel erg als ik het niet meer van mezelf kan.
Ik doe mezelf dan zoveel geweld aan en ik denk dat daardoor de kater van de volgende dag ontstaat.
Want waardoor ontstaat een kater eigenlijk. Wat is een kater?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drankjank wordt vaak afgeschreven als een overreageren van. Het woord op zich heeft een negatieve ondertoon.
Ik vind dat drankjank of hoe je het ook noemen mag soms waardevol. Ok je gevoelens worden tien keer zo groot maar die gevoelens zijn er wel diep vanbinnen. Soms hoor je mensen helemaal niets zeggen over iets waar ze het heel moeilijk mee hebben. Sluiten zich emotioneel af..durven niet. Met wat drank op komt het plots naar boven. Regelmatig tot grote schaamte van de drinker de volgende dag om meerdere redenen. Meestal denk ik omdat mensen het gevoel hebben zich te hebben aangesteld. Denk ik dan..
Het is hier al eens gebeurd dat mensen heel emotioneel reageren op iets. Onder invloed..Er wordt heel serieus op gereageerd in eerste instantie tot duidelijk wordt dat de persoon in kwestie gedronken heeft. Een heel raar gegeven op zich maar begrijpelijk.
Ik mis mijn drankjank soms. Soms heb ik het gevoel dat ik pas dan en enkel mijn kern naar boven komt. Of deze uitvergroot is weet ik niet. Misschien demp ik het net teveel zonder drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kater is iets heel simpels eigenlijk Bolletje
Alcohol onttrekt vocht uit je hele lichaam en dus ook uit je hoofd.
Dit zorgt voor de hoofdpijn en het brakke gevoel wat je de volgende dag hebt
En nog heel veel meer, maar dit is de simpele versie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe spike, als je het zo zegt wel ja. Hoe meer alcohol je drinkt des te meer vocht onttrekt uit je lichaam. Weg paradox. :-)

Hoe meer zelfbewust ik werd van m'n probleem, hoe heviger de katers werden. Eerder in me leven, toen ik nog wel dronk maar eigenlijk niet zo bewust was van het probleem, voelde ik me de volgende dag * al was ik er simpelweg niet zoveel mee bezig. Me gedachten gingen ergens naartoe, maar stond eigenlijk niet zo stil bij de kater. Hoe meer bewust ik werd van het probleem, hoe meer ik op alle kater-symptomen ging letten. Ja, danwerden sommige katers best wel hevig. Vooral de angst dat er iets zou gaan gebeuren overviel me vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

mijn been op 2 plaatsen gebroken, tanden beschadigd, blauwe plekken, schaafwonden,..

sexueel gedrag naar nagenoeg vreemden,.. zomaar gaan zoenen met willekeurige mannen

mijn buurman betasten, ik stomdronken klanten ontvangen, rijden met anderhalve fles wijn op om nog meer te halen, mensen bellen en niet meer weten wat ik heb gezegd,.. emotionele rare mails schrijven of op faceboek rare berichten achterlaten..in mijn broek of bed plassen, te erg gewoon

en zelfs 1 x smorgens begonnen aan de fles die op mijn nachtkastje stond..

en dan de kater..

depressief, bibberend, huilend, schaamte, en me een loser voelen...

als ik die rottige circel NU niet doorbreek, wanneer dan?????

als ik niet zelf het heft van mijn leven in handen neem,.. dan zal dit voortduren tot mijn dood..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje veel.

Toen ik de kleine nog niet had dronk ik nog meer en toen heb ik echt veel gedaan waar voor ik me later dood schaamde. Flirten met mannen, dwaze uitspraken, blauwe plekken oplopen, niet op het werk verschijnen de volgende dag. Afspraken afzeggen om niet te hoeven rijden.

Later was ik gestopt met drinken, langer dan een jaar en daarna ging het goed met drank. Ik kon maat houden, maar het werd stiekemer. Ik dronk nu op het eind alleen nog maar in de avond en dronken werd ik niet (soms op een terrasje in de middag). Maar ik schaam me het allermeest dat ik met mijn kind in de auto een keer met drank op achter het stuur kroop. Bezopen was ik niet, maar twee wijntjes met de zon op mijn koppie willen er ook wel in hakken. Dat nooit meer. In de ochtend voel ik me vaak brak en dan moet de boterham snel gegeten worden zodat mijn zoon snel naar school kan en ik kan uit rusten.

Ik wil nu een gezond en vol leven voor mij en voor mijn gezin. Nu op de rem, anders gaat het van kwaat tot erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

-mijn zoon verschrikkelijk belasten met mijn gedrag, hij trof mij liggend in mijn eigen kots aan op de gang en dacht dat ik dood was

-mijn zoon niet iemand van zijn vrienden mee naar huis durft te nemen i.v.m. de thuissituatie

-op een zomerdag met veel leven in en om de tuinen om ons heen ( buren zitten lekker te barbecuen) gaan zitten schreeuwen ik word verkracht!!!!! ( is mij vroeger overkomen)

-van de trap afvallen en je teen breken

-grote blauwe plekken oplopen

-lamp van het plavond rukken en van de trap gooien en de strijkplank erachter aan omdat mijn partner (ook dronken) mij met zijn volle vuisten in mijn gezicht sloeg en mij probeerde te wurgen

-de volgende ochtend wakker worden en niet meer weten wat er gebeurd is en wat ik gedaan heb en ik daarom het gevoel heb dat ik op eieren moet lopen

-mijn partner vreselijk kwetsen en voor rot schelden

-zelfmoord willen plegen

-mijzelf pijn willen doen

-een onbekend tel.nr. draaien(niet meer weten hoe ik aan dat nr. kwam maar stond nog in mijn agenda) een liederlijk verhaal ophangen aan een wildvreemde

-keiharde muziek draaien en je de volgende dag rot schamen voor de buren

-de hele nacht met de koptelefoon op in je bed liggen en naar de tv luisteren om zo dat rotgevoel proberen kwijt te raken

- s'nachts en/of 's morgens verschrikkelijke hoofdpijn hebben

- het gevoel hebben dat je hart bijna uit je lijf springt en je altijd doodmoe bent

-verschrikkelijk transpireren zowel 's nachts als overdag

-mij nog minderwaardiger voelen dan normaal en nog meer dan anders in een looping zitten met alleen maar negatieve gedachten

-veel te veel paracetamol slikken

-telefoon niet meer opnemen omdat je al teveel gedronken hebt of juist wel en dan flinke ruzie gaan zitten maken

-deur op slot maar toch mensen binnenlaten omdat ze je gezien hebben terwijl je ladderzat bent

-om mij heen gaan slaan en gooien en verschrikkelijk boos zijn en gaan schreeuwen en huilen

- was ik nog vergeten, was ook zo fijn, in mijn broek plassen. Ja dat was ook geweldig!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nu je niet meer drinkt, niet het gevoel dat je opnieuw geboren bent Pleuntje? God wat een ellende heb je daar opgeschreven.

Ik ben zo benieuwd hoe je zoon nu op je reageerd. Is het vertrouwen een klein beetje terug bij hem? Soms kan dat lang duren, maar het komt wel weer hoor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

mijn probleem is dat ik niet meer kan stoppen als ik begonnen ben met drinken ben begonnen met drinken toen ik 12 was nu bijna veertig jaar het is een gewoonte geworden maar de laatste tijd begin ik alles op mijn gezin af te reageren wat ik niet wil ben vaak kribbelig van binnen en kan niet veel meer hebben soms sluit ik me af omdat we ruzie krijgen hier om alcohol wil er echt graag me stoppen maar snap de site niet help

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michelk

Lees je bericht en begrijp je probleem. Welkom hier.

Je kunt je beter eerst voorstellen bij de rubriek wieiswie. Dat wordt meer gelezen.'

Goed begin om hier te komen. Garantie kunnen we je niet geven dat het lukt, dat moet jezelf doen, wij kunnen je wel helpen.

Zijn hier veel mensen in dezelfde situatie.

Ikzelf heb ook dranverleden van 30 jaar en ben 8 weken geleden gestopt echter wel nadat mijn gezin in duigen was gevallen door de drank. Ik was dus te laat en jij bent nog niet te laat. Ga ervoor.

Je kunt ook eerst mee lezen op de dagdraad. Deze is elke dag nieuw en hierop komen de belevenissen van d mensen.

Hoop je snel te zien hierop het forum en als je vragen hebt stel ze maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel, welkom hier.

Supergoed dat je hier gekomen bent.

Als je bij wie is wie verteld wie je bent en hoe je eraan toe bent, krijg je reacties.

We zitten vaak bij Ditjes, datjes, dagdraad. Daar krijg je altijd reacties hoor. Daar kletsen en ouweoeren we veel maar geven elkaar ook veel steun.

Nogmaals welkom en ik hoop je weer te lezen.

Liefs Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Wat een confronterend draadje is dit zeg... Wel goed om even door te lezen, als je dreigt terug te vallen. Laat ik mijn ervaringen er dan maar even aan toevoegen, dan kan ik ze later zelf nog even teruglezen en bovendien heeft iemand anders er misschien ook weer wat aan.

Dit zijn mijn ervaringen met 10 jaar overmatig alcoholgebruik, dat voornamelijk bestond uit een fles witte wijn per dag. Tja, sommige mensen zeiden dan.. 'ach, in Frankrijk drinkt iedereen een fles wijn per dag!' Tuurlijk, maar bij mij werd het in de weekenden nog wel meer dan een fles, als je gezellig in de tuin begint om een uur of 17.00u en pas om een uur of 00.20u eindigt....

- Niet kunnen stoppen... als de fles open was, 'moest' ie op;

- Niet meer echt genieten van een gezellig moment met een glas mooie witte wijn, ik tetterde het weg als limonade;

- Als de 'Mooi Kaap' op raakte, een dure Chateauneuf-du-Pape uit de wijnkelder trekken, terwijl ik helemaal niet van rode wijn hou...; tot grote ergernis van mijn partner die een groot wijnkenner is.

- Ongeremdheid, aan het einde van de avond nog beginnen aan een tweede fles of vreselijk gaan snacken, terwijl ik altijd op mijn gewicht moet letten;

- Opvliegerigheid, als ik dronk kon ik best onredelijk worden en 's avonds laat uitvallen tegen m'n vriend over iets dat me niet beviel;

- In gezelschappen altijd als eerste m'n glas leeg hebben;

- 's Ochtendsvroeg in de auto me afvragen of ik eigenlijk wel nuchter genoeg was om te rijden; op m'n werk bang zijn dat iemand het zou kunnen ruiken...

- Hoofdpijn, hoewel m'n tolerantie steeds hoger werd en ik daar steeds minder last van kreeg;

- Watten in je hoofd, ongeconcentreerdheid, niet scherp zijn in je werk, slordiger worden en soms slecht uit m'n woorden kunnen komen (woorden verhaspelen... overdag ! )

- Vermoeidheid in de avonden, na de eerste glazen wijn ontspande ik me, maar kwam er ook weinig meer uit m'n handen dan een beetje achter m'n laptop hangen, Facebooken en chatten...

- Slechte motivatie om te sporten en daarnaast slechter wordende sportprestaties met uiteindelijk een stressfractuur in het kuitbeen.

- Verstoorde slaap; nachtmerries maar ook heel vroeg wakker worden;

- Black-outs bij meer dan 1,5 fles wijn; de volgende ochtend een deel van de avond niet meer terug kunnen filmen... gelukkig waren m'n lenzen altijd uit, maar ik kon me niet herinneren dat ik ze uit had gedaan;

- Verwarde gedachten overdag; soms had ik echt moeite met m'n gedachten op een rijtje te krijgen en dat veroorzaakt een angstig gevoel;

- Er niet in slagen om af te vallen, zelfs m'n crashdiëten vulde ik vrolijk aan met wijn; Montignac deed ik ook graag, want dan mag je wijn drinken, alleen ik deed dan altijd 6 keer zoveel.

- Sombere buien, niet goed in staat zijn om te genieten van de dag, alsof je niet helemaal 'aangesloten' bent. Daardoor ook onattentheid en onverschilligheid naar vrienden en familie;

- Een steeds groter wordend schuldgevoel de volgende dag en gevoel van (dreigend) 'controleverlies'.

- Snel verouderende huid; rimpels, couperose en cellulitis.

- In de spiegel jezelf niet herkennen; vermoeide kop, hangende oogleden, geen stralende heldere blik en futloos haar;

- Uitstelleritis... ik ging een soort ongediscplineerdheid vertonen die ik helemaal niet van mezelf ken, overal tegenop zien en de stomme administratieve of huishoudelijke klussen voor me uit schuiven

- Besluiteloosheid (veel gepieker) en gebrek aan doorzettingsvermogen op veel terreinen (in werk, sport, relationeel etc).. nergens meer voor vechten.

Zo, ik geloof dat dit het wel is. Ik dronk niet eens sterke drank, kan je nagaan. Veel dingen lijken overigens niks met alcohol te maken te hebben, maar zijn wel te relateren aan een vermoeidheid die wel degelijk door het alcoholgebruik veroorzaakt werd. Dat heb ik eerder al moeten constateren tijdens een week sapvasten in Turkije, waar ik heel erg van opknapte... zowel fysiek als mentaal. Daarna toch weer aan die 12% druivensap gegaan... dom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...