Spring naar bijdragen

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank.


bolletje

Aanbevolen berichten

Tja Ton herkenbaar. Zo heb ik ooit een keer (vertelde men mij later) aan het eind van de avond in een vuur korf staan plassen terwijl er diverse (jeugdige) omstanders bij waren........

 

Het vervelende is dat ik nog steeds geen idee heb of het echt gebeurd is of niet, er was niemand bij die ik 100% vertrouw........................ :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en vertrouw je jezelf daar wel in Willem?

Ik vroeg ooit aan een saunabeheerder waarom er alleen damesdagen

en geen mannendagen bestonden daar.

Hij antwoordde dat hij een mannendag per week heeft geprobeerd, maar

dat op de 2e of 3e keer een groepje mannen (met drank op) op de sauna-

kachel hadden geplast en hij de tent voor de rest van de week kon sluiten.

Ik ben bang dat jouw verhaaltje misschien toch wel klopt, maar ik ken jou niet natuurlijk.

Die mannen waren normaal ook nette mensen en de saunabeheerder was erg geschokt.

Maar belangrijk is het niet; je kiest nu voor het heden en je toekomst, toch?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

In het verleden heb ik mijn meest beschamende acties geschreven. Maar de grootste schade heb ik toch wel toegebracht aan man en dochter. Mijn slechtste ervaringen met alcohol zijn toch wel hun reacties in de zin van vertrouwensverlies, teleurstelling. Ook al ben ik al een tijdje alcoholvrij; mijn slechtste ervaring met alcohol is dat alle belangrijke relaties schade is toegebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Ik wilde 's avonds naar de winkel voor nog meer drank (omdat het nooit teveel is).
nog steeds niet wetende hoe ik daar aangekomen te zijn. maar aangekomen.
2 flessen gehaald bij de slijterij afgerekend. naar buiten gelopen.
een paar stappen van de winkel knock-out gegaan met 2 flessen in mijn hand.
in een druk winkelgebied. politie en ambulance erbij.
en tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waar mijn fiets is gebleven. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Nou, ik vind dit wel een erg moeilijk en vooral confronterend draadje. Heb even zo wat gelezen en bij mij komen er ook wel dingen naar boven. Ik heb alleen niet vaak zoveel gedronken dat ik niet meer wist wat ik deed. Wel ongelukjes gehad. Zoals de avond voordat ik naar de detox ging. Nog even naar de winkel om nog wat te halen (en ik had al aardig wat op) glij ik uit over een beetje sneeuw en kneus mijn enkel. Moest ik op de detox taken doen als schoonmaken, durfde ik niet te zeggen dat ik nauwelijks kon lopen. En inderdaad ook wel een keer iemand gebeld waarvan ik het later niet meer wist. Maar het ergste wat ik ook nooit meer vergeet is dat ik heel lang geleden een overdosis pillen heb geslikt onder invloed. Maar ja, toen ze aan me gingen slepen kotste ik alles uit. Ik heb nooit stiekem gedronken. Dus geen geheimzinnig gedoe. Mijn ex wel. Die loog er vreselijk om. Maar het ergste vond ik dat ik er de hele dag mee bezig was. De laatste jaren wist ik het gebruik meestal te beperken tot gemiddeld 4 glazen per dag met af en toe een uitschieter en eens per maand 10. Maar ik was er 's morgens vroeg al mee bezig met denken: ga ik drinken, hoeveel, wat, hoe laat. Dan haalde ik rond het middag uur vaak 1 halve liter bier en als ik die op had was het vechten tegen de behoefte nog meer te halen. Vaak ging ik dan nog een keer voor een volgende halve liter. Ik dwong mezelf om niet meer tegelijk mee te nemen. Tja, zo ging ik dan een aantal keren naar de winkel. Maar na de tweede keer geneerde ik me toch wel en kon me dan ook wel vaak beheersen en ging ik wat anders doen als ik geluk had. 's avonds had ik eigenlijk nooit trek. Soms bezondigde ik me aan de whiskey van mijn man. Maar dan was ik al verder heen, want ik vind het eigenlijk niet lekker dus ik heb er geen last van dat het in huis is. 

Voor mijn opnames dronk ik meestal tussen 1 en 2 liter wijn per dag, wat dat betreft had ik mijn consumptie al aardig naar beneden gebracht. Maar waar ik ook heel veel last van had was dat ik niet op mezelf kon vertrouwen. Als ik een afspraak maakte met iemand over twee weken, dan zat ik twee weken in de rats of ik die afspraak wel waar kon maken en of ik wel nuchter kon blijven die dag tot de afspraak achter de rug was. Dus sprak ik nooit iets af in de middag.

En de depressies die ik had in de tijd dat ik meer dronk. Die waren vreselijk. maar het onberekenbare is nog het ergste en de hele dag ermee bezig blijven. 

 

Zo, ik ga nu maar eens mijn alcoholdagboek lezen van vorig jaar van vlak voor ik besloot de Refusal te gaan gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Wat een nep leven had ik toen ik zoop.

Ik was meer dood als levend.

Hoe wel ik een heel goed mens ben,

Was ik onbetrouwbaar..stiekum..loog en bedroog.

Ik had maar 1 vriend en dat was de drank.

Voor hem deed ik alles.

Walg soms nog best wel van mezelf.

Maar aan de andere kant kan ik het me ook niet kwalijk nemen dat het zo gelopen is.

Verslaafd worden doe je niet zomaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je de vraag beter kan stellen als wat zijn jou positieve ervaringen met drank?

 

Nou hier een opsomming: 

  • 15 kilo aangekomen
  • Baan verloren
  • Huis verloren
  • Vriendschappen verloren
  • Eigenwaarde ontzettend laag
  • Verwaarlozing van omgeving en mezelf
  • Seks met vreemden
  • Wakker worden en dan niet meer weten wat je gedaan hebt
  • Depressiviteit 
  • Nergens zin in
  • Dikke kater elke dag
  • Eenzaamheid
  • ...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hier even mijn negatieve ervaringen plaatsen voor indien ik het moeilijk zou krijgen.

Niet meer weten wat je gedaan hebt op een feestje.

Bezopen vallen op straat.

Afspraken afbellen omdat ik met een kater op de zetel lag.

Liegen en bedriegen.

Depressief en nergens zin in en vooral veel zelfbeklag.

Duffe kop

Bellen naar vrienden  en familie en de volgende dag moeten kijken in mijn telefoon naar wie ik belde en totaal niet meer weten wat ik zei.

Nog duizenden dingen waar ik nu  niet op kom.

 

Op 1 ding kom ik nog wel en dit is 

Dit wil ik NOOIT meer!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff waar moet ik beginnen.... Alles wat ik hier boven al heb gelezen kan ik me bij aan sluiten, helaas...

Normaal ben ik een spontaan,open en  levenslustig mens maar als ik drink word ik depri,passief,mensenschuw,onbetrouwbaar,gemeen en ongeduldig, kortom,

een naar en vervelend mens. Ik ben nog maar weer kort gestopt met drinken en dacht er zelf ook al aan om op te schrijven hoe beroerd het is als ik drink want dat wil ik na verloop van tijd nog wel eens vergeten. Dat mocht ik erover denken om te gaan drinken dat ik dat dan terug kan lezen en weer even helder voor ogen hebben wat er dan gaat gebeuren en wat me te wachten staat. Het aller ergste wat ik mezelf niet kan vergeven is dat ik mijn hond heb mishandeld terwijl ik zwaar onder invloed was.

Ze heeft er een gebroken poot aan overgehouden en daar zitten nu al jaren pinnen in.... Ook nu nog merk ik aan haar hoe het met mij gaat. Dat ik nu alweer een week nieet gedronken heb merk ik ook gelijk aan haar. Ze is vrolijker en levenslustiger. Minder angstig, want als ik drink snauw en mopper ik veel op haar en ze is erg gevoelig. Ze is liever en komt vaak bij en met me knuffelen alsof ze dat in wil halen van de tijd dat ik dronk. Zij is een goeie graatmeter en als ik nuchter ben wil ik het beste vrouwtje voor haar zijn die een hond maar kan wensen en dat lukt aardig maar als ik drink..... Dus alsjeblieft, laat mij nuchter blijven zodat ik goed voor haar kan zijn en fijne wandelingen kan maken. Me niet meer hoef te schamen en met mijn hoofd omhoog de wereld in kan kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat gebeurd is is gebeurd

het verleden kan niet meer ongedaan gemaakt worden

en mij lijkt het dat Lyn zich hier kwetsbaar mag opstellen

zonder oordeel van anderen, hoezeer gemeend ook en goed bedoeld.

We verdienen allemaal een 2e kans.

Ik heb zoonlief ooit een schop onder zijn kont gegeven nadat ik drank op had.

Vreselijke spijt van gehad, maar zoon gelukkig niet naar een betere moeder gebracht.

shit happens en ik heb ervan geleerd. Op aanraden een contract opgesteld waarin ik

plechtig beloofde hem nooit meer pijn te doen (fysiek dan) en me daar 100% aan gehouden.

Hijzelf had op de ieder wijsschool zelf ook zo'n contract na pest-incident.

En heeft zich daar ook aan gehouden. We hebben er beiden van geleerd en de hardste levenslessen

zijn helaas vaak ook de beste.

Dus Lyn, dat hondje zal je er altijd aan herinneren wat je niet meer wilt laten gebeuren.

En je liefde hoeft er niet minder om te zijn, maar er zullen schuldgevoelens doorheen sijpelen.

Zo was het bij mij tenminste wel. En ja ik ben er niet trots op dat dit gebeurd is.

En Vlok, een vraag aan jou; hoe zit het dan met pijn doen, niet fysiek? Dat kan zeker zo erg zijn

en is jou ook vast wel gebeurd. Natuurlijk zijn kinderen en dieren extra kwetsbaar, dat erken ik ook.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lyn ,ik moet het toch zeggen. Ik vind het vreselijk dat je je hondje zoveel pijn hebt gedaan. Jij je hondje en een man slaat zijn vrouw in elkaar. Ook dat zal ik nooit kunnen begrijpen, met hoeveel drank op dan ook.

 

Sorry dat ik het zo hard zeg. Maar je kan beter je hondje een mooie plek bieden waar hij veilig is.

 

Ik heb een erge aversie tegen mensen die zwakkeren mishandelen. Dieren of kinderen. Altijd afblijven!

 

Hoi Vlok, ik snap je reactie en durfde ook bijna niet mweer op het forum uit angst voor reacties. Ik heb dit nooit eerder gedeeld omdat ik me erg ontzettend voor schaam. Wat ik schreef is meer dan 10 jaar geleden en toen heb ik haar ook gelijk voor een tijd naar een vriendin gebracht. Je hebt helemaal gelijk en ik spreek je niet tegen. Geen enkel excuus maakt dat weer goed..... Maar ik heb haar nog steeds en we zijn heel blij met elkaar. Ik zou niet weten ik zonder haar zou moeten en ik ben al vele jaren een heel goed baasje voor haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...