Spring naar bijdragen

Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank.


bolletje

Aanbevolen berichten

wat gebeurd is is gebeurd

het verleden kan niet meer ongedaan gemaakt worden

en mij lijkt het dat Lyn zich hier kwetsbaar mag opstellen

zonder oordeel van anderen, hoezeer gemeend ook en goed bedoeld.

We verdienen allemaal een 2e kans.

Ik heb zoonlief ooit een schop onder zijn kont gegeven nadat ik drank op had.

Vreselijke spijt van gehad, maar zoon gelukkig niet naar een betere moeder gebracht.

shit happens en ik heb ervan geleerd. Op aanraden een contract opgesteld waarin ik

plechtig beloofde hem nooit meer pijn te doen (fysiek dan) en me daar 100% aan gehouden.

Hijzelf had op de ieder wijsschool zelf ook zo'n contract na pest-incident.

En heeft zich daar ook aan gehouden. We hebben er beiden van geleerd en de hardste levenslessen

zijn helaas vaak ook de beste.

Dus Lyn, dat hondje zal je er altijd aan herinneren wat je niet meer wilt laten gebeuren.

En je liefde hoeft er niet minder om te zijn, maar er zullen schuldgevoelens doorheen sijpelen.

Zo was het bij mij tenminste wel. En ja ik ben er niet trots op dat dit gebeurd is.

En Vlok, een vraag aan jou; hoe zit het dan met pijn doen, niet fysiek? Dat kan zeker zo erg zijn

en is jou ook vast wel gebeurd. Natuurlijk zijn kinderen en dieren extra kwetsbaar, dat erken ik ook.

 

Dank je wel Lady Jane voor je fijne woorden. En ik heb er echt wel van geleerd! Dat was 1x maar nooit weer en helaas 1x teveel maar wat je zegt lady Jane, ik kan het niet terug draaien maar wel zorgen dat zoiets nooit weer gebeurd. Dat was 10 jaar geleden en we zijn nog steeds heel gek met elkaar en ze is ook helemaal niet bang of onzeker naar mij toe, gelukkig! Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten! Zij is mijn redding en gelukkig kan ik, en anderen met mij, zeggen dat zij ook heel graag bij mij is. Ik hoop nog lang van haar te kunnen genieten en zij van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lyn, ik schrok gewoon heel erg. Vooral van je stukje daarna 'laat me alsjeblieft nuchter blijven, zodat ik goed voor haar kan zijn'. Het klonk net alsof het weer kan gebeuren.

 

Goed van je dat je hier bent.

 

Lady Jane, als er dierenmishandeling of mishandeling van kinderen of mensen die zich niet kunnen weren in het spel zijn, dan ga ik niet wegkijken. Ik heb alleen mezelf pijn gedaan met drank op, nooit mijn dieren, als je dat bedoelt? Ja misschien een keer een volwassene maar dat weet ik niet zeker.

 

Lyn, ik bedoelde het niet verkeerd en zie ook wel dat jij dat ook nooit meer wilt. Ik wens je veel liefde van je hondje je toe en jij naar haar. :)  En bijzonder dat je dit durfde delen en sorry als ik je pijn gedaan heb met wat ik wilde zeggen. Samen nuchter blijven :)

 

Dank je Vonk, zoiets is en zal ook nooit meer gebeuren!  Ik snap je bezorgdheid maar ze is al jaren in heel goede handen. Ik wil niks anders dan het beste voor haar en dat kan ik gelukkig nu ook geven. Het raakte me wel maar je eerlijkheid stel ik op prijs en je had ook gelijk. Zoiets mag echt nooit weer gebeuren. Maar ik kan het helaas niet terug draaien want anders zou ik daar alles voor over hebben gehad. Wel lief dat je erop terug komt. Ik hoop dat je er nu iets geruster op bent dat ze echt geen gevaar meer loopt en dat ik voor haar door het vuur ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij bijna bericht komt me wel iets bekend voor...

 

Lichamelijk? Een algeheel gevoel van malaise wat dagen aanhoud....

 

In de ochtend/middag wakker worden met een onwijs gat in mijn hersenen om vandaar uit te gaan stressen en op onderzoek uit te moeten gaan wat er dit keer weer is gebeurd. 

-Welke afspraken heb ik en hoe kom ik hier vandaag onderuit vanwege die onwijze kater. 

-Wie heb ik geappt/gebeld, wat heb ik gezegd en met wie heb ik nu weer ruzie gemaakt en hoeveel geld ik heb uitgegeven

-Ik vraag me soms af of ik niet toevallig sex heb gehad/vreemd ben gegaan

-Wakker worden met lichamelijke verwondingen, schaafwonden/blauwe plekken, kneuzingen op knie of over mijn hele lijf. 

-Ze zeggen dat dronken mensen altijd de waarheid spreken maar bij mij kwam er altijd wel ergens een leugentje uit. Ik verzin soms de raarste dingen. 

-Mijn huis is een zooitje, overal uitgemaakte peuken tot in een schoen aan toe?? 

- De bruiloft van een kennis verpesten, de bruidegom willen slaan, schreeuwend en gillend worden meegenomen in de auto.  Na 2 jaar durf ik ze nog niet aan te kijken en ga ik liever niet op bezoek uit schaamte.

-ik ben een paar keer zo dronken geweest dat ik in mijn broek heb geplast of dat ik dacht dat de kast de wc was. Heel raar. 

-Geen zelfdiscipline hebben. , lui worden,. Bank hangen. 

bewerkt door brenda86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Pfff waar moet ik beginnen.... Alles wat ik hier boven al heb gelezen kan ik me bij aan sluiten, helaas...

Normaal ben ik een spontaan,open en  levenslustig mens maar als ik drink word ik depri,passief,mensenschuw,onbetrouwbaar,gemeen en ongeduldig, kortom,

een naar en vervelend mens. Ik ben nog maar weer kort gestopt met drinken en dacht er zelf ook al aan om op te schrijven hoe beroerd het is als ik drink want dat wil ik na verloop van tijd nog wel eens vergeten. Dat mocht ik erover denken om te gaan drinken dat ik dat dan terug kan lezen en weer even helder voor ogen hebben wat er dan gaat gebeuren en wat me te wachten staat. Het aller ergste wat ik mezelf niet kan vergeven is dat ik mijn hond heb mishandeld terwijl ik zwaar onder invloed was.

Ze heeft er een gebroken poot aan overgehouden en daar zitten nu al jaren pinnen in.... Ook nu nog merk ik aan haar hoe het met mij gaat. Dat ik nu alweer een week nieet gedronken heb merk ik ook gelijk aan haar. Ze is vrolijker en levenslustiger. Minder angstig, want als ik drink snauw en mopper ik veel op haar en ze is erg gevoelig. Ze is liever en komt vaak bij en met me knuffelen alsof ze dat in wil halen van de tijd dat ik dronk. Zij is een goeie graatmeter en als ik nuchter ben wil ik het beste vrouwtje voor haar zijn die een hond maar kan wensen en dat lukt aardig maar als ik drink..... Dus alsjeblieft, laat mij nuchter blijven zodat ik goed voor haar kan zijn en fijne wandelingen kan maken. Me niet meer hoef te schamen en met mijn hoofd omhoog de wereld in kan kijken!

Ik moet zeggen dat ik dit toch ook wel enorm heftig vind. Een dier verdient het nooit om mishandeld te worden. Je zegt dat jullie nu nog steeds heel blij zijn met elkaar en je al vele jaren een goed baasje bent voor haar, echter zeg je ook dat je het direct aan je hondje kan merken als je een tijdje nuchter bent omdat je hondje dan vrolijker en levenslustiger is want als je wel drinkt mopper je veel op je hond.... Ik vraag me af waarom iemand zich, nuchter of niet, zich af zou reageren op een onschuldig hondje. Ik heb zelf ook huisdieren, en geen haar op mijn hoofd die aan zoiets denkt, hoe lam ik ook ben geweest.

Ben het met Lyn eens dat je je hondje misschien beter een andere plek kan bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Afspraken niet nakomen omdat ik zo'n kater had dat ik alleen maar boven de wc pot hing.

- Impulsief seks gehad.

- Ergens wakker worden en niet weten hoe ik daar terecht ben gekomen.

- Drank als katalysator voor drugsgebruik en uiteindelijk ongelooflijk labiel worden.

- Ruzie zoeken/maken met vrienden/vriendinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik dit toch ook wel enorm heftig vind. Een dier verdient het nooit om mishandeld te worden. Je zegt dat jullie nu nog steeds heel blij zijn met elkaar en je al vele jaren een goed baasje bent voor haar, echter zeg je ook dat je het direct aan je hondje kan merken als je een tijdje nuchter bent omdat je hondje dan vrolijker en levenslustiger is want als je wel drinkt mopper je veel op je hond.... Ik vraag me af waarom iemand zich, nuchter of niet, zich af zou reageren op een onschuldig hondje. Ik heb zelf ook huisdieren, en geen haar op mijn hoofd die aan zoiets denkt, hoe lam ik ook ben geweest.

Ben het met Lyn eens dat je je hondje misschien beter een andere plek kan bieden.

 

Dat ben ik niet met je eens rdw en mijn omgeving ook niet. Door het hier te vertellen heb ik het anderen in mijn nabije omgeving ook durven zeggen. "Ben ik wel goed genoeg voor haar? Verdien ik haar wel? Zal ze het beter hebben als ik af afsta?" Natuurlijk heb ik heeel lang met die onzekerheid en schulgevoel gelopen. Het koste me heel veel moiete om het hier op te schrijven en het raakt me dat er mensen zijn die vinden dat ik mijn hond weg moet doen. Jullie kennen ons niet en zien niet hoe gek we met elkaar zijn en hoe we op elkaar reageren. Mijn omgeving heeft me heel duidelijk gemaakt dat ik absoluut bij haar en zij bij mij hoor. Ze is een keer uit logeren geweest en werd na 3 dagen zo ongelukkig dat ze geen vreugde meer had en ook niet at. Ik ben blij dat de mensen om mij heen mij zeggen dat wij echt bij elkaar horen want dit zijn reacties die me erg raken. Het jammere daarvan vind ik dat ik nu dus niet meer eerlijk kan zijn hier omdat ik word veroordeelt.

 

Door het hier te vertellen en daarna ook aan mijn omgeving, heeft heel veel los gemaakt en niet in de negatieve zin. Ook schuldbekentenis hoort bij je herstel. Nogmaals jammer dat dat hier niet kan. Eerlijk zijn er ervan leren zodat je een beter mens wordt en je verslaving de baas wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lyn, je moet wel blijven komen hoor!

Mensen reageren soms vanuit hun eerste schrik. En een projectie.

Je hebt spijt immers... en het hondje is in goede handen bij jou.

 

Ik vind dit forum soms ook lastig wat kwetsbaar opstellen betreft.

Niet iedereen zal je even goed volgen in wat je doet. Maar uiteindelijk zit er achter ieders

verhaal een heel leven. De finesses zijn onbekend.

 

Het gaat erom dat we het nu beter willen doen: ja toch?

 

Over mij: ik herinner me weinig tot geen rare drankverhalen, behalve dat ik druk en emotioneel word van veel drank.

Ja, eens een misstap op de trap gedaan en bijna gevallen.... ja eens een glas omgegooid en de hele zooi tot

de volgende ochtend laten liggen.... Verder heb ik negatieve ervaringen van en met anderen met drank... enne dan heb ik het nog niet

over alle katers en ellende dagen die je jezelf aandoet! Brrr. Dat nooit meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:jammer dat dat hier niet kan. Eerlijk zijn er ervan leren zodat je een beter mens wordt en je verslaving de baas wordt.

 

het kan hier wel juist Lyn. Je stelt je kwetsbaar op dat wel. En niet iedereen gaat daar mee om zoals jij nodig hebt. Maar dat zegt niets over jou.

Door iets wat fout ging te benoemen, op te biechten of wat dan ook, verwerk je zelf weer een fase. Daar gaat het om.Niet wat anderen van jou vinden.

Dacht jij dat er hier iemand schrijft die nooit een ander heeft gekwetst onder invloed, en misschien wel erger ook?

Ik heb ooit mijn zoon een schop onder de kont verkocht, daar ben ik niet trots op. Maar daarmee blijft het toch mijn zoon. Ik kon het niet terugdraaien.

Ik kon wel een schriftelijke belofte doen dat het nooit meer zou gebeuren, en dat deed ik, en het is ook nooit meer gebeurd. En we houden nog steeds van elkaar.

We leren van fouten, met vallen en opstaan. En dat maakt ons geen slechte ouders, mensen of baasjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Smart; Jemoet wel blijven komen Lyn" Daar dacht ik gisteren in mijn gekwetstheid wel even anders over.

 

Het raakte me echt maar nu ik weer wat rustiger ben blijf ik gewoon komen hoor :)  maar zal wel een stuk voorzichtiger zijn in wat ik wel en niet vertel.

En dat vind ik best jammer want daar zijn we in de buitenwereld ook al zo mee bezig helaas.

En geldt het niet voor de meeste dat als het minder met je gaat je veel meer moppert en wel eens op anderen snauwt of gewoon in het algemeen wat minder verdraagzaam bent. Of het nou tegen je man, vrouw, kinderen of andere familie of vrienden die dicht bij je staan, waar je achteraf ook spijt van hebt dat je te heftig reageert.

En ik reageer niet op mijn hond af maar ik mopper dan op alles en heb minder geduld. Het moet anderen toch ook bekend voorkomen dat jou omgeving ook anders op je reageert omdat je zelf niet lekker in je vel zit. Dat voelen zij die het dichst bij je staan. Ik heb het misschien ook niet helemaal goed geformuleerd maar mijn meisie is de enige met wie ik samen woon en ook zij voelt het als ik niet lekker in mijn vel zit. Dat merk ik en zij helpt mij op het juiste pad want voor haar wil ik wil ik mijn best doen en dat maakt dat ik weer naar mezelf kijk om te zorgen dat het beter met mij gaat zodat zij ook weer gelukkiger is. En dat gaat al jaren steeds beter en beter gelukkig.

Affijn, nu genoeg hierover, Ik kan iedereen verzekeren dat ze het goed heeft bij mij. En zolang ik dat maar weet vind ik dat voldoende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk lady jane, door iets op te biechten verwerk ik weer een fase wat alleen maar ten goede komt.

Ik zal jullie steun proberen te omarmen en het negatieve proberen te negeren. Maar dat vind ik moeilijk.

Bij mij blijft meestal alleen het negatieve hangen en heeft de meeste inpact. Maar goed, dat is weer een leerpunt voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag aangemeld en maar meteen reageren want de redenen om aan te melden hebben alles te maken met negatieve ervaringen.

 

  • laat opstaan met een vergiftigd lichaam, enorm schuldgevoel en schaamte
  • capaciteiten hebben, erover praten, maar te angstig en onzeker zijn om echt aan de slag te gaan
  • gebrek aan energie en levenslust
  • gebrek aan zingeving
  • slechte conditie
  • psychische problemen
  • seksuele escapades in dronken toestand, partner bedriegen en moeite met intimiteit. Volgende dag: spijt, schuld en schaamte.

Maar vooral een enorm gebrek aan zelfvertrouwen en zelfwaardering, dat nekt en dat sloopt op den duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Mijn negatieve ervaringen met meer of minder drank op. Dingen die ik niet meer wil, waarom ik niet meer wil drinken, wil zorgen dat het niet meer voor gaat komen. Ach, er zijn zoveel situaties geweest die ik nooit meer mee wil maken, anderen nooit meer aan zou willen doen. De remmen los, rijden met drank op, seks met willekeurige mensen, vechtpartijen en dat zijn dan alleen nog maar de dingen die ik me nog herinner.

 

De ergste situatie wil ik hier neerzetten, als spiegel voor mezelf, mijn bodem. De keer dat ik zo ontzettend dronken en depressief was, dat ik druk bezig was om met een bot botermes in mijn polsen te snijden. Toen mijn vriendin dat mes af wilde pakken, heb ik haar van me afgeslagen. Op ongeveer hetzelfde moment kwam mijn vriend binnen, die het wel uit mijn handen wist te wringen en me de keus gaf om hier en nu bij hem in de auto te stappen of hij zou ter plekke de politie inschakelen.

 

En nee, daar herinner ik me inderdaad helemaal niks van, misschien is dat nog wel het allerergste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij helpt het omdat hij erbovenop komt. Hij beschrijft het gevecht, inclusief ingrediënten waarmee hij zich op het droge worstelt.

VRIJ van Marnix Pauwels kwam ik niet doorheen...

Gelukkig is er zo'n ongelofelijk ruim aanbod aan boeken over Het Onderwerp, voor elk wat wils.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Geen bezoek kunnen ontvangen omdat ik geen energie heb om mijn woning eens goed op te ruimen en schoon te maken. Als er onverwachts wordt aangebeld mezelf weghouden.

 

Vaak op het laatste moment afspraken afzeggen door gebrek aan energie, angst dat mensen iets kunnen ruiken of merken. Laatst had ik niet eens afgezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even zien, dit is wel een goede vraag, ook om gemotiveerd te blijven niet te drinken. Ik zie eigenlijk dat veel dingen bij iedereen wel herkenbaar zijn, maar dit is mijn lijstje. Ter verzachting, dit was gelukkig niet dagelijks aan de orde maar wel te vaak, en als ik niet stop, wordt het alleen maar erger daar verslavingen altijd erger worden en nooit minder erg.

 

Mijn "Walk of Shame": 

 

  • Ruzies met mijn toenmalige vriendin die veel sneller escaleerden door de drank
  • De dag erop soms honderden euro's uitgegeven die ik eigenlijk niet kon missen 
  • Gigantische katers waardoor de hele volgende dag naar de gallemiezen was
  • Een keer een eenzijdig verkeersongeluk gemaakt (dag carrière als ik gepakt was geweest, of erger)
  • Bewusteloos gevonden worden onderaan een trap, en vervolgens later terughoren dat bijna de ambulance was gebeld omdat ik het niet meer wist
  • Braken en weer verder drinken omdat de fles nu eenmaal leeg moet
  • Brandend maagzuur
  • Voortdurende diarree de dag na het drinken
  • Irritatie als vrienden het na vijf bier welletjes vinden, terwijl ik dan pas dorst begin te krijgen 
  • Een lagere standaard met het versieren, waardoor ik in bed belandde met vrouwen die ik nuchter niet zou zien zitten 
  • Een keer door een brievenbus gepist 
  • Uitstelgedrag van dingen die toch echt moeten gebeuren, niet rechtstreeks door de dronkenschap maar wel door futloosheid door alcohol veroorzaakt
  • De dag erop zoeken naar een biefstukje dat ik nog in de ijskast zou hebben liggen, en pas nadat ik het bord vind beseffen dat ik die, al dronken, toch echt zelf gebakken en opgegeten heb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

naar aanleiding van het gesprek met mijn  dochter gisteren en het zien van dit draadje dacht ik ja, ik moet dat ook eens opschrijven, om als ik de neiging heb om te gaan drinken ik terug kan kijken naar wat ik allemaal heb veroorzaakt en gedaan. het is eigenlijk wel heel erg veel, maar 30 jaar drinken is ook wel veel. het ergste was dat ik zo diep was gezonken dat ik mijn kinderen de huid vol gescholden heb, verder dat ik vaak viel en mezelf daarmee bezeerde, dat ik vaak boos werd op mijn man zonder aanleiding, dat ik alles eruit kon gooien om daarna weer vrolijk door te drinken, dat ik zo ver van de wereld was dat ik niet meer wist waar ik was of wat ik deed, veel heb ik altijd achteraf moeten horen, hoe idioot het is dat ik trots was op mezelf als ik 'maar' 1 fles wijn had opgedronken, dat ik 's ochtends in de auto stapte terwijl ik echt nog niet mocht rijden met alle risico's van dien, alle keren dat ik me ziek heb gemeld voor mijn werk, alle keren dat ik doodziek in bed lag van de drank en niet bij mijn gezin was......, alle keren dat ik alles in het werk stelde om maar wel te kunnen drinken (op vakantie op tijd terug zijn bij camping of terras, 's avonds niks meer met de kinderen doen) altijd de focus op drank en kunnen drinken, boos worden als ik de bob was naar een feestje en mijn man dan maar 2 of 3 biertjes dronk. en ik snel naar huis wilde zodat ik ook nog even een borrel kon drinken.

 

Voor veel dingen schaam ik me en vooral voor de laatste escalatie thuis wat maakte dat ik daarna acuut ben gestopt met wijndrinken na 30 jaar. zo ontzettend de controle verliezen zo ontzettend in de ban van de drank en maar doordrinken, geen rem kennen en zo agressief worden. als ik eraan terugdenk durf ik al bijna niet meer te drinken zo bang dat dat allemaal weer gaat gebeuren en het ergste is eigenlijk ook nog dat ik er zelf nagenoeg niks meer van weet. mijn man en kinderen hebben het moeten vertellen. het is toch te triest voor woorden dat ik zo diep heb moeten zinken.............. en daar kan ik niemand de schuld van geven heb het helemaal zelf gedaan.

 

maar nu doe ik het ook zelf (en met een beetje hulp natuurlijk) het roer moest om maar het roer moet ook om blijven anders raak ik alles kwijt, mijn man heeft niet veel credits meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...