Oskar Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Verder zijn wij mensen vaak korte-termijn-eikels. De prettige invloed van een kwartiertje vooruit in de toekomst is doorgaans een stuk groter dan de desastreuze invloed van een week verderop. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 10 minuten geleden zei Oskar: onvrede met het actuele leven. Dit is op mij dus geenzins van toepassing mijn leven is nog hetzelfde en ook goed alleen zonder drank nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 4 minuten geleden zei Prana: Fijn dat je eruit bent @Zbb. 100% mee eens. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 en ik denk weer heel iets anders dan wat ik hier lees nl @Zbb, dat drank een symptoom is wat je misbruikt om je onderlinge shit niet aan te hoeven gaan. Je bent een enorme binnenvetter met meerdere komplexen als jij je leert uiten, heb je grote kans dat je jezelf als mens gaat accepteren er mag zijn, erkennen dat je een waardevol persoon bent. Die geen drank en pillen nodig heeft om echt en oprecht te zijn. Die niet destructief hoeft te zijn, zich geen mislukkeling hoeft te voelen. Die zichzelf kan leren zien zoals andere mensen jou zien. Wat zul je dan een stuk minder eenzaam zijn. En daarvoor moet je aan het werk, heel hard. De knop mag eindelijk om Artax, karin123, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 3 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Nee @Roberto ik slik geen benzo’s. En gelukkig maar, mezelf kennende. Ik herken het drinken terwijl je eigenlijk goed weet wat een ellende dat meebrengt. Maar wel doen, omdat de gevolgen je op dat moment niets kunnen schelen. Roberto en Reacher reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Denk dat ik in een vicieuze cirkel zat. Omdat ik door gezondheidsproblemen niet eruit kon ging ik drinken en door het drinken kon ik ook niet eruit. Nu lukt het nog steeds niet goed door mijn gezondheid. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Als ik het een keer vergeet word ik wel een beetje ziek van,maar de dag erna is het over en als je maar genoeg drink verdoofd het vervelende gevoel wel.  maar als ik hem wel ingenomen heb en dan probeer te drinken voel je je eigen echt niet goed en dan gaan er niet meer dan twee of anderhalf in.  dan word je zo ontzettend ziek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 (bewerkt) en ja @Zbb, je vriend is overal van af dat zal best verleidelijk zijn als je dronken bent de "makkelijkste" weg kiezen ongeacht wat je achter laat en aanricht voor achterblijvers Maar dat is niet jouw echte keuzen, want jij komt hier schreeuwt om hulp ook dronken de drang om te leven is dus sterker die keus kun je elke dag weer maken, liefst nuchter 24 januari 2023 bewerkt door lady jane Artax, karin123, bolletje en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 56 minuten geleden zei brazer: Bij twijfel, alsnog innemen, dubbel is geen ramp. @brazer??????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artax Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 eindelijk iemand die zegt. Stopen met drinken is niet alleen maar niet drinken. Bovendien is het voor geen mens goed om jaar in, jaar uit, winter na winter, in het ruim van een oude zeilboot te zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Wat jullie benoemen @Prana en @ikkanhet en @Freekie dat is het ‘wat kan mij het schelen’ gevoel. Maar wat @Zbb aangeeft is dat hij het daadwerkelijk niet meer weet. Of herken je dat gevoel wel Zbb? Je gaat met jezelf in discussie zeg je, als je je pil niet neemt. Wat zeg je dan tegen jezelf waardoor je dan toch gaat drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Volgens mij gaat het hier over de oxazepam, die is killing. Zo ben ik in 2014 op dit alcoholforum terecht gekomen. Niemand had dat door. En heeft dat blijkbaar nog steeds niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 2 minuten geleden zei Zbb:  maar als ik hem wel ingenomen heb en dan probeer te drinken voel je je eigen echt niet goed en dan gaan er niet meer dan twee of anderhalf in.  dan word je zo ontzettend ziek Maar Zbb heb jij dan geen last van een hele hoge bloeddruk en een hartslag van heeeeel erg hoog? Krijg je het dan niet een warm en koud? Nu ik het zo opschrijf, voel ik weer die vieze smaak in m'n mond, het moeten kotsen, onder de rode vlekken komen, en echt ziek zijn. Zbb je kan hierdoor een hartstilstand, een hersenbloeding enz. krijgen. Blijf echt consequent slikken of stop. Anders is het dadelijk toch een keer te laat. Drinken met refusal of antabus is dodelijk. Jouw lever ziet de alc. als vergift dus wordt het niet afgebroken en komt zo in je lichaam. Daarom word je zo ziek. Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Dat de trek zo sterk is dat ik vergeet dat ik niet kan stoppen.  heel soms denk ik weleens vandaag kan ik het bij een dag houden. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
herman0167 Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 (bewerkt) en denk nu  24 januari 2023 bewerkt door herman0167 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Toch ff zeggen dat ik weer ga afsluiten. Ik ben moe, hard gewerkt vandaag. trusten allemaal. lady jane en Prana reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023  4 minuten geleden zei Zbb: Dat de trek zo sterk is dat ik vergeet dat ik niet kan stoppen.  heel soms denk ik weleens vandaag kan ik het bij een dag houden. Bedankt dat je zo eerlijk bent. Als ik iemand niet meer kan volgen dan ga ik vaak veroordelen. Daarom vraag ik maar. Prana, Zbb en Quinn reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 6 minuten geleden zei Artax: eindelijk iemand die zegt. Stopen met drinken is niet alleen maar niet drinken. Bovendien is het voor geen mens goed om jaar in, jaar uit, winter na winter, in het ruim van een oude zeilboot te zitten. Ik leef al bijna zolang als ik op mezelf woon op verschillende boten,heb wel twee keer in een huis gewoond maar dat kon niet wennen.  opzich heb ik een mooie maar ietwat kleine boot.  het is altijd schoon en opgeruimd behalve als ik midden in een binge zit ik ben heel schoon op mezelf en op me spullen het leven op een boot gaat opzich ook wel goed behalve als je haar bent van de drank je moet water laden,gasolie tanken,zorgen dat je voldoende gasflessen heb.  het is natuurlijk veel bewerkelijker dan een huis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 *Zwaait naar @Oskar en @Artax* leuk jullie weer eens te lezen.  Trusten @bolletje! Oskar reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 11 minuten geleden zei Reacher: Wat jullie benoemen @Prana en @ikkanhet en @Freekie dat is het ‘wat kan mij het schelen’ gevoel. Ja klopt. En het is misschien wel degelijk anders bij @Zbb maar ook dat onrealistische idee van het bij 1 (dag in dit geval, geen glas) te kunnen houden, begrijp en herken ik. Hoe men (ik) daar toch elke keer weer in kan trappen?!? En toch is het zo. Reacher en Zbb reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Fijne avond allemaal en voor straks slaap lekker Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 2 uur geleden zei bolletje: ......Remi, te lang door gegaan? Betekent dat dat je weer iedere dag drinkt? Ja al een paar maanden of zo.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Ik ga ook afsluiten anders word het me teveel om overal op te antwoorden ik ben nog niet helemaal helder in ieder geval bedankt voor de vragen en suggesties Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 27 minuten geleden zei Oskar: Verder zijn wij mensen vaak korte-termijn-eikels. De prettige invloed van een kwartiertje vooruit in de toekomst is doorgaans een stuk groter dan de desastreuze invloed van een week verderop. Ik niet @Oskar, Vandaag ben ik weer bezig geweest met mijn kerstbomen rescue centre. Redden van de gemeentelijke verbrandingsovens. Â Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2023 Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden