Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 december 2022


Donder

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

ik zou zeggen maak hem zelf aan Raps
dat geeft altijd een extra impuls lijkt me,
als oprichter geef je extra het voorbeeld, zoiets.

hier spekglad en ik sla zwemmen over, gisteren
een hele wijk lopend naast de fiets gedaan om er te komen
en gleed toch nog uit. gelukkig dankzij de fiets mijn evenwicht
kunnen behouden, maar werd ineens wel bangig, iets breken nu
ik moet er niet aan denken.

Nieuw pact gemaakt Jane
nog gelukt ook ! :)

( weet je al wat voor raars er in je wasmachine zat ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei lady jane:

hier bonkt er iets hard in mijn draaiende wasmachine
en ik kan maar niet ontdekken wàt. Hopelijk een klem
van mijn handdoek of een badslipper. Er was even paniek
toen ik mijn mobiel niet vond, maar die heb ik gelukkig weer.
Over een half uur weet ik het;)

Spannende cliff-hanger..weet je het al ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, het was een klem, in de vorm van 2 badslippers met een veer ertussen.
een beetje van beide opties dus. gelukkig niets ernstigs en de klem is nu
ook mooi schoon geworden. Nu even wachten op de zon om de was op,
en buiten te hangen. En dan lekker slenterdingen, bieb, markt, boodschapje.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pytje:

@Roberto, jouw ambulante detox is nu voorbij? Hoe gaat het?

 

@Pytje, detox gelukt.
De eerste dagen was ik heel hyper en heb kort geslapen.
Afgelopen nacht weer wat langer geslapen, omdat ik vanochtend geen afspraak had.
Ik voel nij nu moe en koud, nergens zin aan.
Genoeg te doen in huis, opruimen en schoonmaken, daar word ik warm van.
Alleen (nog) geen zin.

Dinsdag een vervolgafspraak met mijn vaste hulpverleenster van VNN over hoe nu verder?

ps afgelopen weken heb ik dagelijks geblowd, daar ben ik nu spontaan ook meegestopt.
Alleen rook ik nu meer en drink teveel koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net een proces verbaal van mijn “vader” onder ogen gekomen uit 1987. Hoe hij zig zaggend uit het verkeer gepikt werd om middernacht met 2 kleine kinderen (mijn zus 4 en ik 8) met 2,4 promille. Ik herinner me nog dit moment. Ik mijmer over eigen verantwoordelijkheid, generatietrauma etc. Ik ben me er heel bewust van dat ik bij velen hier ‘zwaar’ val en moeilijk kan deelnemen aan luchtigere gesprekken maar toch moet dit me weer even van het hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Yana:

Hoe gaat het met je drinken @Remi1? Je schreef laatst dat je bijna nergens meer heen durft waar geen drank is (als ik het goed zeg), maar gisteren was je de hele dag in het ziekenhuis. Hopelijk betekent dat dat het weer wat beter met je gaat.

Ja sommige dingen moeten gewoon ook al durf ik niet (meer). Ik neem dan (stiekem, niemand weet dat) alc mee in me tas en drink dan in de wc van het ziekenhuis omdat ik dan bang ben voor afkickverschijnselen.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Yvonne:

Waren jullie voor jouw man in het ziekenhuis @Remi1
'Lang en spannend' schreef je.... met een positief eind of moeten jullie nog uitslagen afwachten? 
En hoe gaat het inmiddels met jou? Ik mis de Remi van het afgelopen jaar best wel eigenlijk... 

Nee niet voor mn man. Voor mijn heit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim ja maf lang eigenlijk, nu bijna al twee jaar hier. dat lijkt lang maar valt ook in het niets geloof ik in vgl met velen hier. Waarvan 1,5 jaar helemaal av en nu een half jaar euh ja niet av. Nieuw jaar voor de deur, het lijkt alsof een evaluatiemoment zich aandient.

bewerkt door Musashi
Verbetering
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dappere @Remi1. Zware zorgtaak. Herkenbaar. Probeer de (laatste) levensfase van jouw heit zo nuchter mogelijk te beleven. Het maakt het vasthouden van gedetailleerde herinneringen makkelijker. Dat blijkt toch waardevol, zo is mijn ervaring na ziekte en overlijden van mijn vader. 
Sterkte. Ik denk vaak aan je. :rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och @Remi1 toch, wat had ik het je anders gegund.... geef niet op, ga/blijf knokken voor jezelf hoor. 

@Musashi, ook voor jouw zware verhalen is hier plaats. Ik kan me indenken dat dat voorval diepe indruk op jou heeft gemaakt. 
Waarschijnlijk is dat niet het enige geweest in die jaren.  Ik hoop dat er toch een moment komt dat je het een plaatsje kunt geven en weer naar voren kunt kijken. 
En er is niets of niemand die jou verbiedt naast het zware ook deel te nemen aan het luchtige.... 
Je hebt anderhalf jaar niet gedronken, nu weer een half jaar wel.
Misschien inderdaad tijd voor een evaluatie en bedenken hoe je jouw toekomst wilt zien.... als ik me niet vergis heb jij zelf ook een kindje... 
hoe wil je dat hij / zij zich de jeugdjaren gaat herinneren, hoe wordt de herinnering aan jou, de moeder? 
Wordt dat een herinnering aan een moeder die zwaar op de hand was, het verleden niet achter zich kon laten, of wordt het een herinnering aan een moeder die er helemaal voor hem/haar was, liefde en gezelligheid bracht en zich ontworsteld had aan de ellendige jeugd waar haar vader debet aan was? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @Yvonne om me met de haren het heden in te sleuren. Want je hebt absoluut gelijk, het was zeker niet het enige. Het is ook wel de typische periode die me jarenlang bleef achtervolgen met depressie. Ik zal hier wellicht ook niet de enige zijn die deze ‘warme kersttijd’ met net meer eenzaamheid associeert. Het drukt velen met de neus op de feiten. Om velerlei redenen was bij ons vroeger de sfeer en gezelligheid toen diep onder het nulpunt.
Maar dat is vroeger. Nu is het aan mij om nieuwe herinneringen te maken voor mijn dochter. Mede dankzij mijn man heb ik het tij kunnen keren en hoop ik voor sfeer en gezelligheid alvast beter te scoren. Over luchtigheid en luchtigheid gesproken, jaren geleden ondertussen heb ik mezelf bijgebeend qua handgemaakte kerstversiering en die doet nu jaarlijks mee aan de traditie. Nog altijd blij mee  en hoop dat ze meegaan in de nieuwe kerstherinneringen :).

En mss brengen ze ook wat lucht- en lichtigheid voor sommigen hier. Ik wens zo iedereen hier alvast veel warmte en liefde in de komende tijd. :heart:

360F2A10-C0BA-484E-8BBF-D410B0953A7D.jpeg.c271aa2a9769c8e22fd4c2e4e763bb50.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...