Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 december 2022


Donder

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Wat ben ik toch blij met de eigenschap om overal de humor van te kunnen inzien.  Wat is het toch heerlijk om de draak te steken met mezelf, en met anderen als ze zichzelf zo serieus nemen.  Om steeds minder te geloven, en te weten.  

 

 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er heel slecht tegen als anderen de draak met mij steken, alsof er op honderd knoppen tegelijk gedrukt wordt, ik ga ervan op tilt. Daar kan ik zelf dan wel weer om lachen maar owee als een ander dat doet.

Zal misschien iets te maken hebben met opgroeien als nakomertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Yana, don't worry, ik steek niet de draak met jou hoor. 
Dat doe ik over het algemeen met mensen die zichzelf zo fantastisch, intelligent, geslaagd, ervaren, alleswetend, bevlogen, hypermeelevend en noem maar op vinden. 
En dan doe ik dat over het algemeen gewoon stilletjes, binnen in mij. 
Ik vermijd dat soort mensen ook meestal trouwens :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Remi1:

Het was een lange spannende dag vandaag. Ik duik erin. Lekker koese:moon:

Waren jullie voor jouw man in het ziekenhuis @Remi1
'Lang en spannend' schreef je.... met een positief eind of moeten jullie nog uitslagen afwachten? 
En hoe gaat het inmiddels met jou? Ik mis de Remi van het afgelopen jaar best wel eigenlijk... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Yana:

Ik kan er heel slecht tegen als anderen de draak met mij steken, alsof er op honderd knoppen tegelijk gedrukt wordt, ik ga ervan op tilt. Daar kan ik zelf dan wel weer om lachen maar owee als een ander dat doet.

Zal misschien iets te maken hebben met opgroeien als nakomertje.

Ach nee, zo klinkt het als uitlachen. Ben ik ook geen fan van. Ben zo vaak uitgelachen als kind. 

De draak steken doe ik alleen met de mensheid in zijn geheel, en de dingen die ik daarvan in mezelf herken.  Niet op de persoon, behalve op de mijne dan. 

Het is nogal nutteloos dat we hier met z'n allen rondlopen, maar we kunnen onszelf zo belangrijk maken. Ik trap er ook in. Zoiets. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@YanaUitlachen heeft iets van bovenaf naar beneden, zo van: wat doe jij raar dat doe ik nooit.   Dat is afgescheiden en bah voor mij. 

Het is alleen maar leuk om samen te lachen, omdat het zo herkenbaar is.  Dat is voor mij heel openend, bevrijdend. Ik mag even lekker opgeblazen doen, spelen. En jij ook, het is niet alsof we het kunnen tegenhouden.  

Het is ook: ik hoef niet mee te gaan in de werkelijkheid van de ander, mee te geloven in het opgepoetste verhaal. 

Ik geloof dat ik vandaag vooral erg blij ben met dat ik met humor kan aankijken tegen een situatie waar ik ook een langdurig drama van zou kunnen maken. Zoals ik vroeger vast gedaan zou hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een hele goede morgen allemaal,

Hier ook nog steeds heel erg glad op sommige stukken.
moeten vanavond eigenlijk naar Rotterdam, maar ben bang, dat dat hem niet gaat worden

Ben in een opruim en schoonmaakwoede beland
Van de week de hele keuken gesopt, alle kasten leeg gehaald, opgeruimd en weg gegooid.
fris het nieuwe jaar in.
Ga mee doen met IkPas in januari.

Komt er misschien ook nog een januaripact of zoiets, of doen we daar niet aan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

ik zou zeggen maak hem zelf aan Raps
dat geeft altijd een extra impuls lijkt me,
als oprichter geef je extra het voorbeeld, zoiets.

hier spekglad en ik sla zwemmen over, gisteren
een hele wijk lopend naast de fiets gedaan om er te komen
en gleed toch nog uit. gelukkig dankzij de fiets mijn evenwicht
kunnen behouden, maar werd ineens wel bangig, iets breken nu
ik moet er niet aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Pijn in knie. En moe. Zo meteen komt oude vriendin met haar gezin. Hoewel wij al heel lang vriendinnen zijn, voel ik me altijd de mindere, beoordeeld. Zij heeft die kant en ik laat het toe. Zoiets.

En man en ik zijn niet goed in ‘bezoek ongtvangen’. Dus spannend voor mij. Ik hoop mijn nieuwsgierigheidsknop te vinden en eens te kijken wat er gebeurt als ik gewoon mezelf ben. Punt. Is dat goed genoeg?

De afgelopen dagen tweemaal in situaties geweest waar ik mij niet meer thuis voel. Te veel mensen die te ‘gezellig ‘druk doend en drinkend bij elkaar zijn. Het wordt me snel te veel. Ik wil eruit. 
 

Vanmiddag pedicure. Dat dan weer wel. Feestje. Zo’n lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...