Spring naar bijdragen

ARRESLEE PACT 2022


Artax

Aanbevolen berichten

Het langste leven is te kort
voor wat wij beiden ooit wilden bereiken.
Maar sluit, mijn lief, daarbij niet uit

dat eens ook dit vergaat. Dan wordt
de wijde boog waarin wij elkaar ontwijken
de cirkel die ons binnensluit.

(Jean Pierre Rawie)

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-12-2022 om 17:59 zei Reacher:

Toen ik stopte met mijn twee ergste verslavingen stopte ik met een zekere zelfvernietiging

Ik dacht dat het daarmee klaar was, maar op de top van iedere berg die ik beklim, met iedere stap die ik neem word ik banger voor het uitzicht

Want ik zie alleen de diepte van het ravijn.

Steeds is er de verleiding om mijn lot in eigen hand te nemen en te kiezen voor verslaving en op die manier te eindigen,

Om stil te mogen blijven staan

Dan per ongeluk van een van mijn  bergen te vallen.

Nog heel erg bedankt voor je bijdrage, @Reacher. Uit het dal wil je omhoogklimmen, maar op de bergtoppen vrees je de afgrond. Vat ik zo de cirkelredenatie goed samen? Dan vraag ik me toch af hoe je die gaat doorbreken.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of doorgaan met klimmen en van de verten genieten, van de inspanning die je geleverd hebt. Op de top is misschien ook wel wat moois te zien. Je gaat niet per se naar boven om vervolgens naar beneden te kijken.

Ik heb eens een geleide meditatie gedaan, waarbij je naar de top klom en daar een wijze ontmoette, die een boodschap voor mij had en mij iets gaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-12-2022 om 17:06 zei Oskar:

Het langste leven is te kort
voor wat wij beiden ooit wilden bereiken.
Maar sluit, mijn lief, daarbij niet uit

dat eens ook dit vergaat. Dan wordt
de wijde boog waarin wij elkaar ontwijken
de cirkel die ons binnensluit.

(Jean Pierre Rawie)

Mooi, heel mooi, maar triest.... 

Op 14-12-2022 om 17:59 zei Reacher:

Want ik zie alleen de diepte van het ravijn.

10 uur geleden zei Reacher:

Er zijn een aantal opties: Vlakker blijven voortgaan ipv de pieken en dalen. 
Maar vlak is ook zo.. vlakkig.

Ik heb heel heftige hoogtevrees. 
Zelfs van een trap aflopen vind ik moeilijk, moet mij ook altijd goed vasthouden. 
Ik 'weet' gewoon dat ik naar beneden gezogen word bij 'dieptes', hoe gering de diepte ook kan zijn... 
Ik heb mezelf jarenlang verzet tegen die hoogtevrees, mezelf gedwongen tóch dingen te doen waar ik bang voor was. 
Maar het hielp niets, het is geen aanstellerij. 
Ik heb het aanvaard en zoek de hoogtes, de bergen en de pieken niet meer op. 
Ik heb geleerd dat het vlakke land ook zo verschrikkelijk mooi en divers is.... 
Voor wat het waard is Reacher: vlak is niet alleen maar vlak en saai... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het ook maar niet zo erg. Toen kreeg ik een baan waar ik af en toe 40-50m hoog moest klimmen in een kooiladder. Toen werd het veel minder, was ik er bijna af. Dat werk doe ik al geruime tijd niet meer. 40m de lucht in, ik moet er nu niet meer aan deeeeeenken :D Als je ouder wordt zie je t ook eerder fout gaan denk ik. Je krijgt je verstand niet goed meer op nul. Je weet teveel ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-12-2022 om 11:43 zei Reacher:

Ik dacht dat het mij wel zou lukken om de boot te trekken maar eigenlijk lukt het mij niet. :blush: 

Maak je geen zorgen, je bent een bijzondere waarde op het forum. misschien ontstaat er hier nog wat dynamiek in de loop van de dagen. Maar ondertussen is er alweer een januari-pact, ik ben benieuwd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-12-2022 om 11:43 zei Reacher:

Ik dacht dat het mij wel zou lukken om de boot te trekken maar eigenlijk lukt het mij niet. :blush: 

Dan moeten we gewoon roeien met de riemen die we hebben, samen. Langzaam vooruit.

D is op haar kerstvakantie nu. En in plaats van de hele kerst te negeren uit puur chagrijn, dacht ik; wat wil ik die pubers voor kerst geven? Dus heb ik zo'n pizza gourmet ding gekocht en gaan we samen met kerst pizza's bakken. En geloof het of niet, die tegendraadse niets leuk vindende kinderen zijn allerlei pizza opties aan het bedenken :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


 

@bolletje heeft dit prachtige schilderij gemaakt 

image.jpeg.75d8ad1e82bb30782c1de358fed3c138.jpeg
Kan er nog een dolende ziel  mee op reis?

Geen idee waar jullie nu zijn, maar ik zag dat @Artax aan kwam gevlogen, misschien kan die piloot mij ook ophalen en afleveren?

@Reacherwat een prachtig plaatje van de Quernos in Patagonië. Ik ben daar geweest en heb dit ook zo gezien! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...