Spring naar bijdragen

Zondag 21-8-2022


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen.

Goeie moet. Ik ben er klaar mee. Volgende keer als m'n man persee door dram en iets voor mij mee neem giet ik het meteen weg. Dan zit ik ook niet in die strijd,  wat een rotstreek gister. Nu natuurlijk moe. Zo maar eens aan de poets. 

Oei dat is vroeg  #bolletje 

 

Dagpact ;

Rapilos

FONNY

Jessje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen! :sun: 

Huisje gepoetst en de slachtresten van gisteren opgeruimd. Dit keer een zwarte rat volwassen en mannelijk. Mijn zwerfkat wil me blijkbaar iets zeggen want komt met steeds grotere prooien thuis.... Nou muis blief ik niet, rat dus ook niet, gevogelte liever ook niet maar dat heb je met een kat niet in de hand. Hij vind het blijkbaar belangrijk dat we goed gevoed zijn, we is mijn poezenbeesten en ik zei de gek.

Nu het dak op voorbereidend werk doen voor het schilderen van morgen. Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jessjeik wil je man natuurlijk niet afvallen want jij hebt hem lief. Maar echt hulpvaardig is hij in deze niet. Kan je vandaag niet wat tijd uittrekken om hem beter uit te leggen dat drank in huis halen voor jou op dit moment niet zo heel tof en ondersteunend is?

Blijft lastig hoor! Dat besef ik me wel, ik heb ook een soort van zelfde partner gehad. Vond dat ik een probleem had met alcohol en moest stoppen maar onderkende zijn eigen probleem niet. Want als hij een drinkavondje wilde doen haalde hij ook drank in huis voor mij want dan moest ik meedoen. Omdat het zoveel gezelliger zou zijn. Daar heb ik geleerd dat je stopt voor jezelf en voor niemand anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag frummers, 
Beetje laat, maar dan toch nog even een bakje hier neerzetten. 
image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png

Laatste dag buffelen dus @Lika, fijn het kan maar 'af' zijn... 

Jammer dat jouw man niet meewerkt @Jessje, wel heel herkenbaar trouwens. 
En inderdaad: nú duidelijk aangeven dat hij niets meer voor jou mag meenemen en dat je, 
als hij dat toch doet de fles direct boven de spoelbak leeg zult gieten. 
En dat natuurlijk ook doen dan, prent dat jezelf verschrikkelijk goed in... 

Ik hoop van harte dat je jezelf weer tot de orde hebt kunnen roepen @Zbb, echt, sterkte. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren best, al met al, een vermoeiende dag en heel even de gedachten gehad, om maar een biertje te nemen.Het zag er zo vertrouwd uit, bij de tap hangen met een biertje in je hand, beetje slap mee ouwehoeren, bovendien was er in eerste instantie niets anders dan bier en ik had dorst.Later kwamen ze met blikjes fris. Ook het idee, dat je kon drinken wat je wilde en dat het gratis was, was erg aanlokkelijk.Het duiveltje op mijn schouders, fluisterde, dat eentje toch zeker geen kwaad kon en 2 eigenlijk ook niet.Ook vertelde hij mij, dat ik dit keer wel kon stoppen en dat het knap was, dat ik zeker al 3 maanden niets had gedronken en dat ik dat best mocht vieren.Heb maar niet naar hem geluisterd en ben de weg van de cola ingeslagen, dat op de blaas hetzelfde effect schijnt te hebben, als bier.Al snel moest ik heel nodig plassen en geen toilet op het terrein.

Eerstvolgende toilet was in een drukke kroeg, 10 minuten lopen. Ietwat onwennig die kroeg in gegaan, waar het een vrolijke bende was.Goh, in mijn glorietijd nooit geen moeite gehad met kroegen, maar wat was het donker.

Het benauwde mij en moest uitkijken voor het afstapje.

Hoe kan dat nou, dat je in kennelijke staat, je er gewoon niet over nadenkt, dat er überhaupt daar een afstapje is en er dus ook niet over valt.

Al met al ben ik heel blij, dat ik het gisteren droog heb gehouden.Een goede beproeving.

Fijn om dit woensdag weer te mogen vertellen in mijn groep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme @Spirit. Al zeker 3 maanden niet gedronken en daar is dat verrotte stemmetje weer, dat duiveltje op je schouder. Zolang ik je hier nou al ken (je schreef hier al voordat ik hier kwam, dus ik ken je m'n lange forumleven lang al..) ben je aan het discussiëren en vechten met dat duiveltje en elke keer tot drie maanden geleden, verloor je dat gevecht. De ene keer duurde het wat langer dan de andere keer, maar steeds komt dat duiveltje weer tevoorschijn en ga je er het gevecht/ de uitdaging mee aan. Goed dat je dit keer niet naar dat stemmetje luisterde. Negeren is misschien een vorm van pesten, maar in het geval van dit drankduiveltje is pesten een legaal wapen.
Drie maanden is niet niks, meis. Laat het nu eens het begin zijn van een eerste droog jaar. Hoe langer je droog blijft, hoe langer je die telkens terugkerende 'verleidingen' droog weet te doorstaan, hoe zwakker dat duivelsstemmetje wordt en op een gegeven moment is zelfs dwars door een door dranklucht bezwangerd café lopen geen beproeving meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei niks:

Heerlijk gewandeld, op een terras gezeten. Naar de speeltuin en kinderboerderij geweest. Mini weer in goede doen vandaag gelukkig. Van Inie kun je wel 10 hebben, zo'n makkelijk kind. Bijzonder hoe verschillend ze zijn. 

De ene lijkt op jou en de ander op S. Ik laat me er niet over uit wie op welke ouder lijkt maar ik heb mijn vermoedens. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...