Tatum Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Je weet wel wie er onschuldig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 2 minuten geleden zei Tatum: Je weet wel wie er onschuldig is. Wat bedoel je precies? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Goh, wat een naar bericht, Remi! Ik moest het wel eerst even googlen. Verdrietig voor jullie allemaal. Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 @Remi1 moest even googlen wist niet was het was . heftig confronterend of niet , Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 (bewerkt) * Laat maar. 26 maart 2022 bewerkt door Remi1 Francoise reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Wat heftig Remi, maar zou je dat ziet er uit als een ... weg kunnen halen, ook al bedoel je er niets mee. Syndroom van Down klinkt een stuk vriendelijker. Mini heeft een zandbak, alle credits voor papa die er wat moois van heeft gemaakt. Francoise reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 (bewerkt) Nou nee, ik haal dat niet weg, waarom? Ik gebruik het niet als scheldwoord wel? Moet ik alles verkapt schrijven? Dan kan ik FAS ook niet schrijven? 26 maart 2022 bewerkt door Remi1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Dan doe je het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Nee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Heb zo hard gewerkt dat m'n broek er van afzakt. Nu is alles lekker schoon, het terras ook. Nu nog schoon houden, das meestal een groot probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Wat is FAS nu weer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Tranen rollen, zomaar door dit nare bericht @Remi1 . Allemaal verliezers lijkt mij en kleinzoon het kind van de rekening . En het woord mongool is een scheldwoord net zoals scheldwoorden met kanker erin dat zijn . Het is onnodig kwetsend om die benaming op een dergelijke manier te gebruiken . Een oma die zo praat over haar onschuldige kleinzoon .... arm kind . Ik hoop met heel mijn dat er mensen zijn in zijn omgeving die hem alle liefde geven die hem onthouden is karin123 en Toos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Ach, arm kind. Hij zal veel begeleiding nodig hebben en liefde en geduld en nog meer geduld. Een hele taak als ouder en ook als oma. "Hij lijkt op een kind met down en huilt veel", is toch niet verkapt schrijven? Het klinkt wel vriendelijker dan: "hij jankt altijd en lijkt op een mongool", vind je niet? karin123 en Toos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 (bewerkt) Vroeger was het geen scheldwoord toch @Francoise? Al noemden we zo'n persoon dan altijd 'mongooltje', wat ook gek was, zo'n verkleinwoord bij soms al oudere mensen. Gek hoe die dingen kunnen veranderen. Een 'downie' klinkt weer helemaal leuk maar dat verandert misschien ook wel weer. 26 maart 2022 bewerkt door Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Een Mongool is een inwoner van Mongolië. Is niks mis mee. Wat jij bedoelt @spirit is een mens met het syndroom van Down. En ook met hen is niks mis. @Remi1 ik weet hoe rot en moeilijk het is om niet zomaar onvoorwaardelijk van je kind te houden, het zal bij een kleinkind niet veel anders zijn. Je had het laatst laatste milder uitdrukken, dat je dan jezelf meer laat zien zoals je bent. Misschien ook in dit geval een keuze? @Francoise jij bent een kanjer en je zoon ook. Er is trouwens ook niks mis met soms huilen. Dat noemen ze wel een interne schoonmaak. @Reacher Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 iemand die het downsyndroom heeft Voorbeeld: `Doordat het woord mongool ook een scheldwoord is, wordt het steeds minder gebruikt voor mensen met het syndroom van Down. Het klinkt niet prettig.` Ik denk dat dit wel een mooie omschrijving is. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 16 minuten geleden zei spirit: Ja, dat snap ik @Quinn. Vertel mij wat maat zo worden ze invde volksmond wel genoemd. En dat is dus iets om uit te bannen. Reacher, Francoise en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Zo, net bezoek gehad. Wel druk maar weer erg fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Vandaar het schoonmaken. Dat is meestal ook mijn stok achter de deur. Als er bezoek komt. Verder is het wel opgeruimd en is het optisch best schoon. Behalve als de zon naar binnen schijnt. Dan zie ik overal stof. bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Noem ze mongolen, Downies van mij part, ik vind het heerlijke pure mensen. Zo lief, eerlijk, behulpzaam. enz. Ik ben dankbaar dat het mijn collega's zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fruitvlieg, rapilos, Tatum en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 @Remi1, dan weet je nu hoe het komt dat dat kleine mannetje het moeilijk heeft.Fas is niet niks, heel triest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 DAGPACT: Yvonne Toos Spirit Tatum Roberto Beetje laat vandaag. Ik was om elf uur wakker, verder slapen tot drie uur. Er stond nog een pak wijn van gisteren. Heb ik net door de gootsteen gespeld. karin123, rapilos, Tatum en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Wat verschrikkelijk een kindje met FAS. Onomkeerbaar. Zo met hem te doen. Mijn jongste zoon heeft dus gedragsproblemen en toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik een paar keer behoorlijk gedronken. Denk dat ik er ongeveer na 4 weken achterkwam dat ik zwanger was. Ook heb ik in de nacht dat ik zwanger raakte coke gesnoven en een keer oxazepam gebruikt. Ik schaam me vreselijk hiervoor, durf het bijna niet op te schrijven omdat ik me hier inmiddels niet meer zo anoniem voel. Maar goed, soms kan ik mezelf helemaal gek maken omdat ik bang ben dat die gedragsproblemen daardoor komen. Ook vaak gegoogeld op FAS. Hij is gediagnosticeerd met Adhd maar ik dacht je weet nooit. Nog steeds voel ik me enorm schuldig, ook al voldoet hij aan geen enkel kenmerk van FAS. Veel sterkte @Remi1 Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Zelfs m'n pink gebroken in de nacht dat m'n jongste werd verwekt omdat ik uit bed was gevallen. naar de eerste hulp geweest toen. Remi1 en Francoise reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 26 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2022 Ook ik heb nog gedronken voordat ik wist dat ik zwanger was @Rosee. Bang geweest tijdens de zwangerschap en ook heel wat keren op Fas gezocht. Remi1 en Rosee reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden