Spring naar bijdragen

Donderdag 3 maart 2022


Lika

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Eens kijken of ik vandaag alvast wat in de tuin kan doen. Mooi om te zien dat de natuur gewoon ongestoord zijn gang gaat in deze krankzinnige wereld.

DAGPACT:

Maja
Roberto
Nancy
Jessje
Rapilos

Jane
Tatum
Quinn

Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ..

morgen waarschijnlijk laatste of voorlaatste gesprek met verslavingszorg. 
 

ik heb besloten om na jaren op eigen kracht verder te gaan. 
 

veel geleerd en ook vaak uit een binge gehaald en opnames voorkomen. 
 

alles in goed overleg en alle behandelaren vinden ook dat ik er klaar voor ben. 
 

wel kan ik buiten de officiële wegen contact houden mocht het toch niet goed blijken te gaan of gewoon even contact als het juist wel goed gaat. 
 

dat is fijn en niks overhaast. 
 

verder gisteren naar de huisarts geweest voor weer een stoppen met roken kuur. 
 

al heel lang niet meer geweest en mijn vroegere dokter is allang met pensioen nu blijk ik echt een hele leuke dokter te hebben. 
 

klaar voor een nieuwe fase en ik zie de aankomende tijd dan ook vol vertrouwen tegemoet. 
 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Maja:


Vandaag uitslag onderzoeken bij mijn moeder: neuropsychologisch onderzoek (geheugentest), CT-scan, bloedonderzoek en medicijnpakket wordt onder de loep genomen. Dat zal wat worden. Ze leeft vaak in een eigen wereld. Gisteren ook een paar keer gehad dat ze mij niet herkent. Weet daar niet zo goed mee om te gaan. Morgen gesprek thuiszorg over uitbreiding hulp.

werken vandaag. Kijken wat lukt. 
Fijne dag allemaal!

dagpact

Maja

Hoe is de uitslag geweest Maja? Een beetje mee gevallen? Lijkt me erg als je moeder je niet meer kent. Verdrietig hoor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nancy:

Vijf uur geweest. Het uur u. Ik hou vol. Aardappelen schillen nu. 

Je kan het beter loslaten. De trek is er maar het is maar een gevoel en een gevoel zelf kan je niks aan doen. Hoe je er mee omgaat wel. Volhouden klinkt zo hard en als een gevecht terwijl je eigenlijk blij zou moeten zijn dat je de keuze hebt gemaakt om er niet meer over te twijfelen. Tot zover de zweverige theorie in de praktijk zijn de eerste dagen gewoon ploeteren en worstelen. Sterkte, het gaat weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Quinn, @bolletjeen de rest, 

Vandaag bleek dat er ‘slechts’ een deel van de uitslag was. De internist wilde vooruitlopend op uitslag geheugenonderzoek (dat meer tijd in beslag neemt) alvast bloedbeeld aanpakken omdat hij daar niet gerust op was. Verschillende nieuwe medicijnen en op de dag van uitslag deel 2, over twee weken, weer het bloed na laten kijken. Dus op de dag geheugentest uitslag weer nagelbijten van de zenuwen. Mijn moeder leek even wat helderder (waardoor ik weer twijfelde of alle extra hulp van thuiszorg die mijn zus en ik morgen aan gaan vragen, wel allemaal nodig was. Maar inmiddels is de verwardheid weer opgelaaid en vroeg ze ook weer wie ik was. Ze doet het niet expres natuurlijk, maar het snijdt door de ziel. Het is nu ook best eenzaam in huis omdat je ineens een gesprekspartner mist. Maar gelukkig zijn jullie er :) 

o ja, niet gedronken en oorlogsnieuws uitgezet. Het maakt mij te zwaarmoedig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast ons woont een Oekrains gezin. Aardige mensen maar ik heb er niet zoveel contact mee behalve de standaard dingen als je elkaar toevallig tegenkomt. Alle moed bij elkaar geschraapt om aan te bellen gewoon om te vragen hoe het gaat. Ik zat daar enorm over te twijfelen of ik dat wel moest doen, komt het niet hijgerig over, waarom doe ik het eigenlijk uit eigen nieuwsgierigheid of om medeleven te tonen, zitten ze er wel op te wachten etc. gewoon twijfelgedrag. Toch maar gedaan en het bleek dat haar man naar Polen was gereden om zijn familie op te halen. Haar familie blijft in de Oekraine. We hebben bijna een uur in de deuropening staan praten en ze liep helemaal leeg. Vanmorgen kwam hij terug in een propvolle auto inc. imperial vol. Wat een opluchting voor iedereen maar ik besefte toen pas hoe dichtbij alles is. 1 muurtje en 2 dagen rijden.

bewerkt door Fruitvlieg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een heel vreemd telefoongesprek met mijn moeder. Opeens zei ze dat ze onlangs een week in het ziekenhuis had gelegen. Dat is zeker meer dan een jaar terug! Ze was niet overtuigd. Later sprak ze weer gewoon, maar ik ben er niet gerust op. Er verandert iets…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier allemaal pubergezeik gehad vanavond.  Helemaal klaar ermee. Ik mag me vooral nergens mee bemoeien (zoals een gloednieuwe fiets die al MAANDEN kapot 3 km verderop staat. Heb wel 100 x gezegd dat ie m moet ophalen. Ben bang dat dat ding allang weg is inmiddels.  Maar dan wel mijn fiets willen lenen en grote mond geven. Ik heb voet bij stuk gehouden, zelf de consequenties nemen. Grote ruzie, ben maar een stuk gaan lopen. Kom ik terug heeft hij de fiets van z'n broertje geleend (met zijn toestemming), tegen wie hij eerst nog heel vervelend deed. En nog wat dingen, ingewikkeld verhaal. Ben boos...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...