Spring naar bijdragen

Zondag 20 februari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Nou niks triests aan dus.

17 minuten geleden zei spirit:

En wat, als ik het heb? Dan heb ik het..vergaat de wereld dan? 

Ja wie weet.

Testen doe je om te voorkomen dat je anderen besmet. Je zou (tenminste, ik niet) het niet op je geweten willen hebben om iemand aan te steken die vervolgens ernstig ziek wordt.

Dat Lieke bijvoorbeeld vaak test lijkt me logisch, ze werkt met ouderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik test idd regelmatig  , dat gaat ook zo bij ons op het werk bij twijfel of enigszins  klachten testen .

 

Fijn dat je Neg test @spirit  is toch wel fijn dat je gewoon niet lekker bent . We leven nu eenmaal in een maatschappij  die in de ban van corona staat en is en hopelijk  op zijn retour gaat.

Zo kan je jezelf en anderen toch goed in de ogen kijken dat je , je verantwoordelijkheid erin genomen hebt ?

En ja dan kan je het ook  hebben dan is het zo , ieder krijgt vanzelf corona  een keer mee .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Remi1:

Dat weten we zelf inmiddels ook wel hoor dat het ook gaat om anderen niet te besmetten, weten we echt wel inmiddels na 2 jaar Covid.

Maar wie moet ik besmetten, ik ben ziek dus of het nou griep of Corona is, ik blijf thuis. Beter worden.

Je man zou de eerste aan de beurt kunnen zijn als jij Corona hebt, en zijn onderliggend lijden/slechte gezondheid kan zo maar op de IC terecht komen.
Dus ja, het lijkt me dat je beter wel weet wat of je mankeert.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je hebt een punt @jopie.
Puur het woord ‘triest’ neerzetten is inderdaad niet helpend.
Het was een uiting van 'onbegrip' en de zin er niet van zien om uit te leggen waarom, een beetje uit angst in oeverloze discussies te eindigen.
Maar ik kan me indenken dat dat als heel hard kan overkomen en kan worden gezien.
Dus dan toch alsnog het waarom van mijn opmerking Jopie:
Thuisblijven en nergens naar toe gaan als je ziek bent is uiteraard prima.
Maar op het moment dat de mogelijkheid bestaat dat het geen griep is maar Covid dan zou er ook niemand bij jou thuis moeten komen.
In het geval van Spirit is haar vriend bij haar op bezoek geweest, en uit de verhalen van Remi maak ik op dat het vaak de zoete inval bij haar is. Voor het gemak ging ik er van uit dat ook Remi dus bezoek heeft gehad.
Er ‘klakkeloos’ van uitgaan dat het griep is en geen covid kan dan pittige gevolgen hebben.
Dat maakt dat een eventuele besmetting met groot gemak weer verder kan worden gedragen.
En dat is waar niemand mee gebaat is. 
Ik hoop dat ik me zo een beetje duidelijker heb uitgedrukt.

Ik heb overigens  best moeite met jouw heftige reactie: 
Ik heb getwijfeld dit te schrijven. Niet omdat ik het niet zinvol vind, maar omdat ik nu schijtbenauwd ben voor de massale golf van verbale agressie (ja, echt, ook bij jullie) die dan over me heen komt. Misschien geldt dat voor jullie niet, maar voor mij is dat (nog steeds, al zit ik hier al meer dan tien jaar) echt heel naar in fases dat ik niet zo sterk sta.

Echt Jopie, ik herken me absoluut niet in een 'golf van verbale agressie' ...
Niet naar jou en niet naar andere forummers over het algemeen, ik reageer sowieso al zelden meer als ik het ergens niet mee eens ben. 
En ja, knijterharde oordelen en verbale agressie raken ook mij nog altijd. 

Ik hoop trouwens van harte dat zowel @spirit als @Remi1 snel weer helemaal de oude zullen zijn.  

bewerkt door Yvonne
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik loop hier over het algemeen de laatste tijd al op eieren, ik heb niet echt de behoefte me nog verder te verdiepen in hoe ik me nóg diplomatieker uit kan drukken. 
En wat betreft het niet veel delen over mijn eigen leven... ach daar is niet zoveel meer over te vertellen na 12 jaar hier. 
Ik woon inmiddels zo'n 45 jaar samen met Kees, mijn man. Een jaar of 25 geleden bleek hij zwaar manisch depressief te zijn, dat luidde een heel zware en moeilijke periode in. Inmiddels is alles een stuk stabieler geworden, deels door medicatie, deels door de leeftijd. 
Ik heb jaren een baan gehad, stond altijd heel vroeg op, lekker op mijn gemak ontbijtje en even hier koekeloeren... 
Heb een hond, heb katten. 
Heb kinderen en kleinkinderen ... 
En inmiddels ben ik gepensioneerd en geniet van de vrijheid. 
Ik doe vrijwilligerswerk. 
Ik heb leren loslaten, ik heb al heel jong geleerd dat ik het allemaal zelf moet doen en dat kwam mij goed van pas toen Kees de draad indertijd kwijtraakte.
Ik heb ons gezin toen draaiende weten te houden ondanks de moeilijke periodes.
Dat zelf doen komt mij nog steeds goed van pas. 
Ik geniet van mijn tuin, hoop dat het nu eens een poosje droog blijft want wil zó graag aan de slag weer... 
Ik hoef niet groots en meeslepend te leven, wil niet naar verre oorden op vakantie, vakantie in de achtertuin vind ik eigenlijk heerlijk... ik geniet van de hele kleine positieve dingen in het leven. 
En weet je Jopie, dat heb ik allemaal de afgelopen jaren beschreven en nog veel meer....... dit bén ik. 
Veel afstand is er niet, maar wat ik vertel zal over het algemeen niet zoveel raken, zal niet beklijven, want het is zo simpel allemaal... 
Oh ja, mijn overmatige inname van drank kan ik ook absoluut niet terugvoeren op mijn jeugd of slechte ervaringen... 
dat kwam gewoon omdat ik veel te lekker vond... 
Afijn, toch een heel verhaal uiteindelijk. 
Jopie, nee, ik ga me niet nog meer afvragen of.... ik ga ook niet nóg meer nadenken over.... 
Ik ben wie ik ben, net zoals jij dat bent, jij maakt van je hart geen moordkuil, en ik moet dat ook niet doen. 
En hierbij laat ik het echt. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik verkoos niet te reageren, maar wil het ook serieus nemen,
mijn hartjes betekenen vaak dat ik de ander lees, en soms dat ik
het er mee eens ben. N.a.v. iemand die schreef zich niet gezien/gelezen te voelen.
Gisteravond las ik Bor die een vraag stelde, en ja ik voelde een oordeel, dat ze niet doordacht.
En impulsief heb ik een antwoord geschreven. Daar sta ik nog steeds achter.
En ik voel me vaak aangesproken, zeker als ik nadenk wat postings op anderen voor invloed
hebben. Zoals die van anderen ook vaak veel bij mij losmaken. Maar dit is een tricky iets
voor mij, want ik weet uit ervaring dat die reacties bij anderen eer heel andere dingen losmaken.
Dus ik probeer wat meer bij mezelf te blijven en vanuit mijzelf te reageren, daar kan ik verantwoording
voor nemen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie dit is niet mijn discussie en ik wilde me er dan ook ver van houden. Maar, het bloed kruipt en mijn twee centen rammelen in mijn broekzak. Je hebt het over wat teksten met mensen kunnen doen en dat het belangrijk is daar ook bij stil te staan. Ben ik helemaal met je eens. Kijk je ook af en toe naar wat je zelf aan mensen schrijft? Want ook dat kan hard aankomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat ik het daarom ook weer lastig vond om te zeggen, omdat ik ook best snapte dat en waarom het jou dan weer raakte. Teleurstelling zelfs misschien. 

Op de quotes die je raken stond een mooie plaat van Robin Williams, die me dan weer raakte. 

Sorry, ik ben niet stabiel en niet logisch momenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei jopie:

 

Het harde zit vooral in de realiteit vermoed ik, in het ook daadwerkelijk pijnlijk zijn. Buitengewoon pijnlijk voor mij iemand zo'n 'blunder' te zien begaan als je meer dan dagelijks gedeeld hebt en dacht dat die persoon echt bij je betrokken was. En vermoedelijk ook pijnlijk voor nancy zelf, maar daar kan zíj beter op antwoorden.  Maar je hebt wel gelijk, dat was mijn verwachting die niet klopte. Mijn beeld dat in één klap onjuist bleek. Mijn teleurstelling. Mijn "ja jemig, wat hádden we dan???"

Wat is er veel gezegd en geschreven vanmorgen. Nou kan ik wel van alles schrijven hier en overal op ingaan, maar ik heb hier zeker fouten gemaakt, dingen gemist, of in ieder geval heb ik nagelaten te schrijven hoe het werkelijk met me gaat. 

We hadden wel degelijk wat, jopie, dat spijt me nog het meest.

Maar een alcoholist maakt veel dingen stuk en ik ben daar één van. Ik heb een terugval sinds enkele maanden en drink meer dan ik ooit gedaan heb. Hoe hou ik alle ballen hoog....niet dus. Ik ga nu naar de winkel, ik heb een nieuwe voorraad nodig, stoppen kan niet zomaar. 

Het spijt me dat ik je pijn heb gedaan, dat was nooit mijn bedoeling en had ook niet gehoeven. 

En verder laat ik het maar hierbij, want ik weet gewoon niet wat ik verder nog moet schrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @nancy, een terugval al sinds enkele maanden.. het hoge woord is er uit. Ik hoop dat je het als een opluchting kunt ervaren en dat je weet hoe en bij wie je hier om steun kunt vragen en dat je dat ook zult doen. Zoals hierboven al gezegd: als je er aan toe bent dan kun jij jezelf in ieder geval wat drank betreft weer op de rails krijgen.
"Hoe hou ik alle ballen hoog....niet dus..", zeg je. Moet je alle ballen hoog houden, dan?
Heb de kalmte om de ballen die je in de lucht moet houden in de lucht te houden.
Heb de moed om de ballen die niet per se in de lucht gehouden moeten worden te laten vallen.
Heb de wijsheid om de niet noodzakelijke ballen daadwerkelijk als niet noodzakelijk te (h)erkennen en de noodzakelijke als noodzakelijk.
Blijf alsjeblieft wel schrijven hier. Begrip hebben we allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor @nancy alle goeds. En ook een hopelijk helpend feitje dat verklaren kan waarom je dacht dat @jopie weer naar Tenerife was gegaan. Op 12 feb schreef ze namelijk "Nog steeds onwerkelijk, nu gaan. Ook herinneringen aan het vorige tripje naar tenerife, ..." zonder een komma achter het woord tripje. Het stond er dus eigenlijk gewoon. Dat het nu ergens anders heen ging stond er toen ook niet bij. Dat kon je pas uit de latere verhalen over die sneeuw  en zo opmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Remi1:

Ben wel benieuwd naar welke vraag. Ik was hier gisteravond niet.
En op dagdraad heb ik gister ook niets geschreven dus ik snap je even niet.

Dat bericht van lady jane was van zondag. Gisteren was dus zaterdag. Vandaag is het woensdag, en gisteren dinsdag. Snappie?:P

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nancy je hoeft je niet te verontschuldigen en spijt te betuigen. Dat maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf, nog meer druk nog meer schaamte en een nog slechter gevoel. Ieder mens doet goede en verkeerde dingen en voor ieder mens gelden er ook andere definities voor goed en verkeerd. Allemaal dingen waar je later misschien een keer over kan denken maar wat op dit moment een verspilling van energie is. Denk alleen aan jezelf en hoe je hier weer uit kan komen. Vraag hulp waar dat nodig is, huil als je het wilt en schreeuw als het helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...