Spring naar bijdragen

Zondag 7 november 2021


Jannigje

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Claudius:

Van wat heb je angst? 

 

Onbekende angst,bang om gek te worden,geen controle meer over mezelf te hebben. 
 

is dat raar?

algehele paranoia 

herkent niemand dat?

dat je de controlle over jezelf kwijtraak. 
 

vind het moeilijk uit te leggen

soort van onbekende angst,bang om jezelf te verliezen,out te gaan in het openbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, ik herken het wel. Het is alleen bedrog, een vicieuze cirkel. De alcohol maakt de angst en paranoia alleen maar groter en elke slok maakt het stoppen moeilijker. Er gaan mensen boos zijn, dat vast. Maar minder boos als je de volgende niet opdrinkt.

Ach man, ik heb echt enorm veel begrip voor je. Heb alleen niet het idee dat je wat hebt aan begrip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het beter is om maar even probeer te gaan slapen dan ben ik weer even verder en is de dag ook weer een stukje verder. 
 

proberen te eten als ik waker ben,ik heb moeite om op de rem te trappen 

moet nu niet doorslaan anders is het morgen weer het zelfde verhaal. 
 

ik ga even slapen nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga maar slapen @Zbb kan je lichaam en hoofd ook rusten en kom je niet in de verleiding om meer te drinken. Die angst ken ik ook. Niet precies kunnen vertellen waar ik angst voor heb, het zijn dan zoveel dingen. Heeft bij mij ook met zelfvertrouwen te maken, vertrouwen in mijn lichaam en geest ben ik een beetje veel kwijtgeraakt.

Vaak kruip ik nog helemaal in mijn schulp en ben ik stil....

En dan opeens denk ik wat kan het mij allemaal schelen ik ga gewoon dit of dat doen en wat er dan gebeurt zie ik dan wel weer, door de doodsangst heen. Keer op keer:rose:

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Zbb:

Onbekende angst,bang om gek te worden,geen controle meer over mezelf te hebben. 
 

is dat raar?

 

herkent niemand dat?

dat je de controlle over jezelf kwijtraak. 
 

vind het moeilijk uit te leggen

soort van onbekende angst,bang om jezelf te verliezen,out te gaan in het openbaar?

Nou en of, dat gevoel ken ik maar al te goed. Angst om een psychose te krijgen. Nu heb ik dat gelukkig niet meer maar toen ik net op mijzelf ging wonen had ik dat wel. Ook vroeger als ik een kater had, kwam die angst ook heel veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Zbb:

 

soort van onbekende angst,bang om jezelf te verliezen,out te gaan

Ja, voor mij ook bekend. Dan wilde ik wel onder een kast kruipen. Wég van alles. Er gewoon niet meer zijn. Komt ineens op, geen waarschuwing vooraf. Gelukkig is dat nu wel minder geworden. Dat wil je gewoon niet voelen.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieve @jopie
 

Ik heb geslapen en gelopen en gekookt en gelezen vandaag. Luister nu naar Marvin Gaye en Diana Ross samen. Mooi. Zo’n alles komt goed gevoel…

En het komt goed @Zbb. Als je het goed laat komen. Nog steeds (na bijna 5!! Jaar) veranderden dingen. Zoals dat ik voel dat ik echt moe ben en ga slapen. Simple as that. Maar dat merken en er iets mee doen, niet maar doorgaan, is allemaal winst van niet meer drinken.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...