Spring naar bijdragen

November to Remember, zonder drank


Claudius

Aanbevolen berichten

@Tatum ik probeer het klein te houden per dag. 

Zo ben ik er verleden jaar ingestapt wil een jaar stoppen, maar ja dat beangstigde me. Hiervoor jaren vallen en op staan met meer vallen en blijven liggen. Zo heb het deze keer aan gepakt op de manier waarop ik bijv een LAW aanpak. In overzichtelijke stukken zonder al te veel nadruk op het einddoel. Zo eerst ging ik mee doen aan dry Januari dat vertelde ik ook aan iedereen. Na dry January is er na het Carnaval vastentijd ook een landelijke actie. Zo waarom zal ik in die tussen tijd gaan drinken. En dat melde ik ook iedereen en vier mensen in mijn omgeving gingen dat voorbeeld oppakken en meedoen.en vervolgens werd het plan stoppen tot Pasen. En met Pasen zei ik ik ga door tot de zomer vakantie en alle vier gingen mee met het plan. En toen was het vakantie en ik zei die pak ik ook mee. In de vakantie heb ik gezegd ik maak er een jaar van. En dan? Zeggen de andere drie? Wat nu mijn plan is: In december weeg ik het af. De voordelen en nadelen ik zie het wel. 

Wil zelf nooit meer terug hoe het was. Nu ook weer last van trek om te zuipen. Maar dat schiet niets op. Is morgen en het weekend ook na de mallemiesse. En weet dat vanavond of morgen mijn gevoel weer anders is. Leren om met mijn gevoel om te gaan. 

Moet een geschiedenis opbouwen van gevoelens zonder drank waar ik weer op terug kan vallen.

bewerkt door Nun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nun zo verging het mij ook, eerst dry january, dan nog een maandje erbij en 17 maart dacht ik, waarom niet een heel jaar en heb me hier op AdB aangemeld. Gelijk op de jaardraad, aansluiting en de knop om. Niet over nadenken, ik drink niet. Punt. Dat geeft rust tav alcohol. Die beslissing is genomen. Nu bijna 10 maanden , maandag 1 november vier ik mijn 10 maanden sober AF. 

Wat er naar boven komt moet maar gebeuren, te lang verzopen, te lang ontkent, te lang gedaan alsof, te lang het knagen van de monsters en demonen aan mijn ziel. Mijn ziel wil rust. Wat wil geheeld worden? heb je even? gewoon maar dom doorgaan op het pad der nullen, alcohol vrij. 

Alcohol VRIJ !!!

Waarom ook niet, zo belangrijk is de drank niet. Ik ben belangrijk. Ik doe er toe. Ik ben leuker zonder drank. Zeggen nu ook mijn kinderen, die ver weg wonen. De positieve vibes door de telefoon, ze horen het, mama verandert in wie ze bedoeld is te zijn. 

daarom dus.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Musashi:

Sorry heb de lay out wat verprutst. Ik hoop dat ik iedereen mee heb, in elk geval wel mezelf! :) sterkte iedereen! Yes we can!

Geeft niet, welkom hier 

Maandpact

Claudius
Maja
Bob
Angelheart
Artemis 
karin123
Nun
John72
Lieke7777
Tatum
Musashi

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-10-2021 om 11:21 zei Lieke7777:

wel fijn om in het 1 ste bericht  te  zien wie er mee doen..

Dat was wel een goed idee van Lieke7777. Je kunt de lijst in je eerste bericht zetten en daar steeds bijhouden @Claudius. Dan kan iedereen het snel vinden. Tegelijk ben jij de enige die het kan aanpassen daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...