Spring naar bijdragen

November to Remember, zonder drank


Claudius

Aanbevolen berichten

Op 2-11-2021 om 22:25 zei Tatum:

Niet gedronken. Wel nat geregend op de fiets vandaag. Verder een prima dag. :)

Las op de dagdraad dat je gedronken hebt en dat je last van depressies hebt. Alcohol lost niets op en de depressie verdwijnt er niet door. Probeer de lichtpuntjes van de dagen dat je niet dronk terug te halen.    Volgende week met je dochter naar het tuincentrum. Hoop dat je de draad weer kan oppakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het nu wel moeilijk. Afleiding zoeken, wat is het dan makkelijk om een borrel te pakken. Een quick fix, zoals ik gewend ben. Effe lekker ontspannen met drank. 

Ga vanavond sporten in de buitenlucht ook al heb ik er totaal geen zin in. Moet me er echt toe zetten. Voel me behoorlijk depri...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Angelheart op het water zijn was fijn. Effe afleiding en genieten van het buiten zijn. 

Af en toe wil je dat alles wat sneller gaat. Zo van als je stopt met drinken, zit jè ook beter in je vel. Maar ja zo werkt het niet. Moet meer in actie komen om mijn problemen aan te pakken. Ze gaan niet van zelf verdwijnen.  

Het tijd van het jaar speelt ook ook mee. De donkere dagen voor kerst. Toch merk ik dat ik dan de alcolhol mis. De surrogaat gezelligheid mis ik. Dus eigenlijk mis ik dus niets...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Angelheart dit wordt inderdaad de eerste Kerst periode bewust zonder drank. Is wel een soort van Pavlov reactie elke emotie/ervaring is eigenlijk wel gekoppeld aan drank. En die moeten ontkoppelt worden. Met 30 jaar alcohol misbruik zijn dat er een hoop. 

 

bewerkt door Nun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het als een boeiende ontdekkingsreis. Voorop staat: ik drink niet. Als interessant bijverschijnsel neem je waar wat dat allemaal in de praktijk bij je oproept.

Dus NIET in de val trappen waarbij je uitgangspunt verwatert tot "eens zien hoe lang ik het volhoud". Niks daarvan, je uitgangspunt blijft "ik drink niet".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon eerlijk zijn bijv je gezondheid,aan je immuun systeem wil werken een experiment aan gaan met jezelf, of gewoon vertellen dat jè vond dat je teveel dronk en daar verandering in wil inbrengen. Je hoeft niet gelijk helemaal met je billen bloot. Maak er een mooi verhaal van wat bij je past en wat ook geen leugen is.

bewerkt door Nun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Maja2:

Yessss! Met welk voertuig gaan we op pad? Met de jumbo-arrenslee getrokken door rendieren of met de gloednieuwe elektrisch aangedreven  dubbeldekker? De stilteruimte en een knapperend haardvuur zijn in beide voertuigen aanwezig.:D

In de gloednieuwe  dubbeldekker hebben we natuurlijk een wagon met ruimte voor de dieren en de arreslee , dan kunnen we ter plekke op pad ermee.

Moeten we wel de sneeuw opzoeken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...