Yana Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Op diezelfde plek werden we de volgende ochtend wakker met een geweldig uitzicht. Omdat we zo dicht aan het water stonden zagen we geen aarde en leek het met m'n slaperige hoofd in eerste instantie alsof we met camper en al door de hemel zweefden. Bob, Lika, Lonster en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 1 uur geleden zei Bor: Ik zat met 12 al aan het bier en sigaretten in de kroeg. Dat kon toen gewoon. Kan ik me nu ook niet meer voorstellen trouwens. Stel je voor zo'n kind aan de toog Zo, echt waar? Dat was toen ook al niet normaal hoor volgens mij, waar ik vandaan kom kon dat in ieder geval niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Maar de sigaretten in een glas op tafel waren wel gebruikelijk, en de meester die stond te roken voor de klas. En ikzelf die met kleine kinderen in de auto lekker doorpafte... . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Ik ben ziek en lig op bed en ga voor tig-op-een-rij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Ik ben nu zo'n anderhalve maand van het roken af.. nou ja, af.. ik heb anderhalve maand geen sigaret meer opgestoken. 1 Augustus gingen we op vakantie, en ik heb dat een paar jaar geleden al eens gedaan, ik heb geen sigaretten meegenomen. Door de andere dagroutine tijdens een vakantie is het me redelijk makkelijk afgegaan. Nu is het alleen zaak om niet, zoals de vorige keer, na een aantal maanden toch maar weer eens een sigaretje op te steken. Door de verhalen hier word ik me een stuk bewuster van m'n niet-meer-roken. Als ik er geen of weinig aandacht aan besteed gaat het redelijk makkelijk, nu, zo met de neus op de niet-rook perikelen gedrukt, wordt het even wat lastiger. Wat ik al eerder (rond 1 oktober) zei: ik kan niet stoppen omdat er een niet-roken campagne is, als er teveel (publieke) aandacht aan gegeven wordt. Ik heb voor mezelf de meeste kans op succes als ik zélf op een bepaald moment besluit niet meer te willen roken. En dan het liefst als dat moment zich spontaan op een morgen bij me aandient. Niet als ik me van te voren ga voornemen.. Die periode van het vóórgenomen besluit is dan misschien wel zó prettig (hoi, hoi, hoi... ik gá over ..x-aantal... dagen niet meer roken, dan ben ik blij dat ik er af ben, maar als de dag zelf dan eindelijk aanbreekt, dan wordt het zo overweldigend en bedreigend, dat ik van schrik en wanhoop niet anders doe dan verlangen naar een sigaret. Nou ja, zo blijkt het bij mij te werken. Ik hoop dat de huidige stoppers ook snel wat meer gemak gaan ervaren. Sterkte. haddock en Musashi reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Wat zeg ik?? Anderhalve maand?? 1Augustus is al twee en een halve maand . Oeps, nog maar net begonnen/gestopt en dan al de tel kwijt. Slimmer ben ik er tot nu toe niet van geworden.. Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Goedemiddag. Prachtige foto’s @Yana, zelfs ik zou op deze manier wel wakker willen worden. De ochtend zou gemakkelijker beginnen. Ik stopte ook omdat zich een zeer goede reden aandiende @Kohtje, mijn gezondheid bleek voor mij geen afdoende reden te zijn, erg eigenlijk. Wat dapper dat je al 2 maanden gestopt bent! Toen ik stopte heb ik het niemand verteld, want stel je voor dat het me niet zou lukken! Dat vond ik voor mijzelf dan zo’n afgang. Dat had wel tot gevolg dat ik ook geen steun kreeg natuurlijk. Een collega die ook stopte riep het zowat van de daken: kijk eens ik stop met roken! Iédereen steunde hem, zel dat hij goed bezig was ed. Daar benijdde ik hem wel om, maar ja, eigen schuld. Ik heb dat veel te vaak gedaan: alleen, geen steun vragen. Dat probeer ik nu wel anders te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Ik vertelde wel iedereen dat ik stopte met roken en ging vervolgens stiekem roken om mezelf de afgang te besparen dus dat schoot ook niet op @Jannigje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Cola was het wondermiddel tijdens verre (groeps)reizen. Bijna iedereen kreeg de zo goed als onvermijdelijke maag- en darmklachten en dan werkte cola het beste. (Naast of ipv de norit en Imodium) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Zojuist zei Yana: Ik vertelde wel iedereen dat ik stopte met roken en ging vervolgens stiekem roken om mezelf de afgang te besparen dus dat schoot ook niet op @Jannigje Nou ja dat voorzag ik ook denk ik. Maar die afgang hè, dat verdroeg ik niet. Dat zegt wel iets over het streng zijn voor mijzelf of misschien eerder mijn angst dat anderen mij zouden veroordelen, want dat zou natúúrlijk gebeuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Rook jij nu nog @knakker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Goedenavond saam Beterschap @Yana Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Hier boerenkool met worst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Het lijkt erop dat mijn maatje echt compleet de weg kwijt is. ze negeert me en als ze al iets terugschrijf kan je er werkelijk waar geen touw aan vast knopen. ik twijfel wat te doen of of ik überhaupt iets moet/kan doen. nancy en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Begrijp het , ik heb 1 kort antwoord ook gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Niet leuk haar Zo te ‘zien’ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Zelf overeind blijven, nuchter blijven @Zbb. Dan kun je er straks voor haar zijn als ze de ontwenning door moet Tatum, Mootje, Maja en 1 andere reageerden hierop 2 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Het gaat @knakker, ik ga straks een wandeling maken met een vriendin over het schapenkoppen landschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 @spirit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 2 minuten geleden zei Reacher: Zelf overeind blijven, nuchter blijven @Zbb. Dan kun je er straks voor haar zijn als ze de ontwenning door moet Als ik het goed begrepen heb is/gaat er iemand bij haar kijken. Mootje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Voor @spirit sterkte meid Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Niets Zbb. je kan niets doen kerel alleen nu je handen van haar aftrekken en voor jezelf zorgen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn(haar) leven. Zeker Spirit. Die komt wel weer terug hoor. Soms moeten mensen zo diep in de goot liggen en dan nog veranderen sommigen nog niet. Zbb en Maja reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 Ik wel kleine stapjes maar verander steeds een beetje meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 41 minuten geleden zei Zbb: Als ik het goed begrepen heb is/gaat er iemand bij haar kijken. Fijn dat er iemand gaat kijken bij haar, snap dat je, je zorgen maakt. Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 14 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2021 (bewerkt) Ik had een hele tekst geschreven maar uiteindelijk maar weer weg gehaald. Ik weet even niet zo goed wat ik moet schrijven. in ieder geval bedankt voor de reacties allemaal. zit er zelf ook even doorheen. 14 oktober 2021 bewerkt door Zbb . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden